Atarax

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä pojalla tuota ja ei vaikuta yhtään mitenkään. Keväästä asti syönyt sitä ja kutina vaan jatkuu. Allergiaan tuota syö. Olen kuullut, että monella ei ole kutinaan vaikuttanut. Väsyttää tosi paljon...ihan huomiona sanoin.

No voi että. Vitsi jos ei tosta oo apua, kuolen tähän kutinaan.
Juu, lääkäri sanoi et väsyttää.
Täytyy varmaan muutama päivä syödä ja kattoo et vaikuttaako mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
No voi että. Vitsi jos ei tosta oo apua, kuolen tähän kutinaan.
Juu, lääkäri sanoi et väsyttää.
Täytyy varmaan muutama päivä syödä ja kattoo et vaikuttaako mitenkään.

joo kannattaa tosiaan sitkeästi syödä.

Vitsi ku tympii, ku istuin päisvystyksessä aamupäivän ja kaks kortisonipiikkiä sain kutinaan-punoitukseen ja kihelmöintiin. hetkeks auttoi, enimmäkseen vain nukutti.
Nyt tuntuu et alkaa taas kutista..ja punaiset läiskät tulee takas.
Syytä tähän ei siis tutkittu sen kummemmin.

Vitsi ku tympii, ku istuin päisvystyksessä aamupäivän ja kaks kortisonipiikkiä sain kutinaan-punoitukseen ja kihelmöintiin. hetkeks auttoi, enimmäkseen vain nukutti.

siis päivystyksessä...:)

sit pitää palata päivystykseen... voi nimittäin kehittyä anafylaktiseksi reaktioksi... tarviit kortisonikuurin tabletteina alenevin annoksin. pikapikaa takaisin päivystykseen. ja jos sul on zyrteciä ota se tai sitte käärmepakkauksen kortisonitabletit ja mene sitte päivystykseen. mut pitää mennä nopeesti!!!

millon sulla alkoi? millasta ihottumaa? missä kohtaa? Mulla meinaan sama vaiva just, alkoi to-illalla.. lääkärissä pe, sain kanssa tota ataraxia

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
sit pitää palata päivystykseen... voi nimittäin kehittyä anafylaktiseksi reaktioksi... tarviit kortisonikuurin tabletteina alenevin annoksin. pikapikaa takaisin päivystykseen. ja jos sul on zyrteciä ota se tai sitte käärmepakkauksen kortisonitabletit ja mene sitte päivystykseen. mut pitää mennä nopeesti!!!

Joo tiedän et voi tulla anfylaktinen reaktio. Siis mä en nyt ihan ymmärtänyt miks niin kauhee hoppu nyt. Ihottuma paljon rauhottunut aamusta. Sillon tällön pukkaa joku läntti johonkin.
Eikä mulla onneksi ole ollut hengenahdistusta. Eikä se tietenkään poissulje ettei voisi tulla.
Ei ne varmaan olisi mua kotiin laittaneet jos ois joku isompi hätä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja piip:

millon sulla alkoi? millasta ihottumaa? missä kohtaa? Mulla meinaan sama vaiva just, alkoi to-illalla.. lääkärissä pe, sain kanssa tota ataraxia

Eilen aamulla alkoi. Alkaa eka kutittaa jotain kohtaa, ja sit ku siitä kohti raapii niin tulee kauheet punaiset läiskät js ne mistä olen rääpinyt punoittaa. Joissakin kohti oli sellasta pientä röhelmäistä näppyä aamulla mutta ei enää.
Sit ku se läiskä on hetken ollu alkaa vaaleta. kun siihen painaa niin jää vaalempi jälki. Sitä on ollu kasvoissa, korvassa, säärissä, käsivarsissa, mahassa, kaulalla, eli lähes joka paikassa. Mitä sulle sanottiin lääkäris?

Alkuperäinen kirjoittaja piip:

Eilen aamulla alkoi. Alkaa eka kutittaa jotain kohtaa, ja sit ku siitä kohti raapii niin tulee kauheet punaiset läiskät js ne mistä olen rääpinyt punoittaa. Joissakin kohti oli sellasta pientä röhelmäistä näppyä aamulla mutta ei enää.
Sit ku se läiskä on hetken ollu alkaa vaaleta. kun siihen painaa niin jää vaalempi jälki. Sitä on ollu kasvoissa, korvassa, säärissä, käsivarsissa, mahassa, kaulalla, eli lähes joka paikassa. Mitä sulle sanottiin lääkäris?

Mulla on kokoajan, ei katoa ees välillä :( käsivarret ja tossa edessä, kaulasta napaan saakka ihan täynnä :( Eipä ne oikein osanneet sanoa.. epäilivät et ois tullu joku allerginenreaktio syyhypunkista.. tehtiin se syyhypunkkikarkotuskin kotona kaikille, mutta eipä se oo mitään vaikuttanu.. joten tuskin oli sellanen. Käskivät nyt ottaa Ataraxia kutinaan, ja sit jos tulee hengenahdistusta tai kauheesti pahenee ni mennä päivystykseen.. muuten pitää vaan käriä, ja ens viikolla ottaa yhteys omalääkäriin jos ei rauhotu.. Huoh, ei jaksas.

Kuinka pian ko lääke alkaa vaikuttaa? Otin n 3t tuntia sitten lääkkeen j aina vain kutittaa.
Monta päivää pitäs syödä et kutina ois kokonaan pois?

Meillä ei tytöllä auttanut aikanaan vaan pahensi tilannetta..Ainoa "hyöty" oli ataraxista oli,että tyttö pystyi nukkumaan.

Zyrteci auttoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Annilia:
Mä söin tuota maksahepatoosin takia ja mulla ainaki auttoi suht nopeaa. En tarkkaa tuntimäärää osaa sanoa, mut muistaakseni otin sen jotain pari tuntia ennen nukkumaan menoa ja sain kyllä hyvin nukuttua ilman kutinaa..

MITÄH,saako siihen nykään lääkettä? :o
Itse jouduin esikon odotus aikana kärsimään siitä järjen vievästä kutinasta! :kieh:
No mutta hyvä tietää,että jos tän raskauden aikana ilmenee niin tiedän,että kutinaan saa apua =)

Yhteistyössä