Asuuko teistä kukaan Laihialla, tai tunteeko paikkakuntaa paremmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muutto edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muutto edessä

Vieras
Asutaan tällä hetkellä Espoossa, mutta olemme kotoisin Pirkanmaalta pienehköstä kunnasta.
Olemme mieheni kanssa molemmat saaneet ns. unelmaduunit Vaasasta. Muutetaan maaliskuun aikana Pohjanmaalle. Maalla kun olemme kumpikin kasvaneet, niin kovasti haluaisimme asettua johonkin Vaasan lähelle pienemmälle kunnalle. Olen paljon googlaillut ja kysellyt. Laihia on muuttovoittokunta ja ilmeisesti kovin lapsiystävällinen paikka? Mustasaareen tms emme halua, koska on liian ruotsinkielisiä ja ei kuvien perusteella ainakaan säväytä.
Haluaisimme ostaa oman asunnon ja ehkä myöhemmin rakennuttaa talon. Onko Laihialla hyvin tontteja? Joskus jonkun aikaa sitten katselin asuntoa hissillisestä kerrostalosta keskustasta ja se maksoi reilusti yli 150t, joten aika kalliita asuntoja lienee sieläkin?Tuo asunto vaan myytiin heti, ettemme päässeen edes katsomaan.
Suositteletteko lapsiperheelle? Onko sielä mitään missä tututusa helposti muihin? Emme tosiaan tunne Pohjanmaalta ketään muuta, kuin Seinäjoella asuvan tätini.
Rakentamaan emme vielä halua alata, jos sattuukin niin ettei sielä viihdytäkään.
Olemme 26v ja 32v ja meillä on 4-vuotias lapsi. Hyvin mahdollista, että joskus tulee toinenkin.

Noin paljon mäkään en Laihiaa tunne, muttakun siitä on kivenheitto Vaasaan, niin Vaasassahan on vaikka ja mitä lapsille! Ja Laihia on ainakin nätti ja pienipaikka. Ja asunnotkin pitäis olla aika kivoja mitä oon kuullu..
Miksei sieltäkin yhtä sun toista löydy, mutta kannattaa muista, että Vaasa on suhteellisen isopaikka ja niin lähellä, niin Laihialla, ei välttämättä oo niin paljon valinnanvaraa.. :)

Laihia on ensimmäisiä suomen kieleisiä kuntia Vaasasta katsottuna. Lyhyt matka Vaasaan ja kaikki palvelut varmaankin tulevaisuudessa siellä, kuntia yhditetään kovalla rytinällä. Kiva perus pohjalainen pieni paikka, suosittelut saat täältä, itse en ole asunut mutta sukulaisia asuu siellä.

Voin kyllä suositella Laihiaa. Sielä on tosi paljon harrastusmahdollisuuksia lapsille, ja muutenkin kiva paikka asua. Tontteja on paljon tarjolla, ja omakotialueet täynnä lapsiperheitä. Itse en asu Laihialla vaan tässä ihan vieressä Mustasaaren puolella.

Vanha ketju jo.. Olettekohan löytäneet jo asuntoa? Asun Laihialle ja tänne rakennetaan paljon koko ajan esim. rivitaloja.
Hissillinen kerrostalo josta oot katsonut kotia on sellainen rikkaiden eliittitalo keskustassa ja en suosittele muuttamaan siihen porvarisontaan, vaan esim. rivitaloihin lähistölle.
Tervetuloa!

Hei, vieläkö etsitte asuntoa Laihialta. Minulla olisi tiedossa 130 neliön omakotitalo (3h+olohuone+keittiö+pesuhuone+sauna). Iso terassi takapihalla ja talossa myös varaava takka. Lisäksi kuuluu varasto, puulato ja leikkimökki. Tontti 1640 neliötä. Tontti rajoittu puistoon. Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä, info@momenta.fi

Yhteistyössä