Asutaan yhdessä vaikka pitäisi erota...?Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitix3"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitix3"

Vieras
En jaksa enää valittaa enkä itkeä,erota pitäisi elämäntilanteen vuoksi. Voimia vaan ei ole.
Miehen sukulainen kiusaa minua päivittäin melkein itkuun asti,en saa enää edes nukuttua. Pahinta tässä on se että mies ei puolusta vaimoaan :(
Sanon jatkuvasti miehelle,että eikö hän tajua miten minua kiusataan.Asutaan siis lähekkäin sukulaisen kanssa,hän tulee kylään ilmoittamatta ja ajaa autonsa niin etten itse pääse pihasta omalla autolla pois jne. Sellaista pientä,mutta tosi läpinäkyvää.
Tulee ilmoittamatta aina,ja kun koira reagoi hänen tullessaan sisälle, uhkaa potkiai. Uhkaa tappaa koiran ym..Miehelle tuo kaikki uhkailu,vittuilu ja kiusaamiseni on ok.
Kuulemma kyllä mieskin toivoo että kiusaaminen loppuu,mutta ei tee mitään sen eteen.Tänään taas oli eräänlainen tapaus,ja sanoin miehelle että en jaksa.Ei kommentoinut mitenkään,otti lapset ja lähti ulkoilemaan!

Ainoa ´toivo´kuulemma on että tämä sukulainen heittää veivinsä, mies ei aio tehdä mitään että saataisi minun oloni paremmaksi.
Pitäisi vain pyytää häntä pysymään kaukana,tai muuttaa itse pois! ja muutto onkin mahdollinen reilun vuoden päästä,en vaan tiedä jaksanko siihen asti...mies ei suostu myymään vielä taloa.
Harmittaa siksi koska muuten mieheni on ihana,ihan ok isä,ei käytä alkoholia lainkaan (minulle tosi tärkeää) ja tykkää viettää aikaa perheensä kanssa.

Itse en näe mitään ulospääsyä tilanteesta. Mies ei kertakaikkiaan auta tässä asiassa (jatkunut jo vuoden). taloa ei voi myydä kuin vasta avioerotilanteessa näköjään,sitten pääsisi eroon koko suvusta...

Olen miettinyt että jospa alkaisin viettää aikaani muualla kuin kotona? lapsia 3 joten hankalaa se voi olla,mutta näin saisi ehkä liiton pelastettua. Onhan näitä Hoploppeja ym,ja oma sukuni asuu suht lähellä (45 km kaupunkiin meiltä).
Eli pakoon omasta kodista lähdettävä,mutta en keksi enää muutakaan :(
Voiskohan mies tajuta oikeasti mitä menettää,jos olemme vain vähemmän lasten kanssa kotona? saisi sitten tilanteen paremmmaksi,kun hän ehkä ottaisi itseään niskasta kiinni ja pyytäisi jättämään minut rauhaan :(

Kerran mies jo sanoi jotain ilmeisesti,kun sain anteeksipyynnön. Tällöin olin lähtenyt ovet paukkuen lasten kanssa pois kotoa,kun sukulainen oli tullut maalaamaan jotain suoraan minun autoni viereen (eli maalisumua on nyt autossani).
Tämä sukulainen onnistuu aina näyttelemään viatonta miehen silmien edessä.
lapikastako muuten hyvästä miehestä,tämä on ainoa asia joka välejämme hiertää....? En tiedä mitä keskenään juttelevat,ovat kuitenkin puhelinyhteydessä päivittäin.
Jos eroamme,joudun luopumaan rakkaista lemmikeistämme ja meistä tulee eroperhe........Lapset kärsivät. Nyt kärsin vain minä.
ja tosiaan reilun vuoden jos jaksaisi,meillä olisi mahdollisesti muutto tulossa toiselle paikkakunnalle ja silloin helpottaa! Mutta en tiedä jaksanko siihen asti.

Siis et kai tosissasi suunnittele eroa siksi, että ääliösukulainen käyttäytyy noin? Nyt nainen itseä niskasta kiinni ja suorat sanat tuolle juntille, siis sukulaiselle. Miehellesi voisit sanoa, että jos tätä ääliötä haluaa tavata, niin menee ääliön luokse.

Koti on jokaisen omaa aluetta, jossa saa olla niin kuin haluaa. Ulkopuolisten terrorisointi ei sinne kuulu eikä ei-toivotut vieraat.

Taitaa olla kovasti mustasukkainen tämä miehesi sukulainen. Koita nyt vakavasti puhua miehesi kanssa, eihän tuollainen meno voi jatkua. Ainut keino taitaa olla että saat miehesi laittamaan tämän sukulaisen aisoihin. Hänen kuuluu olla sinun puolellasi. En tiedä onko kyse anopistasi, mutta jotkut äidit ovat todella tuollaisia, mustasukkaisia pojastaan. Älä nyt vain luovuta, eihän kenelläkään ole oikeutta tulla rikkomaan teidän perhettänne.

Jos joku tupaan tulee pyytämättä eikä poistu soitetaan sitten vaikka jepet. Ja pihalla touhuamiseen sama juttu.
En mä tuollaista katselisi. Taikka pakkaisin kimpsut ja lähtisin menemään jos ei muu auttaisi.

En enää ole jaksanu laittaa hanttiin..... Siirsin autoni toiseen paikkaan nurmikolle joten nyt sukulainen saa omansa siihen minun autopaikalleni..
Jonkunlainen uupumis vissiin tuli.Ja odotan kyllä että mies hoitaisi oman sukulaisensa pois minun kimpustani.
Jos kivahdan tälle sukulaiselle,voi asiat mennä pahemmaksikin....Vissiin ottanut elämäntehtäväkseen nyt tämän.
Miehellä ja sukulaisella on yhteisiä bisneksiä joten ehkä se on syy miksi mies ei tue tässä tilanteessa.Näkee kyllä että kärsin,kun en saa nukuttua ja itken aika usein tämän sukulaisen lähdettyä,mutta se on vissiin ihan ok....

Nyt lopetat tuollaisen nössöilyn!! Tällä henkilöllä ei ole mitään asiaa kotiisi jos näin haluat. Jos väkisin tunkeutuu kotiisi, eikä suostu lähtee, sanot suoraan, että ulos tai kutsut poliisit jos ei muuten usko! En ymmärrä, miten joku voi sallia tuollaista omassa kodissaan?!

Jos sanon sukulaiselle jostain asiasta,hän kyllä pyytää anteeksi.peruutti kukkapenkitkin nurin ´tahallaan´,ei kyllä sitten korvaa koskaan aiheuttamiaan tuhoja...

Nuo bisnekset miehen ja sukulaisen välillä ovat luultavasti ne,jotka pitkittävät tätä sotkua .Vai onkohan niin että kaikkea ei ole minulle kerrottu??? En jotenkin voi kuvitella että mies antaisi kohdella minua näin,varsinkin kun olen jo sata kertaa uhannut erolla!

sun miehes on tossu, sukulainen typerä possu ja sinä alistuva akka. onko sulla paikkaa mihin mennä muutamaksi päiväksi? huomais tossumiehes, millaista on olla ilman perhettä sen possun kanssa vaan

älä ole tuollainen tossukka! Voi hyvänen aika sentään. haistata tälle sukulaiselle ja pistät ovet lukkoon!!! Sano, että jos kerrankin tuo autonrotiskonsa sinun autopaikalle niin ei hyvä heilu! Itse en katselisi päivääkään....

Mutta onhan se miehenkin koti,ei ole niin helppoa heivata ulos toisen sukulaista :( Varsinkin kun en saa mieheltä siihen tukea. ja jos heillä on jotain sopimuksia keskenänsä (niinkuin tuntuu olevan,kun soittelevat koko ajan).
Luulen kyllä että mittani on niin täysi,että seuraavasta virheestä lähden,tai sitten katkaistaan välit sukulaiseen.
pahoin pelkään,että joudutaan lasten kanssa lähtemään..Jos miehestä olisi avuksi,kai hän olisi jo sen tehnyt?

Pelkääkö miehes, että bisnekset menee mönkään, jos puuttuu asiaan? Mitä mieltä itse olet? Meneekö ne? Jos menee, onko paljonkin menetettävää. Voit kysyä mieheltä, kumpi on tärkeempi: bisnekset tän kiusaajan kanssa vai oman vaimon hyvinvointi.

Pitäisi saada eläimet mukaan,en uskalla jättää niitä tänne kun voi todellakin olla että potkii tai tekee jotain muuta,,

Siis ilmeisesti olen vaan nyt ollut niin sokea kun tilanne pahentunut pikkuhiljaa,että kukaan muu ei tällaista edes katselisi vaan antaisi samalla mitalla takaisin :D

Minäkin mietin sitä,että tuskinpa tämä sukulainen niin vittumaiseksi rupeaisi,että bisnekset menisivät mönkään (jtn rakennusjuttuja heillä on). Että ei nyt pitäisi siitä olla kiinni.

Olen kyllä kysynyt suoraankin mieheltä että haluaako vaan oikeasti erota kun ei tee mitään asian hyväksi..

Saisinkohan jonkun tukiasunnon vähäksi aikaa? Kun joka tapauksessa asuntolaina maksettava eikä miehen tulot riitä,ollaan ihan lirissä sitten jos ne jättää maksamatta....meille riittäisi muksujen kanssa vaikka yksiö!

Minä pistäisin tuossa tilanteessa kovan kovaa vastaan. Sanoisin miehelle että jos ei ala pitää puoliani, ero on kertakaikkiaan ainut vaihtoehto. Joillakin miehillä on niin pitkät piuhat etteivät he tajua jotain asiaa ennen kuin uhataan vakavissaan erolla. Sitten sanotaan että "mikset sä ole sanonut aikaisemmin mitään. Jotenkin sinun miehesi kuulostaa juuri tuollaiselta.

Ala myös itse sanoa tuolle sukulaiselle toden teolla hanttiin, vaikka huudat jos ei muu auta. Ymmärrän kyllä ettet enää jaksaisi, mutta kun se on nyt vaan ihan pakko, että saat tuon kierteen katkaistua. KETÄÄN ihmistä ei ole oikeutta kohdella noin niinkuin sukulainen, sekä myös miehesi kohtelevat.

Paljon voimia sinulle, toivon sydämestäni että tilanne ratkeaa pikaisesti parhain päin!

Kuvaa "vieraanne" tuhotoimia ja tee hänestä rikosilmoitus. On se nyt kumma jollette saa häntä edes korvaamaan tihutyönsä vahinkonsa. Äänitä myös tappouhkaukset, nekin ovat rikoksia.
Muista myös kertoa vieraallenne että tulet sen rikosilmoituksen tekemään. Olen varma että meininki muuttuu.
Nynnykkämiehellesi ilmoitat että joko hän pitää puoliasi tai etsii uuden vaimon.

Kiitos vastauksistanne. Ollaan taas riidoissa ja ukko mököttää kun yritin jutella asiasta,enpä kehtaa enää vaivautua...Ja todellakin tyhmä olen kun näin pitkää seurannut tilannetta,oikeasti huvittaa jo itseänikin :D Jos olisin tämän kirjoitukseni saanut lukea pari vuotta takaperin, olisin oikeasti nauranut! Ei minulle voi käydä näin,olen vahva......