Asuntovelalliset: Lainaturva vai henkivakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on vakuutus. Lainaturvaa mietin, mutta viime vuonna lainanottohetkellä työtilanne ei näyttänyt niin synkältä, että konkreettinen työttömyyden uhka olisi niskassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lainato vielä:
Mitä tuo lainaturva kattaa? Kuuluuko työttömyys sen piiriin?

Niin ja siis kattaa myös työkyvyttömäksi joutumiset ja joku sairastumis/kuolemisjuttukin siinä oli.

Juu nuo on meillä tuossa lainaturvassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Miehellä on sekä että, mulla vaan henkivakuutus kun lainaaturvaa en voi koskaan saada.

miksi et voi saada? Sori jos liian henkilökohtainen kysymys. Mutta meille sitä ihan tyrkytettiin, melkein tuli tunne, että se on lainan saantiehto.

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä minä:
Miehellä on sekä että, mulla vaan henkivakuutus kun lainaaturvaa en voi koskaan saada.

miksi et voi saada? Sori jos liian henkilökohtainen kysymys. Mutta meille sitä ihan tyrkytettiin, melkein tuli tunne, että se on lainan saantiehto.

Kyllähän sitä meillekkin moelmmille tyrkytettiin, mutta riittää kun niihin kysymyksiin vastaa riittävän moneen että KYLLÄ, niin johan uskoi setäkin että juu ei kannata hakee eikä maksaa. Pitkäaikaissairauksista kyse mm. keliakia > voi hoitamattomana johtaa suolistosyöpään johon kuolee.

Kyllähän sitä meillekkin moelmmille tyrkytettiin, mutta riittää kun niihin kysymyksiin vastaa riittävän moneen että KYLLÄ, niin johan uskoi setäkin että juu ei kannata hakee eikä maksaa. Pitkäaikaissairauksista kyse mm. keliakia > voi hoitamattomana johtaa suolistosyöpään johon kuolee.

Ahaa. Minä en muista enää, että mitä niissä papereissa kysyttiin. Mutta tais niissä joku terveydentilakysely tosiaan olla.

Ahaa. Minä en muista enää, että mitä niissä papereissa kysyttiin. Mutta tais niissä joku terveydentilakysely tosiaan olla.

Siis nimeomaanhan se on terveydentilakysely, ja sitten työsuhteen laatu pitää selvittää jne. jos haluaa työttömyysajan vakuutuksen siihen mukaan ja työkyvyttömyysvakuutuksen.

Sen sijaan perusteellisen lääkärintarkastuksen jälkeen mä sain henkivakuutuksen ja isolle summalle. Hyvä OP-henkivakuutus! :saint:

Lainaturva meillä joka antaa "turvan" työttömyyden ajaksi.

Ja kuoleman varalta. Otettiin siihen 100% turva, koska jos toisesta aika jättää niin ei siinä ensimmäiseksi jaksa alkaa varmasti raha-asioita miettimään.

En muista oliko siinä jotain muuta vielä...

Siis nimeomaanhan se on terveydentilakysely, ja sitten työsuhteen laatu pitää selvittää jne. jos haluaa työttömyysajan vakuutuksen siihen mukaan ja työkyvyttömyysvakuutuksen.

Sen sijaan perusteellisen lääkärintarkastuksen jälkeen mä sain henkivakuutuksen ja isolle summalle. Hyvä OP-henkivakuutus! :saint:

Minä taas en saanut tuota Op-henkivakuutusta, koska mulla on hoidettu syövän esi-aste!

Yhteistyössä