asumiskustannukset ja muut menot lainan päälle...Alkuperäinen kirjoittaja -:voiko 4500e /kk bruttotuloilla saada 200 000 asuntolainaa? tietääkö kukaan?
Niin no nyt maksetaan tosiaan ok-talosta vuokraa 1000e /kk plus vesi, sähkö, öljy ja jätekulut eli siis kaikki muu paitsi kiinteistövero. Muita lainoja ei ole paitsi mulla opintolainasta 2000e/ jäljellä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:asumiskustannukset ja muut menot lainan päälle...Alkuperäinen kirjoittaja -:voiko 4500e /kk bruttotuloilla saada 200 000 asuntolainaa? tietääkö kukaan?
vedet, sähköt, kiinteistöverot, jätemaksut, vakuutukset, perheen elämisen kustannukset + lainan lyhennyksetAlkuperäinen kirjoittaja -:Meillä olis vaan mahdollisuus nyt ostaa mun vanhempien 4 v vanha ok-talo,takaajatkin ois mut oon ruvennu pelkään ettei saada sellasta lainaa kun säästöjä ei ole kun vuosi sitten vasta valmistuin. Miehellä vakipaikka ja ite hoitoalalla töitä on muttei vakipaikkaa..vuokralla asutaan nyt ja sitä maksetaan 1000e /kk, lapsia on 4.
Halvemmat asumiskustannukset siinä on, uudessa talossa, ilmalämpöpumppu jne kuin tässä sähköllä/öljyllä lämpiävässä 60 v vanhassa ok-talossa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vedet, sähköt, kiinteistöverot, jätemaksut, vakuutukset, perheen elämisen kustannukset + lainan lyhennyksetAlkuperäinen kirjoittaja -:Meillä olis vaan mahdollisuus nyt ostaa mun vanhempien 4 v vanha ok-talo,takaajatkin ois mut oon ruvennu pelkään ettei saada sellasta lainaa kun säästöjä ei ole kun vuosi sitten vasta valmistuin. Miehellä vakipaikka ja ite hoitoalalla töitä on muttei vakipaikkaa..vuokralla asutaan nyt ja sitä maksetaan 1000e /kk, lapsia on 4.
vs.
tulot, lapsilisät kk
pankin sivuilla on lainalaskurit.Alkuperäinen kirjoittaja -:Halvemmat asumiskustannukset siinä on, uudessa talossa, ilmalämpöpumppu jne kuin tässä sähköllä/öljyllä lämpiävässä 60 v vanhassa ok-talossa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vedet, sähköt, kiinteistöverot, jätemaksut, vakuutukset, perheen elämisen kustannukset + lainan lyhennyksetAlkuperäinen kirjoittaja -:Meillä olis vaan mahdollisuus nyt ostaa mun vanhempien 4 v vanha ok-talo,takaajatkin ois mut oon ruvennu pelkään ettei saada sellasta lainaa kun säästöjä ei ole kun vuosi sitten vasta valmistuin. Miehellä vakipaikka ja ite hoitoalalla töitä on muttei vakipaikkaa..vuokralla asutaan nyt ja sitä maksetaan 1000e /kk, lapsia on 4.
vs.
tulot, lapsilisät kk
Oon sitä käyttänyt joo ja kyllä itse emme epäile etteikö raha riittäisi mutta se mietityttää että kuinka pankki suhtautuu asiaan..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:pankin sivuilla on lainalaskurit.Alkuperäinen kirjoittaja -:Halvemmat asumiskustannukset siinä on, uudessa talossa, ilmalämpöpumppu jne kuin tässä sähköllä/öljyllä lämpiävässä 60 v vanhassa ok-talossa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vedet, sähköt, kiinteistöverot, jätemaksut, vakuutukset, perheen elämisen kustannukset + lainan lyhennyksetAlkuperäinen kirjoittaja -:Meillä olis vaan mahdollisuus nyt ostaa mun vanhempien 4 v vanha ok-talo,takaajatkin ois mut oon ruvennu pelkään ettei saada sellasta lainaa kun säästöjä ei ole kun vuosi sitten vasta valmistuin. Miehellä vakipaikka ja ite hoitoalalla töitä on muttei vakipaikkaa..vuokralla asutaan nyt ja sitä maksetaan 1000e /kk, lapsia on 4.
vs.
tulot, lapsilisät kk
Ja katsokaa mitä jää käytettäväksi jokapäiväiseen elämiseen.
Huomioikaa, että korot voivat talouden suhdanteissa muuttua.
Laskekaan mieluummin enemmän lainakuluja / korkeammalla korolla.
pankin marginaalien ja korkojen takiaAlkuperäinen kirjoittaja -:Oon sitä käyttänyt joo ja kyllä itse emme epäile etteikö raha riittäisi mutta se mietityttää että kuinka pankki suhtautuu asiaan..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:pankin sivuilla on lainalaskurit.Alkuperäinen kirjoittaja -:Halvemmat asumiskustannukset siinä on, uudessa talossa, ilmalämpöpumppu jne kuin tässä sähköllä/öljyllä lämpiävässä 60 v vanhassa ok-talossa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vedet, sähköt, kiinteistöverot, jätemaksut, vakuutukset, perheen elämisen kustannukset + lainan lyhennyksetAlkuperäinen kirjoittaja -:Meillä olis vaan mahdollisuus nyt ostaa mun vanhempien 4 v vanha ok-talo,takaajatkin ois mut oon ruvennu pelkään ettei saada sellasta lainaa kun säästöjä ei ole kun vuosi sitten vasta valmistuin. Miehellä vakipaikka ja ite hoitoalalla töitä on muttei vakipaikkaa..vuokralla asutaan nyt ja sitä maksetaan 1000e /kk, lapsia on 4.
vs.
tulot, lapsilisät kk
Ja katsokaa mitä jää käytettäväksi jokapäiväiseen elämiseen.
Huomioikaa, että korot voivat talouden suhdanteissa muuttua.
Laskekaan mieluummin enemmän lainakuluja / korkeammalla korolla.
En tiiä nykyaikaa, mutta 6v sitten saatiin hikiseen 82 000e kahdella nimitakaajalla. Mulla äippäraha n. 950e käteen ja miehellä palkkaa käteen sillo n. 2000e.Alkuperäinen kirjoittaja up:Ketään jolla omakohtasia kokemuksia?!! Oliko lainan saamisessa vaikeuksia?
Mites te ootte pärjänny? Miten lainan saaminen?Entä lapsiluku? Minullakin tuloja nostaa lisät, riippuen paljonko pyhiä ja öitä ollu töissä sekä miehellä puolet vuodesta (sesonki aikaa) isommat tilit.. Raksahommat sujuu omasta takaa ja ok-talo ollaan jo yksi kokonaan kunnostettu eli talon kunnostamis ja korjaushommia ei tarvis teettää ulkopuolisella kuin vesieristeiden osalta.(sitten kun joskus jotain sellastaista tulisi ajankohtaiseksi)Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Meillä laina isoimmillaan 190 000 ja bruttotulot yhteensä 4500-5000?.
Silloin olin urakkahommissa,joten tulot ei aina samat ja miehellä tulospalkkio.