Asuntolaina yrittäjälle onko mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntohaave
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuntohaave

Vieras
Tilanteemme on seuraava:
Minä olen tavallisessa palkkatyössä ja mieheni on yrittäjä.
Miten pankki suhtautuu asuntolainaa hakiessa,mieheni on nyt keväällä perustanut yrityksen.
Mitä tietoja haluavat yrittäjältä?
Niin ja omia säästöjä/vakuuksia ei ole..
Onko muita samassa tilanteessa olevia/olleita?

Voi olla vaikeaa yrittäjälle ennen ensimmäistä tilinpäätöstä. Multa ainakin aina kysytään tilinpäätös ennen kuin lainaa myönnetään. Mutta koska tilinpäätös näyttää joka vuosi erittäin hyvältä, olen aina saanut lainalupauksen enemmälle kuin haluankaan. :D

Jotkut pankit halusivat nähdä yrityksen edellisen tilinpäätöksen, mutta en tiedä paljonko se mahtoi vaikuttaa, kaikista saatiin kelpotarjoukset. Saattaa vaikuttaa siihen miten pankki laskee riskin (vaikuttaa taas marginaaleihin) - ap:llä palkkatyöläisenä se on pienempi kuin yrittäjämiehellä. Niin ja kyselkää suoraan mitä pankit tuosta yrittäjyydestä miettii, kyllä meille ainakin kerrottiin ystävällisesti miten otetaan huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
On mahdollista.Meillä mies oli just perustanu yrityksen ja mä olin äippälomalla ja laina saatiin =)

Saanko kysyä paljonko saitte lainaa?
Mieheni yritys "astui voimaan"toukokuussa,joten ihan tuore on.
Oliko teillä omia vakuuksia?

Tilinpäätös tehdään toimintakauden päättyessä eli vuoden kuluttua aloituksesta. Meillä valmis yleensä parin kuukauden kuluttua siitä, kun toimintakausi on päättynyt.

Eka tilikausi voi olla pidempi kuin 12kk. Mulla taisi olla 15kk.
Meillä laskettiin asuntolaina miehen tulojen+mun äitiyspäivärahan (minä vuokratuoliyrittäjä) perusteella.
Ei siinä todellakaan mitään ongelmaa ole jos muuten lainanmaksukyky ok.
100 000e otettiin, 170 000 oltaisiin saatu.

Yhteistyössä