Asuntolaina Nordeasta. Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Hox
  • Ensimmäinen viesti
Hox
Oliko elämäntilanteesi (taloudellisesti) millainen kun lainaa hait/haitte? Kuinka helposti lainan saitte? Millainen laina ja millaisella korolla?
Oletko ollut tyytyväinen Nordean asiakkaana?
Mietitään pankinvaihtoa ja nordea olisi hyvä ehdokas...
 
Alkuun ostettiin tämä asunto eksän kanssa.
Mulla ei vakityöpaikkaa mut ala laskettiin ns. alavarmaksi työpaikaksi, töitä riittää.
Mies vakinaistettiin perjantaina kun asuntokauppa tehtiin keskiviikkona :D

Nyt omistan tämän asunnon yksin, eron jälkeen lunastin.
Edelleenkään ei sitä vakityötä ole mutta töitä on riittäny.
Laina alle 100 000. Korot taitaa olla alle 2 tällä hetkellä. Mä maksan tasasummaa, eli kuukausisumma ei nouse eikä laske, maksuaika voi vaihdella jos korot nousee huimasti.

Tämä asunto on täysin pankin takaama, ei siis takaajia tai säästöjä kiinni.
Olen ollut tyytyväinen Nordeaan, lainakin irtosi helposti lainaa hakiessa ja kohta vuosi sitten kun yksin hain.
 
Me oltiin kyl varmaan molemmat töissä kun tähän lainaa haettiin. Meillä lainaa jonku verran alle 100 000?.
Jos meillä ei olis niin ihana oma pankkineuvoja niin tod. näk nordea ei olis meijän pankki.
Itseasiassa, kun me tää talo ostettiin, sano toinen neuvoja (tää mein oma oli sairaslomalla) että tarvittais ainakin kolme takaajaa ja lisäks vielä jotain.
Mentiin Sampoon ja siellä saatiin koko laina ilman yhtäkään takaajaa.
No sampon kans kävi mitä kävi niin tuli pankin vaihto taas ajankohtaiseksi ja onneks tää mein neuvoja oli palannut takasin sairaslomalta ja johan saatiin laina ilman yhtäkään takaajaa ym.
 
leppis
Meillä kanssa pankkina Nordea. En voi kuin kehua! Käytiin monessa muussakin pankissa, mut Nordeasta saatiin paras tarjous ja parasta palvelua. Johtunee siitä, että minä (töissä) ja mieheni (opiskelija) olemme olleet pitkään Nordean asiakkaita, joten he tietävät rahankäyttötottumuksemme pitkältä ajalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onko sinulla siis se mikä-lie- omatakaus? Meillä olisi juuri samantapainen tilanne kuin sinulla eksäsi kanssa :D
Juu, pankin 100% takaus. Eksän kanssa ostettiin tämä asunto huhtikuussa 2007.
Enää uusilla ehdoilla ei taata kuin 75% mut mä sain tän yksin vanhoilla laihaehdoilla :)
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onko sinulla siis se mikä-lie- omatakaus? Meillä olisi juuri samantapainen tilanne kuin sinulla eksäsi kanssa :D
Juu, pankin 100% takaus. Eksän kanssa ostettiin tämä asunto huhtikuussa 2007.
Enää uusilla ehdoilla ei taata kuin 75% mut mä sain tän yksin vanhoilla laihaehdoilla :)
Hmmm... ei se pankki mitää takaa, vaan asunto on lainan vakuutena :)

Me myös Nordean asiakkaita ja saatiin hyvillä ehdoilla laina, koska olin ollut pitkäaikainen asiakas ja perheenikin tunnettiin. Meillä ei myöskään ylimääräisiä takauksia, omia säästöjä oli n. 10000?. Nordeassa on hyvää se, että lainan hoito ei maksa mitään ja käyttelytilienkin maksut on hyvin kohtuulliset.

 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Onko sinulla siis se mikä-lie- omatakaus? Meillä olisi juuri samantapainen tilanne kuin sinulla eksäsi kanssa :D
Juu, pankin 100% takaus. Eksän kanssa ostettiin tämä asunto huhtikuussa 2007.
Enää uusilla ehdoilla ei taata kuin 75% mut mä sain tän yksin vanhoilla laihaehdoilla :)
Hmmm... ei se pankki mitää takaa, vaan asunto on lainan vakuutena :)

Me myös Nordean asiakkaita ja saatiin hyvillä ehdoilla laina, koska olin ollut pitkäaikainen asiakas ja perheenikin tunnettiin. Meillä ei myöskään ylimääräisiä takauksia, omia säästöjä oli n. 10000?. Nordeassa on hyvää se, että lainan hoito ei maksa mitään ja käyttelytilienkin maksut on hyvin kohtuulliset.
Nii :D
Me/mä olin ennen Osuuspankin asiakas mut vaihdoin sit Nordeaan.
Hyvin Nordeassa on pystytty sovittelemaan kaikki, ei tarvinnu pojan kanssa alkaa muuttamaan ja saatiin koti pidettyä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Hox:
Oliko elämäntilanteesi (taloudellisesti) millainen kun lainaa hait/haitte? Kuinka helposti lainan saitte? Millainen laina ja millaisella korolla?
Oletko ollut tyytyväinen Nordean asiakkaana?
Mietitään pankinvaihtoa ja nordea olisi hyvä ehdokas...
Mies oli töissä, minä kotiäiti minimiäippärahalla ja myöhemmin kotihoidontuella. Laina saatiin helposti, annuiteetti vai mikäs se olikaan. Marginaali sillon 0,38 mitä ei nykysin taida saada mistään. Tyytyväinen olen ollut. Nordea tarjos parhaimman lainatarjouksen.
 
....
Käytiin sekä Nordean että OP:n konttorilla neuvottelemassa, ja täytyy myöntää että Nordea veti näistä pidemmän korren.

Neuvoja oli todella ammattitaitoinen ja mukava ihminen, ja oikein tosissaan halusi mieheni vaihtavan pankkia jne. Miehellä ei ole säästöjä eikä oikeastaan mitään muuta ku luottoja, mutta se ei tuntunut haittaavan, päin vastoin. Ehkä neuvoja ennustaa että miehestä tulee vielä hyvä asiakas noin taloudellisesti?? :D

OP:n neuvottelijakin oli ihan mukava, mutta ei oikein yhtä ammattitaitoinen, ja muutenkin tuli vähän pläääh-olo siitä koko neuvottelusta, Nordeasta tuli vielä halvempi tarjouskin, oikein 20 € mies voittais vaihtamall apankkia :D

Niin pienistä summista kuuitenkin on kyse, niin varmaan otetaan se pankki mistä tulee paras mielikuva. Käydään vielä tapiolassa ja säästöpankissa katsomassa, mutta tuntuis siltä että valinta on jo tehty :)
 
....
Paljon omaarahaa vaadittiin?
Miehellä ei tosiaan ole ollenkaan säästöjä, ja hänen isä takaa noin 10000€. Sanottiin tosin että hänellä on lainoja ihan omasta takaakin, mutta neuvoja hetken mietittyä sanoi että kunhan on vakityö, niin eiköhän asiat järjesty.

Itselläni on asp-tili, joten minun lainan kanssa ei ollu ongelmia (otetaan siis 2 lainaa), kokonaiskorkokin tais jäädä himpun alle 1,8% 12kk euriborilla ja älyttömän matalalla marginaalilla.
 
mä oon ollut tyytyväinen Nordeaan, marginaali samaa tasoa kuin toisillakin ja palvelut pelaa kiitettävästi

yhen pikku töplingin ne teki noin 10v sitten mutta sekin oli pankkivirkailijan henkkoht hanskis joka sitten korjattiin pankin piikkiin
 
Vis
Miehellä vakkarityö, itse määräaikaisena. Yhteenlasketut bruttotulot 5500-6000€ + lapsilisät (lapsia 2)

Säästöjä oli 8000€ ja saatiin lainalupaus sille summalle mitä haettiinkin. Talo löytyikin halvemmalla, joten lainaa otettiin lopulta 164 000€

Pyydettiin lainatarjousta yhteensä 4 pankista. Nordean tarjous oli toiseksi edullisin, mutta asiakaspalvelu ja homman toimivuus niin omaa luokkaansa, että valinta oli helppo tehdä.

Ollaan tosi tyytyväisiä oltu!
 
"vieras"
Miehellä ei tosiaan ole ollenkaan säästöjä, ja hänen isä takaa noin 10000€. Sanottiin tosin että hänellä on lainoja ihan omasta takaakin, mutta neuvoja hetken mietittyä sanoi että kunhan on vakityö, niin eiköhän asiat järjesty.

Itselläni on asp-tili, joten minun lainan kanssa ei ollu ongelmia (otetaan siis 2 lainaa), kokonaiskorkokin tais jäädä himpun alle 1,8% 12kk euriborilla ja älyttömän matalalla marginaalilla.
Marginaali oli siis jotain 1,2-1,3 luokkaa. Ei se nyt älyttömän matala ole, mutta tähän aikaan ihan kelvollinen kuitenkin.
 

Yhteistyössä