köpö
eli yksinkertaisuudessaan: tilan toivottaisiin pysyvän suvussa. myidäänkö läheiselle sukulaiselle halvemmalla kuin vieraalle? mielipiteitä haussa!
Niin, onko takeita että lähisukulaiset eivät myy eteenpäin.Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Onko silläkään takeita että pysyy suvussa.
Voisin hieman edullisemmin myydä,mutten paljoa.Se on kiinteistökauppaa ei muuta.
oonko mää ny ihan damääs?Alkuperäinen kirjoittaja kauppa ku kauppa:Niin, onko takeita että lähisukulaiset eivät myy eteenpäin.Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:Onko silläkään takeita että pysyy suvussa.
Voisin hieman edullisemmin myydä,mutten paljoa.Se on kiinteistökauppaa ei muuta.
ei oo vielä mitään sovittu, ajatusvaiheessa koko hommaAlkuperäinen kirjoittaja edellinen:ok vastasitkin jo äskeiseen. Anna kateellisten vaan paukuttaa henkseleitään. Myyjästähän se riippuu minkä hinnan keneltäkin haluaa. Onko myyjä siis jo tarjonnut teille sitä halvemmalla. Jos on, niin siitä vaan!!!!
ei vielä perikunta myy, omistaja on sielun ja ruumiin voimissaAlkuperäinen kirjoittaja mie:Jos perikunta myy, niin vaikea voi olla saada halvemmalla kuin ulkopuolinen. Toisaalta mikä on käypä hinta, siitä voidaan olla myös montaa mieltä. Kannattaa sukuriitojen välttämiseksi hankkia asunnonvälittäjältä (ammattitaitoiselta) reaalinen arvio nykyisestä arvosta ja tarjota sitten perikunnalle jotakin summaa. Jos olette itse perikunnan jäseniä, niin toki oma osuutenne vähennetään kauppahinnasta.
Usein näissä menee niin, että sukulaisilta vaaditaan kovempaa hintaa kuin vierailta... kateus on sairaus nääs!
velvollisuutta ei oo, mutta ajattelisin et ois tunneasia ja olisivat itekin kiitollisia kun mummola pysyy suvussa ja itse ei kuitenkaan oo kaupoista ostomielessä kiinnostunutAlkuperäinen kirjoittaja mie:Niin joo, jos eiole perikunnasta kysymys, niin sittenhän se on ihan teidän ja myyjän välinen asia, kunhan ei mene niin alihintaan, että verottaja kiinnostuu.
Voit kuitenkin miettiä, onko kellään velvollisuutta harrastaa hyväntekeväisyyttä sukulaisilleen...
tarvii varmaan tehdä paperityöt varman päälle, jos kauppaa ikinä saadaan aikaan...Alkuperäinen kirjoittaja mä :Voidaan katsoa ennakkoperinnöksi tai lahjaksi sitten aikanaan perinnönjaossa, jos liian halvalla menee.