Asuntokaupasta-kuka hyväksyy kaupan ja minne käsiraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi vieraista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi vieraista

Vieras
Kun asunnosta on hinta 156000?(ei tarjouskauppakohde) ja tarjoudun maksamaan siitä sen niin kuka kaupan hyväksyy? Omistaja vai välitysfirma? Voiko odottaa silti suurempaa tarjousta(vaikka hinnaksi on laitettu tuo 156000?), koska vasta myyntiin tullut talo? Kun tarjoudun maksamaan käsirahan niin meneekö se omistajan vai välittäjän tilille?
Älkää kysykö miksi kysyn tällaisia.

Omistaja tietenkin hyväksyy tarjouksen ja käsiraha menee välitysliikkeen tilille mistä se kaupanteon yhteydessä maksetaan myyjälle tai jos ostaja peruu kaupat, puolet jää välittäjälle ja puolet menee myyjälle.

Nyt ei ole se aika, että tarjouksia tulisi yli hintapyynnön.

Eli onneksi olkoon, olet saamassa halumasi talon, mutta toivottavasti et hirveästi ylihintaa siitä maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Myyjä tietysti hyväksyy tai hylkää. Myyjällä ei ole mitään pakotetta hyväksyä tarjousta vaikka se olisi sama tai korkempi kuin pyynti.

Käsiraha maksetaan sinne minne sovitaan.

Entäs jos minä itse olen se jonka pitäisi hyväksyä kauppa? Tuli tilanne eteen, että haluaisinkin ostaa itse tämän talon. Talo on kaupan kuolinpesästä ja jo välittäjällä myytävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Myyjä tietysti hyväksyy tai hylkää. Myyjällä ei ole mitään pakotetta hyväksyä tarjousta vaikka se olisi sama tai korkempi kuin pyynti.

Käsiraha maksetaan sinne minne sovitaan.

Entäs jos minä itse olen se jonka pitäisi hyväksyä kauppa? Tuli tilanne eteen, että haluaisinkin ostaa itse tämän talon. Talo on kaupan kuolinpesästä ja jo välittäjällä myytävänä.

No kai sää saat päättää olla myymättä sitä ollenkaan? Se kuka omistaa talon päättää kenelle myy. Jos joku tarjoaa 180000e ja joku toinen 160000e niin saa toki myydä 160 000e jos haluaa. välittäjäfirma ei pysty "pakottamaan" myymään sitä kenellekään sellaiselle jolle myyjä ei halua sitä myydä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitten sanot, että tarjousta ei hyväksytä. Ei sen kummempaa. Ostajia vituttaa mutta sille ei mitään voi, he löytävät paremman talon kohta tilalle. :)

Niin ja sinä palautat käsirahan. Jos sen sijaan tarjous on jo hyväksytty ja sinä perut hommat, palautat käsirahan ja maksat sopimussakon mikä yleensä on käsirahan suuruinen.

Yhteistyössä