Asunto ostettu- liian kiireellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahden äiti

Vieras
Kävimme katsomassa asuntoa myöhään illalla.
Oli niin pimeä että ulkona ei enää nähnyt. Asunto oli tullut juuri välittäjälle myyntiin. Jätimme siitä saman tien tarjouksen täydellä hinnalla.
Seuraavana päivänä kiinteistövälittäjä soitti ja pyysi 1000 euroa lisää.
Muitakin täyden hinnan tarjouksia oli kuulemma tullut. Välittäjä oli näyttänyt asuntoa parille perheelle ennen meitä.
Sanoin puhelimessa että maksan. Ostimme asunnon.Teimme kaupat. Nyt pelottaa.
Oliko tyhmästi tehty?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Kuulostaa siltä että oli. Mikä tuo tonni lisää niin saatte kämpän -juttu oli? Ei kukaan kunnon välittäjä sillä tavalla toimi.

Seuraavana päivänä kiinteistövälittäjä soitti ja pyysi 1000 euroa lisää.
Muitakin täyden hinnan tarjouksia oli kuulemma tullut.

Kuulostaa siltä että oli. Mikä tuo tonni lisää niin saatte kämpän -juttu oli? Ei kukaan kunnon välittäjä sillä tavalla toimi.

Välittäjä sanoi että tarjouksia oli tullut useampi. Että saadaan asunto jos maksamme tonnin lisää. Se tuntui niin pieneltä koko kauppasumaa ajatellen että maksettava oli koska halusimme asunnon.

No huhhu! No kaiketi kuntotarkastus tehdään vielä? Meille välittäjä sanoi aikoinaan, että ei myy asuntoa ellei sitä ole äyty katsomassa ainakin kaksi kertaa.

No jos tunsitte tienoon ja asunto ei ole omakotitalo ja hinta oli kohtuullinen ja oikeesti halusitten sinne asumaan ja seudulta on vain tuo yksi asunto per kuukausi myytävänä niin mikä ettei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti:

Välittäjä sanoi että tarjouksia oli tullut useampi. Että saadaan asunto jos maksamme tonnin lisää. Se tuntui niin pieneltä koko kauppasumaa ajatellen että maksettava oli koska halusimme asunnon.

Turhaa potea ostokrapulaa. Ei se ihmettelemisestä olisi muuttunut. Olisi mennyt alta karkuun...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No huhhu! No kaiketi kuntotarkastus tehdään vielä? Meille välittäjä sanoi aikoinaan, että ei myy asuntoa ellei sitä ole äyty katsomassa ainakin kaksi kertaa.

Tunnemme alueen. Mutta tämä talo jäi yhden pimeässä katsomisen varaan. Pakko oli tehdä täysi tarjous. Ja pakko puhelimessa päättää maksammeko lisää tonnin. Kieltävä vastaus olis tarkoittanut että emme olisi saaneet asuntoa. Asunto ei ollut vielä tullut myyntiin oikotielle. Olisi tullut lähipäivinä. Helsingissä asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Mä luulen että ap:llä on tässä joku juju jota ei kerro.... ;)

Ei olla vielä päästy muuttamaan ja nyt polttelee jo jalkoja ja alkoi pelottamaan että mitä jos asunto ei olekaan niin hyvä kun kuviteltiin.

Mä luulen että ap:llä on tässä joku juju jota ei kerro.... ;)
Ei olla vielä päästy muuttamaan ja nyt polttelee jo jalkoja ja alkoi pelottamaan että mitä jos asunto ei olekaan niin hyvä kun kuviteltiin.
No, se pelottaa kyllä vaikka olisi käynyt katsomassakin vaikka sen kaksi kertaa.

Miks just tuo asunto.

PK-seudulla voi joskus olla pakko tehdä nopea tarjous jos on suosittu alue.

Eihän Hesassa parhaat kämpät tuu edes julkiseen myyntiin.

Sepä se. Mutta hirvittää. Luotimme että kun on välittäjä myymässä niin asunto on ok. Itse emme ehtineet juurikaan mitään tarkastuksia tehdä. Se huolettaa nyt. Asunnon pohjaratkaisu oli kuitenkin sellainen että se oli meidän haluama. Ja tälle alueelle oli pakko päästä. Rivitalo kyseessä.

Sepä se. Mutta hirvittää. Luotimme että kun on välittäjä myymässä niin asunto on ok. Itse emme ehtineet juurikaan mitään tarkastuksia tehdä. Se huolettaa nyt. Asunnon pohjaratkaisu oli kuitenkin sellainen että se oli meidän haluama. Ja tälle alueelle oli pakko päästä. Rivitalo kyseessä.

Lisäksi asunto on lähellä koulua ja päiväkotia ja tuttaviamme.

Ei ole hyvää kauppatapaa, mikäs välittäjä tällainen oli? Saattaa olla yhtä hyvin myös vedätys, eihän muita tarjouksen tekijöitä välttämättä edes ole.

Onko ostohinta alueen tasoon nähden millainen? Jos se on kohdallaan ja asunto mieleinen, kaikki lienee kunnossa?

Olen jokaisesta kolmesta asunnosta pk-seudulla maksanut hampaita kiristellen korkean hinnan mutta kummasti on arvo noussut vuosien saatossa. Jos asunto on hyvä ja hintatason mukainen, ylimääräinen tonni ei haittaa mitään. Lähinnä vaan tulee mieleen, onko kyseessä huijaus.

Ja hinta oli meille sopiva. Maksoimme siitä noin 357 000 e.

Jos kyseessä kiinteistö, pitää siihen kuntotarkastus tehdä tietenkin. Oletteko siis vasta tehneet ne 'kaupat' ? Jos kiinteistö, onko kaupanvahvistaja vahvistanut kaupat? Ilman sitä voi sillä ostosopimuksella pyyhkiä...eikä tarvitse ostaa. Itselle kävi juuri noin, että ihastuimme taloon ja teimme ostotarjouksen joka hyväksyttiin. Myyjä ei halunnut tehdä kuntotarkastusta ja jouduimme maksamaan itse sen kokonaan. No siitähän löytyikin alapohjan kosteusongelma ja 1 ulkoseinä oli märkä kokonaan... soitin vain välittäjälle ja peruin asiat.

Käväise vähän bostailemassa pihapiirissä niin näet että siellä asuu ihan järkevännäköistä sakkia. Sitten voi ajatella ettei nää ihmiset täällä asuis jos tää olis joku kauhee läävä :D

Isännöitsijälle tietty olisi kannattanut soittaa... onko iso taloyhtiö? Uusi talo? Pieni taloyhtiö ja vanha talo voi olla hankala yhdistelmä jos tulee kovasti remppaa.

Ei hirveän montaa rivitaloaluetta tule mieleen, jossa olisi niin kuuma kysyntä, että tarjouksia tulisi läjäpäin heti. Pieniä asuntoja myydään kyllä paljon tällä hetkellä pienessä ajassa, mutta ehkä kyseessä jotenkin erikoinen kohde?

Alkuperäinen kirjoittaja Vielä:

Nyt alkoi kiinnostaa, missä päin :D

Ei hirveän montaa rivitaloaluetta tule mieleen, jossa olisi niin kuuma kysyntä, että tarjouksia tulisi läjäpäin heti. Pieniä asuntoja myydään kyllä paljon tällä hetkellä pienessä ajassa, mutta ehkä kyseessä jotenkin erikoinen kohde?
Mä kyllä luulen että Hesassa sellaisia alueita on.

Ja Espossakin. Meidän rivitaloyhtiö on vanha ja rämä mutta tästäkin on alle viikossa myyty pari asuntoa viime aikoina. Toinen ostettiin me...

Alkuperäinen kirjoittaja mfd:
Jos kyseessä kiinteistö, pitää siihen kuntotarkastus tehdä tietenkin. Oletteko siis vasta tehneet ne 'kaupat' ? Jos kiinteistö, onko kaupanvahvistaja vahvistanut kaupat? Ilman sitä voi sillä ostosopimuksella pyyhkiä...eikä tarvitse ostaa. Itselle kävi juuri noin, että ihastuimme taloon ja teimme ostotarjouksen joka hyväksyttiin. Myyjä ei halunnut tehdä kuntotarkastusta ja jouduimme maksamaan itse sen kokonaan. No siitähän löytyikin alapohjan kosteusongelma ja 1 ulkoseinä oli märkä kokonaan... soitin vain välittäjälle ja peruin asiat.

Ei kun rivitalo, ei siis omakotitalo. Tarjous jo oli sitova, 14 000 euron sakkomaksulla jos olisi peräännytty. Tonni sitten siihen lisää vain vielä päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Vielä:

Nyt alkoi kiinnostaa, missä päin :D

Hesassa. Ei ole rannikolla, eli ei mitään merinäköaloja tms. (Sulkee pois monet kalliit alueet).