Asunto-ongelma... (lasten lelut & leikit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MyyMuikkunen

Jäsen
11.08.2008
136
0
16
Linkitin tuossa aamusella yhden paritalon puolikkaan, josta innostuin uudestaan, kun kuulin täältä, että hinnoista voi tinkiä nykyisin reippastikin...
No, mun mies on nyt kuitenkin päättänyt, että asuntoa ei aleta vielä vaihtamaan ja sillä siisti. Hankalapa se on jos toinen on päättänyt...

Meillä on nyt kaksikerroksinen koti, jossa ei ole alakerrassa yhtään makkaria. Lapset on 3v8kk ja 2v4kk ja iso osa heidän leluistaan on olohuoneessa siksi, ettei minusta tuon ikäiset voi olla yksikseen leikkimässä eri kerroksessa. Useinhan me vanhemmat ollaan tietysti keitiössä hommaamassa jotain tai sit olkkarissa. Lapset luonnollisesti leikkisivät meidän lähellä, mutta: mun mies menettää hermonsa monta kertaa päivässä siihe, että leluja on pitkin lattiaa ja kesken leikkien karjuu lapsia siivoamaan jalkiään... Ei mielellään itse mene lasten kanssa yläkertaankaan, missä heillä olisi leikkihuone, vaan usein minä menen ja mies jää olkkariin...

Tuntuu, ettei lapset saa leikkiä rauhassa ja oishan se tietty kiva jos olkkari olis kondiksessa. Onko teillä kellään samanlaista ongelmaa?

Meillä on eri lelut sekä alakerrassa että yläkerrassa. Toki tuon ikäiset lapset voi opettaa siivoamaan sotkunsa, sillä musta on vaarallista kompastua leluihin. Ei toki kesken leikkejä. Isä vaan mukaan leikkeihin :)

Sopikaa joku nurkka, yms mihin nuo leikit ensisijaisesti laitetaan. Meillä on keittiössä ja takkahuoneessa sellaiset paikat. Olkkari on off-limits.

Tuo taitaa olla ikuisuuskysymys, johon ei tahdo löytyä yksselitteistä vastausta. Meillä on noin sadan neliön talo, johon tulee ens kesänä n. 50 neliön laajennus. Yleistä on että isompi poika leikkii olkkarissa ja se on ihan kaaoksessa. Pienempi on viiden kuukauden, joten se ei nyt vielä sotke (onneksi) Enkä kaks vuotiasta haluaisi patistaa yksinään leikkimään kamariin, kun itse teen muita hommia muualla talossa. Yleensä jonkinlainen järjestys pysyy, jos jaksaa ne lelut kerätä illalla kamariin ja päivällä vielä päikkäreiden aikaan. Mutta kun ne tulee siihen viidessä minuutissa takaisin, ei viitsisi käyttää päivää siihen lelujen raivaamiseen.

Lelut minimiin, niin kaaosta ei tule :laugh:
no.. aika aikansa kutakin, ei ne lapset ole ikuisesti pieniä ja sotkemassa leluillaan koko taloa.. joskus muistelee sitten kaiholla, että miten ne tenskut jaksokaan aina leikkiä ja nyt kaikki asuu jo omillaan ... :D

Voisiko olohuoneessa olla joku tietty alue jolla lelut pyrittäisiin pitämään? Vaikka matto, tai sitten ennen leikkejä levitettäisiin lakana lattialle ja lelut pitäisi pitää lakanan päällä. (josta helppo sitten kulmista nostaa ja kipata lelut koriinsa).

Onpa kiva kuulla, että muut taistelee saman asian kanssa. Mä oon aatellut, että tää on talon syytä... B)
Meillä on ihan liikaa leluja ja ne on monta kertaa karsittukin. No, iskä lähtee taas loppuviikoksi reissuun, niin taidetaanpa sillä välin raivata taas kunnolla ja yllätetään iskä iloisesti kun perjantai-iltana saakin saapua fiksuun kotiin...
Hoksasin tässä just, että meillä on olohuoneen pöytänä vanha arkku, jonne lelut vois aina piilottaa... Sitä enempää kamaa ei sais olkkarissa olla, jotka ei sinne mahdu. Aika hyvä idea, vai mitä? =)

Yhteistyössä