Asunnon ostosta. Kumman sinä valitsisit?

Meillä edessä asunnon vaihto isompaan. Budjettiin mahtuisi hyväkuntoinen rivitaloasunto. Nykyisessä taloyhtiössä ja asuinalueella ollaan viihdytty todella hyvin. Päätin, että remonttikohdetta en halua. Nyt vain on ääni kellossa muuttunut. :D Viereinen asuntomme olisi vapautumassa kevään aikana. Se vaatisi täydellisen remontin keittiön ja kylppärin mukaanlukien.

Tuon asunnon pyynti tulee olemaan noin 50 000 € alle miettimäni budjetin. Tuo summa riittäisi remonttiin. Ammattilainen tekisi lähes kaiken.

Kysymys kuuluukin: kummin päin tekisit? Valitsisitko uudemman vai olisitko valmis remonttirumbaan? Taloyhtiössä on tulossa 5-10v sisällä putkiremontti. Luin, että asuntokohtaisen putkirempan voi teettää jo etukäteen muun remontin yhteydessä.

niiii
Mä valitsisin sen naapuriasunnon, koska sijainti on kaikkein tärkein ja samalla saisin kylpyhuoneen ja keittiön, jotka ovat minun valitsemiani, ei edellisen asukkaan.
Ja tuohon omaan putkiremppaan tarvitset taloyhtiön luvan, samalla kannattaa varmistaa kustannusvaikutus tulevaan putkiremonttiin.

HippuTAR
Jos toi asuntokohtainen putkiremppa onnistuu tosiaan noin niin sitte valitsisin sen viereisen asunnon. Mutta selvitä ny toi putkiremppa asia tarkkaan etukäteen ettei tuu sitte yllätyksiä...

Kiitos vastauksista. Mun "päähänpisto" ei siis ole ihan hullu. :D Sijainti tosiaan on loistava. Omakotitalot tällä alueella on todella kalliita. Budjettimme ei varmaankaan riittäisi edes remonttikohteeseen. :)

vierass
Katselisin vielä molempia ja selvittelisin tuota putkiremonttijuttua tarkemmin. Jos se viereinen asunto täyttää kaikki toiveenne remontin jälkeen, niin kannattaa todella harkita sitä.

vier
Mä ostaisin uudemman.

Vanhemmissa tulee aina remonttia, on sen perinteisen putkirempan lisäksi kattoa, ovea ja ikkunaa, on julkisivua ja sitten ruvetaan vaihtamaan ovia ja korjaamaan aitoja ja ja ja...

Uudessa saisi remonttivapaata muutaman vuoden ja ainakin niiltä kalleimmilta isoilta korjauksilta välttyisi pitkään.

varmista
Varmista tosiaan vielä se putkiremppa juttu. Vaikka saisitkin huoneistokohtaisen rempan hoidettua samalla, eli ne viennit uusittaisi, niin ensinnäkin varaudu siihen, että remppa muualla vaikuttaa sionun vedensaantiin ja toisksi kysy arvio, paljonko on arvio sinun osauudesta taloyhtiön rempasta. Kun jotain yhteistä kulua teille tulee joka tapauksessa. Jos nuo on ok, niin ottaisin naapurin. Olisi tuttu taloyhtiö, helpompi muutto jne.

"vieras."
Viereinen ehdottomasti jos putki rempan voi tehdä muun remontin yhteydessä. 50 000€ keittiöön ja kylppäriin on ruhtinaallinen summa sillä kyllä tekee molemmat ja jää hyvin paljon vielä pinta remontteihin jos kaikki rahat tahtoo tuhlata :)

Kiitos taas hyvistä vastauksista. :) Mielelläni kyllä tähän taloon jäisin. Hyvä ja rauhallinen yhtiö. Naapuritkin mukavia. 8 vuotta ollaan täsdä asuttu eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut.

Laskeskelin itsekin, etyä hyvin pitäisi riittää tuon summan remonttiin. Kyseessä on 3h+k 78neliötä.

Yhteistyössä