Asunnon myynti itse? Mitä pitäis ottaa huomioon? Entä ostaisitko yksityiseltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kellään kokemusta tai tietoa että möisi asunnon itse, ilman välittäjää? Sen verran tiedän, että Oikotielle on mahdollisuus laittaa netti-ilmoitus 100 e maksua vastaan.

Entä olisitko itse valmis ostamaan yksityiseltä, siis asunnon omistajalta suoraan ilman välittäjiä? Missä tilanteessa voisit ostaa? Missä tilanteessa et? Mitkä vaikuttaa? Olisitko valmis ostamaan esim. 3 vuotta vanhan asunnon, jos kaikki paperit ja kaikki tehtäis pankissa pankkivirkailijan läsnäollessa?

Eikös siihen tarvita joku kaupanvahvistus just pankissa? ei kai siinä mitään estettä ois miks ei ostais sopivaa asuntoa yksityiseltä, olettaisin että hinta vois jäädä välityspalkkion verran edullisemmaksi ostajalle. meillä ois kanssa edessä asunnon myyntiinlaitto ja houkuttais tuo itse myyminen.

Me myytiin itse meidän rivarikämppä. Nettiasuntoon voi laittaa ilmoituksen ilmaiseksi ja sitä kautta me saatiin meidän kämppä myytyä. Pankissa sitten tehtiin paperit. Säätettiin aika monta tuhatta euroa :)

Ollaan myös käyty katsomassa asuntoja mitä yksityiset myy ja hyvin voisin ostaa yksityiseltä.

Mä voisin hyvin ostaa yksityiseltä asunnon, mutta vaatisin siihen kuntotarkastuksen, kosteusmittaukset jne.

Me myytiin rivarikämppämme itse ja voitettiin siinä n. 10 000€. Välittäjä arvioi kämpän 5000€ halvemmaksi kuin mitä siitä saatiin ja välityspalkkiot olis ollut 5000€. Eli meidän ainakin kannatti todellakin myydä itse. Ja se myyminen oli helppoa kuin heinänteko. Netistä löytyi tarjouspohjia ja kauppakirjoista pohjat. Ne täytettiin yhdessä ja tarkastettiin allekirjoitus tilaisuudessa yhdessä ostajan pankkivirkailijan kanssa. Kaikki sujui hyvin ja ongelmitta ja kämppä myytiin parissa viikossa.

Ote talonkirjasta, isännöintitodistus ja hmm... en muista. Mutta isännöitsijä itse todennäköisesti tietää mitä täytyy olla. Se maksaa joitakin kymppejä, meillä muistaakseni 30€.

Meillä on 3 vuotta vanha asunto, ihan uutta vastaava ja alue on todella haluttua. Kaikki vastaavat asunnot tästä lähipiiristä ja samast taloyhtiöstä on menny ekalla näytöllä ja ihan pyyntihintaan. Houkuttelis todellaki itse myydä tää, kun tod näk menis heti ekalla näytöllä kuin kuumille kiville. Säästäis pitkän pennin tai euron välityskuluissa. Eli kyllä se ehkä sit onnistuu!!

Me olemme myyneet itse kaksi rivitaloasuntoa. Ensimmäisestä laitettiin ilmoitus Hesariin, ensimmäisellä näytöllä ensimmäisenä tuli ihminen joka asunnon sitten ostikin, toki näytöllä kävi paljon muitakin ihmisiä ja oli monia jotka olivat kiinnostuneita. Eli sitä emme kokeneet vaikeaksi.

Toisella kerralla näin ilmoituksen lehdestä että etsittiin rivitaloasuntoa juuri siltä alueelta mistä asuimme, mies sitten heille soitti ja kaupat syntyivät. Ei siis pidetty edes mitään esittelyitä. Tämäkin siis sujui todella helposti, kaupat tehtiin pankin tiloissa eikä siinäkään mitään vaikeuksia ollut.

[QUOTE="Kristiina";22051445]Me olemme myyneet itse kaksi rivitaloasuntoa. Ensimmäisestä laitettiin ilmoitus Hesariin, ensimmäisellä näytöllä ensimmäisenä tuli ihminen joka asunnon sitten ostikin, toki näytöllä kävi paljon muitakin ihmisiä ja oli monia jotka olivat kiinnostuneita. Eli sitä emme kokeneet vaikeaksi.

Toisella kerralla näin ilmoituksen lehdestä että etsittiin rivitaloasuntoa juuri siltä alueelta mistä asuimme, mies sitten heille soitti ja kaupat syntyivät. Ei siis pidetty edes mitään esittelyitä. Tämäkin siis sujui todella helposti, kaupat tehtiin pankin tiloissa eikä siinäkään mitään vaikeuksia ollut.[/QUOTE]

Mikä kaupunki?

Voisin ostaa yksityiseltäkin suoraan. Mutta silloin pitäisi näkyä hinnassakin se :whistle:
Meillä on juuri asunto myynnissä (85 000e) ja välittäjän palkkio on 4000e : / Pakko laittaa hintaan se palkkio että kestää persaus myydä.

Yhteistyössä