Asunnon myynti etuovella.. Kaikki myyjät, ostajat ja haaveilijat kommentoikaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahdollinen myyjä, ainainen haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mahdollinen myyjä, ainainen haaveilija

Vieras
Onko kokemuksia asunnon myynnistä? Mietiskelin ukkelin kans, jotta kannattaakohan edes yrittää myydä itse asuntoa, vai onko parempi vaan laittaa suoraan välittäjälle myyntiin?

Te, jotka kattelette asuntoja esim. etuovesta, niin minkä hintaluokan asuntoja katselette? Mitä luulette onko ostajat siellä kiinnostuneita yli 300 00 kodeista?

Itsellä ei mitään kokemusta näistä, myynti vasta harkinnan asteella...

..yksityisethän eivät voi etuovessa ilmoittaa lainkaan - se on vaan välittäjien palvelu.

Sanosin, että asunnon hintaa tärkeämpi on asunnon sijainti. Pieniltä paikkakunnilta eivät välttämättä hirviä ostaa suoraan myyjältä, isoissa kaupungeissa tod.näk onnistuu.

Yksityiset voi ilmoittaa Oikotiellä. Jos paperihommat hoituu ominpäinkin niin mielestäni ihan järkevää myydä omin päin.
Itse olen yhden asunnon myynyt Oikotien kautta ja suosittelen sitä.

Mun tutut yritti ensin itse, ei oikeen ollu menekkiä, mut sit ku anto välittäjälle ni heti meni kaupaks ja hyvästä hinnasta. Mut se oli vaan yks esimerkki, jos paperihommat ym osaa huolehtii kuntoon jne ni miksei itsekin. Mun mielestä se vaan on niin helppoo ku joku muu myy, ja järkkäilee kaikki hommat

Alkuperäinen kirjoittaja laiska:
Mun tutut yritti ensin itse, ei oikeen ollu menekkiä, mut sit ku anto välittäjälle ni heti meni kaupaks ja hyvästä hinnasta. Mut se oli vaan yks esimerkki, jos paperihommat ym osaa huolehtii kuntoon jne ni miksei itsekin. Mun mielestä se vaan on niin helppoo ku joku muu myy, ja järkkäilee kaikki hommat

Tottakai se ois helpompaa antaa myynti toisellle. En kyllä tiedä paljonko välittäjät ottaa palkkiota, mutta luulen, että se ois iso summa esim. 300 000 eurosta.

Välittäjät ottaa palkkiota 2,4-5% toteutuneesta kauppahinnasta.

Jos on iso kaupunki, niin uskaltasin koittaa itte.

Ja paperithan voi käydä teettää / tarkistuttaa esim. pankin lakimiehellä.

Me katseltiin tossa asuntoja vähän aikaa sitten. Hintarajana pidettiin 350.000?.
Jäi tosin yksityisten myymät asunnot vähemmälle huomiolle, jostain syystä.

Nyt ostettiin sitten tontti, joten ei tarvii enää taloja katsella.. Mutta siis omamme myytiin ihan välittäjän avustuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tottakai se ois helpompaa antaa myynti toisellle. En kyllä tiedä paljonko välittäjät ottaa palkkiota, mutta luulen, että se ois iso summa esim. 300 000 eurosta.

Ton hintaisesta asunnosta välityspalkkio on about 10.000?.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ton hintaisesta asunnosta välityspalkkio on about 10.000?.

Eli paljon rahaa. Itsekseni ajattelin, että siinähän ei kait häviä mitään, jos yrittää ensin myydä itse ja jos ei mene kaupaksi, niin antaa välittäjälle. Oonko ihan hakoteillä?

Yhteistyössä