Alkuperäinen kirjoittaja :
"Tarpeet" ja varallisuus eivät ilmiselvästi tapauksessanne kohtaa. Haluat asua isossa asunnossa, koska se on mukavampaa, vaikka sinulla ei ilmiselvästi ole siihen edes varaa. Ja exäsi kanssa olitte jo ilmeisesti puoli vuotta kahden asunnon loukossa. Nyt olette yhden asunnon loukossa, kun kummallakaan ei ole varaa lunastaa toista ulos. Eiköhän olisi viisainta muuttaa pienempään, johon sinulla olisi varaa? Ja rauhassa katsoa uuden suhteen kanssa, omissa asunnoissa asuen? Ja kyllä nykyinenkin kaupaksi menee, kun hinta on kohdallaan. Tappiota luultavasti tulee molemmille, mutta niin se nyt vain joskus menee. Uhkapeli ei kannata.
Mistä edes tiedät, että uusi miesystäväsi saa lainaa? Eikä hänen ainakaan kannata maksaa markkinahintaa enempää puolikkaastaan, joten sinä ja exäsi jäätte joka tapauksessa tappiolle osituksenne jälkeen.
siis kyllähän silloin rahat riitti kun exän kanssa yhdessä asuttiin ja silloin myös lainaa ottaessa se laskettiin.. toisen puolikkaan lunastaminen ei käy ihan helposti, ei pankki mulle yksin anna nin isoa lainaa..
jos en olisi uutta miestä tavannut niin muutaisin lapsen kanssa kaksioon, vuokralle mutta kun tilanne on nyt tämä että asunnot ei mene kaupaksi niin mnkäs minä sille voin.. kyseessä ei ole mitenkään ylisuuri laina, alle 200000? ja asunto ei myöskään ollut ylisuuri, neliöitä kuitenkin 94
jos uusi mies muuttaa tähän mun kanssa niin mukana muuttaa myös kaksi lasta, joten silloinhan asunto on juurikin sopiva...
hintaa ei tästä asunnosta voi enää laskea, se on ihan järkevä.. nyt vaan kun talous näkymät on heikot niin kukaan ei uskalla ostaa asuntoja.. kaikki odottaa että hinnat tippuu ja korot laskee.. en mie ala myymään asuntoa pilkka hintaan niin että mulle jää kymmeniä tuhansia velkaa.. se nyt olis vaan tyhmää.. mieluummin otan riskin uuden miehen kanssa, ei se aina sano että lyhyt seurustelu ennen yhteen muuttoa ajaa suhteen karille.. joskus se on päinvastoin.. ja kun nyt tämä ratkaisu on kaikkien kannalta järkevintä, exä sais hankittua oman asunnon jolloin sen ei tarttis asua kaverillaan ja tavata lastaan äidillään.. uusimies sais haettua pk seudulta töitä eikä tarvitse ajella satoja kilometrejä tänne.. muutenkin viettää aikansa täällä melko tehokkaasti...