asunnon koko ja toimeentulotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ettämitenkä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ettämitenkä?

Vieras
Nyt siis tässä pähkäillään että tuleeko toimeentulotukea jos 4 henkinen perhe,jolle siis lasketaan asumistuki 90neliöön saakka,asuu 125neliön asunnossa.
Vanhemmista toinen työtön ja toinen äitiyspäivärahalla.
Jos laittaa toimeentulotukihakemuksen niin sanotaanko että hankkikaa pienempi asunto,vai lasketaanko toimeentulotuki sielläkin johonkin tiettyyn neliömäärään asti mihin ne suostuu maksamaan ja loput sitten jää itelle? vai miten homma siinä toimii.
Tilanne ois siis tämmönen : 125 neliöä,650e vuokra,sähkö 100e,vesi 10e ja 2 aikuista ja 2 lasta.Asumistukea n.215e
Laskureilla ollaan koitettu vääntää ja kääntää vaikka mten päin,mutta siitä ei olla saatu selviyttä,että tuleeko apuja jos asunto on nuinkin kookas.

No mä oon saanut täyden toimeentulotuen kahdelle ihmiselle 70-85 neliöiden asuntoihin. Mulle sanottu, että toimeentulotukea laskettaessa siinä on raja mitä se vuokra saa olla, neliöt on aivan sama... Joskus täällä kyllä oli keskustelu, että jossain kaupungeissa neliöissäkin oli rajat... Tiedä sitten :)

asumistuessa on neliö raja mutta tt-tuessa ei ole kuin vain vuokran määrä. ja siihen on tietty summa minkä sisällä asunto saa olla. meilläpäin 3henkilöllä on 600e raja =)

tuo vuokra om kyllä tosi pieni! Meillä on 75 m2 asunnossa 800 e vuokra. Jos on tavallista halvempi asunto luulis että eivät valita, mutta jos teidän paikkakunnalla on vieläkin halvempia kämppiä voivat pyytää muuttamaan.

Vuokra huomioidaan summan mukaan. Sossuissa on määrärajat paljonko asumiskustannukset saavat enintään olle. Summa vaihtelee kovasti kunnittain, se on paikkakunnan yleisen vuokratason mukaan kohtuulliseksi katsottava summa.

Meillä tuo 650? plus muut kulut olis ihan hyväksyttävä 4 henkiselle perheelle.

Yhteistyössä