Asunnon hinta-arvio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Olen myymässä enismmäistä asuntoani ja siksi hieman ulapalla..

Olen kyllä suunnitellut myyväni tätä asuntoa jossain kohdin, mutta ole vähän silmäillyt myytäviä sillä silmällä. Tänään menin katsomaan ihan mielenkiinnosta yhtä ja se oli ihana! Välittäjä sitten kysyi, että voiko tulla tekemään hinta-arviota mun nykyisestä asunnosta ja ehdotti heti huomista. Ongelma on nyt se, että mä en mitenkään enää ehtis ja jaksais alkaa hinkkaamaan lattioita ja ikkunoita ja puuhamaan muuta nurkkien siivontaa. Lähinnä imuroin ja tiskasin. Vessan vielä siivoan, mutta ei tää siis missään esittelykunnossa ole. Kysymys kuuluukin, että vaikuttaako tämä nyt oleellisesti asunnon hinta-arvioon? Vaikka luulis että tän asunnon arvoon ei pitäis vaikuttaa onko mun kirjahylly sekainen vai ei...

Mutta miten on?

No ei tietenkään vaikuta! Välittäjä näkee asunnon hyvät ja huonot puolet, vaikka olisi vähän pölyä nurkissa. Näytöt ja mahdolliset ostajaehdokkaat onkin sitten toinen juttu - silloin kannattaa puunata kunnolla.

Ja pyydä ihmeessä arvio ja välitystarjous useammalta välittäjältä - suosittelen 3-4.

Jos asunto on siinä kunnossa että sen kunnon (onko lattiat miten kuluneet,tapetti repeillyt,kiinteiden kalusteiden kunto) näkee niin hinta-arvion tekemiseen se riittää. Sit kun laitat asunnon myyntiin niin näyttöä varten kannattaa siivota kunnolla+järjestellä tavarat (mahd paljon irtoroinaa pois näkyviltä jne).

Joo tänään se välittäjä sitten kävi. Ilmoitti että oon itse maksanut tästä ylihintaa ja että asunnon hinta on nyt noin 7 tuhatta vähemmän kun vajaan puoltoista vuotta sitten kun itse tämän ostin.

Tulipa harmistunut olo... :(