Asumuserosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja atshuuuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

atshuuuh

Vieras
Kysymys jos joku asian kokenut osaisi neuvoa... miten se menee?
Saako kelalta jotain tukea siihen? Meillä on kaksi taaperoa ja nyt alka tuntua siltä että ei ole muuta vaihtoehtoa kun ottaa etäisyyttä.
Lasten takia tietystikään ei voi näkemistä lopettaa, ja tahtoisin todellakin yrittää vielä jatkaa, mutta jos tämä auttaisi meidän suhdetta, yksityiskohtia ja syitä en ala listaamaan.
Tämä on vain vilpittömästi niin että en näe muuta oljenkortta kuin tämä.
Niin taloudellisesti, miten tämä asia onnistuu ? Mies on töissä,henkilöstövuokrausta,ei mitenkään säännöllistä,itse kotihoidontuella ja opiskelen myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokeiltu on:
Yritetty on, ei onnistu...pyytävät virallista eropapereita, eli siinä täytyy olla virkailijan leima...

Ei täydy olla, minä sain yli vuoden verran yh-tuet ilman avioeroa. :) Missään en ole kuullut, että olisi noin, ja sehän olisi ihan järjetöntäkin, koska avioeron saaminen kestää sen puoli vuotta vaikka heti hakisi kun erilleen muuttaa. Kela esimerkiksi ei ole koskaan multa avioeropapereita pyytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokeiltu on:
Yritetty on, ei onnistu...pyytävät virallista eropapereita, eli siinä täytyy olla virkailijan leima...

Ei täydy olla, minä sain yli vuoden verran yh-tuet ilman avioeroa. :) Missään en ole kuullut, että olisi noin, ja sehän olisi ihan järjetöntäkin, koska avioeron saaminen kestää sen puoli vuotta vaikka heti hakisi kun erilleen muuttaa. Kela esimerkiksi ei ole koskaan multa avioeropapereita pyytänyt.

Tuommoista minä aikoinaan selitinkin mutta kelan virkailija tarkensi, että virallinen avioero hakemus täytyy toimittaa sinne nimismiehelle, eli siis jonkilainen dokumentti täytyy olla, että ollaan ihan oikeasti eroamassa. Miehen kanssa sitten mentiin sinne jättää se eropaperit ja pyydettiin vastaanotto todistus joka sitten kelpasi kelalle

Alkuperäinen kirjoittaja kokeiltu on:
Tuommoista minä aikoinaan selitinkin mutta kelan virkailija tarkensi, että virallinen avioero hakemus täytyy toimittaa sinne nimismiehelle, eli siis jonkilainen dokumentti täytyy olla, että ollaan ihan oikeasti eroamassa. Miehen kanssa sitten mentiin sinne jättää se eropaperit ja pyydettiin vastaanotto todistus joka sitten kelpasi kelalle

Mulle kelan useampikin virkailija on sanonut, että virallista eropaperia ei tarvitse olla, kun asuu yksin lapsien kanssa, niin se riittää yh-lisiin. :) Kelan hakemuksessakin on kohta, johon voi laittaa rastin, että "asumuserossa".

Yhteistyössä