Asumusero, miten menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivo paremmasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivo paremmasta

Vieras
Meillä on miehen kanssa mennyt jo pidempään huonosti. Ollaan kai vain kasvettu erillemme. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä toistakymmentä vuotta eikä haluttaisi avioeroa vielä. Enemmänkin sellainen aikalisä.

Miten tämä toimii käytännössä? Olemme molemmat töissäkäyviä ihmisiä ja meillä on kaksi yhteistä lasta. Jos mies muuttaa pois yhteisestä kodistamme, on tämä ehdottomasti liian kallis minulle yksin maksettavaksi. Saanko Kelalta asumistukea ja yh korotukset vaikka olemme vielä naimisissa? Miehen kanssa oli jo elatusavusta alustava keskustelu. Mies suunnitteli muuttavansa vanhempiensa luokse aluksi (asuvat tässä lähellä isossa omakotitalossa, joten mies näkisi lapsia enemmän jne.) mutta luuleekohan Kela meitä sitten ihan huijareiksi? :xmas: Olisiko parempi jos mies vuokraisi jonkun edullisen yksiön (ne kyllä ovat täällä pk-seudulla aika kiven alla).

Miten tässä edetään?

Kai mies voi osallistua sinun asumismenoihin kuten ennenkin?

Mutta joo ihan samat tuet saat jos asut yksin olit sinkku tai naimisissa.

Onnea matkaan!

Jos ei tuo mitään auta niin onpahan ainakin ero helpompi tuollaisen päälle.

[QUOTE="vieras";24910982]Kai mies voi osallistua sinun asumismenoihin kuten ennenkin?

Mutta joo ihan samat tuet saat jos asut yksin olit sinkku tai naimisissa.

Onnea matkaan!

Jos ei tuo mitään auta niin onpahan ainakin ero helpompi tuollaisen päälle.[/QUOTE]

Voi siinä tapauksessa jos muuttaa vanhemmilleen, mutta jos hakee oman asunnon, niin maksaa tietysti siitä + elarit. Joutuu toki jotain maksamaan vanhemmilleenkin asumisestaan. Mä mietin vaan sitä, että katsooko Kela huonolla sitä jos mies muuttaa vanhempiensa luokse... :/ Vaikka onhan se helposti todistettavissa jos sitä vaaditaan. En vain jaksaisi nyt mitään ylimääräisiä paperisotia, tuntuu koko homma aika rankalta muutenkin.

[QUOTE="vieras";24911009]Saat Kelalta korvaukset, kunhan mies kanssa asuu muualla muutenkin kuin paperilla.[/QUOTE]

Millä sen todistaa sitten? ;) Pyydetäänkö Kelan täti kylään?

Voi siinä tapauksessa jos muuttaa vanhemmilleen, mutta jos hakee oman asunnon, niin maksaa tietysti siitä + elarit. Joutuu toki jotain maksamaan vanhemmilleenkin asumisestaan. Mä mietin vaan sitä, että katsooko Kela huonolla sitä jos mies muuttaa vanhempiensa luokse... :/ Vaikka onhan se helposti todistettavissa jos sitä vaaditaan. En vain jaksaisi nyt mitään ylimääräisiä paperisotia, tuntuu koko homma aika rankalta muutenkin.

no mistä se kela sais tietoonsa kenen kans mies asuu?ellei sitten aio itse hakea asumistukea tai muuta tukea kelalta..

Yhteistyössä