ASUMISOIKEUS asunto ja luottotiedot..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämään eksynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämään eksynyt

Vieras
mulla meni luottotiedot. asun kolmen lapsen kanssa asumisoikeus asunnossa johon mulla on pankkilainaa 16 tuhatta. lyhennän sitä pari sataa kuussa. säännöllisesti. olen työssäkäyvä. luottotiedot meni masennuskauden aikana. meneekö meiltä asumisoikeus asunto nyt alta? saammeko lähtöpassit?? entäpä auto, se on rahoitettu santander lainalla, tarvitsen autoa työssäni. miten käy autovakuutuksen (pakollinen täyskasko koska auto ei ole vielä oma).

En tiedä, mutta luulen että jo olemassaoleviin lainoihin luottotietojen menetys ei vaikuta, mikäli siis hoidat sovitut lyhennykset. Uusia lainoja ei kyllä myönnetä.

eli ei ole hätää?? kiitos jos tieto pitää paikkaansa. todellakin maksan velat ja ulosottoon myös kuukausittain velkaa josta luottotiedot lähti. kamala ahdistus päällä kokoajan ja pelkään hakea postia, mitä jos siellä onkin pankilta kirje tai asumisoikeus asunnoista kirje. oksettaa. miten olenkaan laittanut itseni ja lapset tähän jamaan.

[QUOTE="aloittaja";27937253]eli ei ole hätää?? kiitos jos tieto pitää paikkaansa. todellakin maksan velat ja ulosottoon myös kuukausittain velkaa josta luottotiedot lähti. kamala ahdistus päällä kokoajan ja pelkään hakea postia, mitä jos siellä onkin pankilta kirje tai asumisoikeus asunnoista kirje. oksettaa. miten olenkaan laittanut itseni ja lapset tähän jamaan.[/QUOTE]

Jos mietit ihan järjellä niin mitä se pankki hyötyis lainan irtisanomisesta? Niille tulis kuitenkinkuluja asunnon myynnistä eikä oo varmaa saisivatko omiaan pois? Jos niillä on nyt kerta maksaja joka on tähän asti kaikki erät hoitanu niin niillä ei oo mitään syytä irtisanoa lainaa.
Sama pätee kaskoon.

[QUOTE="Vieras";27937411]Jos mietit ihan järjellä niin mitä se pankki hyötyis lainan irtisanomisesta? Niille tulis kuitenkinkuluja asunnon myynnistä eikä oo varmaa saisivatko omiaan pois? Jos niillä on nyt kerta maksaja joka on tähän asti kaikki erät hoitanu niin niillä ei oo mitään syytä irtisanoa lainaa.
Sama pätee kaskoon.[/QUOTE]

Pankki ei voi myydä asumisoikeus asuntoa,koska asukas ei omista asuntoa.

Ei vaikuta aiemmin hankittuihin lainoihin tai muihinkaan sopimuksiin. Pidät vain kiinni lyhennyksistä, niin ei ole mitään ongelmaa. Kannattaa pitää voimassa myös vakuutukset, netti- ja puhelinliittymät sun muut, joiden hankkimiseen luottotiedot vaikuttaa. Tsemppiä!

Yhteistyössä