Asuisitko tai asutko pienten lasten kanssa veden äärellä?

Mä löysin unelmatalon, unelmahintaan, unelma-alueelta. Muttamutta.
Tontti on joenrantatontti. Etupiha on tien puolella, takapihallakin on nurmialue ja terassi, mut nurmialueen jälkeen on pihavarasto, varaston takana sauna ja saunan terassilta suora käynti laiturille.

Me ei olla käyty tota vielä katsomassa, mut näin jo viime yönä painajaisia, et muksut hukkuu :snotty:
 
En :/ pari vuotta noita turhia hukkumisjuttuja lukeneena syyllistin itseäni jo valmiiksi että onpas kiva talo vaikka lapsi hukkuikin viereen. Olisi siis ollut muutamaankin otteeseen aikamoinen herkkupala tarjolla ja sit ku on mietiny millasen mökin haluaa ja mistä niin mieluummin pyöräillään rannalle näillä näkymin. Inhottavaa pelätä vettä tässä määrin.
 
Asun
Olen asunut järven rannalla lapsuudesta asti ja asun edelleen omien lasteni kanssa. Toki eri järven nyt. Säännöt olleet aina tiukat, ei 5 m lähemmäs rantaa ilman aikuista. Näkymätön rajallinja mikä lapselle kerrotaa ja sitä ei ylitetä ilman aikuista. On toiminut.
 
"vieras"
Meillä on mökki tässä lähellä. 30km päässä meidän kodista. Ollaan siellä pajon, koska meillä ei kaupunkikodissa ole omaa pihaa. Mökki on järven rannalla. Ihan rannalla. Lapset viettää aikaa pihalla paljon, mutta aina pitää vahtia. Koko ajan pitää vahtia. Lapset meillä on villkkaita, nopeita, rohkeita ja kekseliäitä. Vauvauintiharrastus antaa pienen henkisen turvan. Taapero ei huku kaatuessaan, vaan nousee seisomaan. Teoriassa ainakin.

Selkeät rajat, säännöt ja rutiinit helpottaa asiaa. Ja se, että vanhemmat ymmärtää, että rajoista huolimatta pitää vahtia.
 
"xXx"
Asun, eikä ole koskaan ollut ongelmia. Pienestä asti opetettu että rantaan ei ole asiaa ilman aikuista, toki ihan pienten kohdalla täytyy ulkona vahtia. Koskaan ei ole rantaan pyrkinyt. Samoin kesämökki meillä järven rannalla eikä ongelmaa.

Muuten, kuulostaa ihanalle tonttipaikalle :)
 
minä,
Lähellä on järvi meilläkin, olisko jotain parisataa metriä matkaa. Monia taloja järven ympärillä eikä kukaan ole hukkunut .Aika iso järvi, jotain 4 kilometriä pitkä:)
 
"vieras"
Mä löysin unelmatalon, unelmahintaan, unelma-alueelta. Muttamutta.
Tontti on joenrantatontti. Etupiha on tien puolella, takapihallakin on nurmialue ja terassi, mut nurmialueen jälkeen on pihavarasto, varaston takana sauna ja saunan terassilta suora käynti laiturille.

Me ei olla käyty tota vielä katsomassa, mut näin jo viime yönä painajaisia, et muksut hukkuu :snotty:
Aitaa se ja portti laiturin kohdalle, sitten isompana kun pääsevät tontin rajojen ulkopuolella painotat ettei joen rantaan ole mitään asiaa, opetat aikaisin tietenkin uimaan, kyllä meillä on muksut puhetta uskoneet ollaan asuttu järven rannalla ja nyt sitten merelle on 500m.:)
 
tiukat säännöt
Asumme järvenrannalla. Lapsia 3 nuorin 4v. Hyvin on mennyt. Tietyt säännöt olleet pienestä pitäen, rantaan, laiturille ei ilman aikuista jne. Suoraan kerrottu mitä saattaa tapahtua jos ei sääntöjä noudata. Hyvin on mennyt. Lapset oppineet uimaan varhain ja vesi elementtinä ei vedä puoleensa toisin kun lapsia joille em. vieras elementti.
 

Yhteistyössä