asu vinkkejä kaivataan

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
Eli lapsilla päivähoidossa ensi viikolla itsenäisyyspäivän juhla, ja pitäisi olla juhlava pukeutuminen... niin mitä sitten laittasn noille vajaa vajaa 5v ja 1v8kk ikäsille pojille päälle? Pitäskö olla tummat housut, vaalea paita? vai millaista? Olen hoitajalta yrittänyt selventää mikä on juhlavaa sitten, niin kiertelee vaan vastaukseksi.. no sellaasta juhlavaatetta, siistiä..
Entiedä, osaisko joku auttaa?

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Metsän omena:
Mä näkisin sieluni silmin tummat housut ja valkoisen kauluspaidan, siinä päällä villaliivi tai -paita sään mukaan. Mutta siis tää olis musta jo aika hieno.
noi samat mullakin tuli ekana mieleen, mutta ongelma on se ettei noille ole sellaisia vaatteita eikä olis rahaa ostaakkaan :( Isommalle olis kyllä yksi lyhyt hihanen valkonen kauluspaita, mutta housuissa sitten "sopivin" vaihtoehto olis tummansiniset sammarit.. käviskö?
Pikkusella taas olis tummat siistit kangashousut ja neuletakki, muttei mitään väreiltään sopivaa kauluspaitaa (siis juhlavaa)..

Mä luulen että se hoitaja kierteli vastausta just sen takia ettei se ole niin tarkkaa. Tai siis ettei vanhempien tarvitsisi stressata noiden vaatteiden ostamista/hankkimista.

Nuo sun ehdottamasi vaatteet kuulostaa vallan hyvältä. Valkoinen kauluspaita ja tummansiniset sammarit on hyvät. Samoin pienemmälle kangashousut ja neuletakki. Ei sen alla olevan paidan niin juhlava tarvi olla. Jos löydät jonkun siistin valkoisen paidan niin on takuulla ihan hyvä :) .

mie
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Mä luulen että se hoitaja kierteli vastausta just sen takia ettei se ole niin tarkkaa. Tai siis ettei vanhempien tarvitsisi stressata noiden vaatteiden ostamista/hankkimista.

Nuo sun ehdottamasi vaatteet kuulostaa vallan hyvältä. Valkoinen kauluspaita ja tummansiniset sammarit on hyvät. Samoin pienemmälle kangashousut ja neuletakki. Ei sen alla olevan paidan niin juhlava tarvi olla. Jos löydät jonkun siistin valkoisen paidan niin on takuulla ihan hyvä :) .
mulla taas tuli vähän sellanen olo että se "painostaa" että pitäs olla hienot vaatteet :( kun se on mulle tässä viikon-kahen sisällä tosi monta kertaa sanonut että on juhlat ja siellä juhlapukeutuminen.. tulee välillä sellanen olo että onko sen mielestä meiän lapsilla rumat vaatteet, vai mitä.. ja siis ihan tavalliset siistit, ehjät vaatteet pojilla hoidossa on.. entiedä, ei vaan viittis stressata tästäkin jutusta

Yhteistyössä