Astrid-täti vaatii taas lisää mamuja työvoimapulaa helpottamaan =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Thors: Maahanmuuttajat voivat pelastaa kunnat lamanjälkeiseltä työvoimapulalta
12.10.2009 10:41
A A Helsingin Sanomat

Astrid Thors
Maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thorsin mukaan maahanmuuttajien työllistäminen voi olla ratkaisu kuntia uhkaavaan työvoimapulaan. Thorsin mielestä kuntien kannattaisi katsoa laman yli ja näyttää yksityissektorille mallia maahanmuuttajien pestaamisessa.

"Työvoimapula tulee näkymään juuri kuntasektorilla, jossa eläköityminen on lähivuosina voimakasta", Thors totesi maanantaina Joensuussa.

Thors myönsi, että kunnat ovat lähivuosina taloudellisesti tiukoilla. Pidemmällä aikavälillä kuntien kannattaa kuitenkin ministerin mukaan huomioida maahanmuuttajissa piilevä rekrytointipotentiaali.

Thors myönsi, että maahanmuuttajat eivät ole yhtenäinen ryhmä.

"Osa tarvitsee enemmän tukea kotoutuakseen ja työn löytämiseksi, osa tulee jo suoraan valmiiseen työpaikkaan", ministeri muistutti.

Meikäläisestä kuntasektori saisi työntekijän alalle kuin alalle, jos vain kouluttaisi mut. Mutta ei, ei mulla ole varaa koulunpenkille pelkällä opintotuella, kun mielummin kouluttavat mamuja :(

Sehän se tuleekin yhteiskunnalle halvaksi, että annetaan suomalaisten työttömien mädäntyä kotiinsa ja koulutetaan kielitaidottomia ulkomaalaisia.

Kyllä ensiksi pitäisi saada kaikki potentiaalinen kotimainen työvoima hyödynnettyä.

:laugh: te ette kyllä tiedä maahanmuuttajapolitiikan faktoista näköjään mitään. Eikä oo aikaa mulla nyt alkaa valistaan miten asiat oikeesti menee, työvoimapulan ja väestön ikääntymisen suhteen.

Mut sen mä ehdin sanoa että jos ottaisitte ne tosiasiat selville ennenkuin alatte vaahtoomaan? Muuten, luuletteko te tietävänne paremmin miten tää maa makaa, kuin työkseen tätä miettivä, virkavelvollisuuden alaisena toimiva ministeri neuvonantajineen?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Ihan oikeasti,pitäiskö perustaa joku järjestö joka alkaa ajaa asiaa ettei noita mamuja tänne enää otettaisi hyysättäväksi ja niihin upotetaan niin paljon rahaa että |O

Jos haluat vaikuttaa, niin aloita täältä.

http://hommaforum.org/

Ei sitä tarvi mitenkään erikseen tietää vaan kyllä sen nyt tajuaa ihan järjelläkin, että suomalaiset työttömät pitäs ensin kouluttaa/työllistää eikä muutenkaan noita mamuja tänne hyysättäväks ottaa lisää! Ja justhan oli täälläkin jossakin ketjussa julkitulleita tietoja miten nuo mamut tienaa täällä tekemättä mitään! Kyllä suomen pitäs lopettaa hyysääminen!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
:laugh: te ette kyllä tiedä maahanmuuttajapolitiikan faktoista näköjään mitään. Eikä oo aikaa mulla nyt alkaa valistaan miten asiat oikeesti menee, työvoimapulan ja väestön ikääntymisen suhteen.

Mut sen mä ehdin sanoa että jos ottaisitte ne tosiasiat selville ennenkuin alatte vaahtoomaan? Muuten, luuletteko te tietävänne paremmin miten tää maa makaa, kuin työkseen tätä miettivä, virkavelvollisuuden alaisena toimiva ministeri neuvonantajineen?

No valistapa nyt meitä, jotta me tyhmät tajutaan vai eikö sulla oikeesti ole mitään sanottavaa ja vetoat siihen ettei muka ole aikaa?

Kerro meille kaikille, suuressa viisaudessasi, mikä on totuus kokeaksemme valaistuksen =)

Johan se on ennenkin nähty, että ei ne ministerit neuvonantajineen aina ihan välkyintä porukkaa ole, ennemminkin kapeakatseista ja omiin ajatuksiinsa tukehtunutta sakkia. On toki paljon fiksujakin päättäjiä, mutta kansalaisten on välillä ihan hyväkin olla kriittisellä mielellä kuunnellessaan päättäjien uusia keksintöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä homma :)

Työnantajat saavat hyvää, halpaa ja nöyrää työvoimaa.

Luuletko ihan oikeasti että nämä mamut jotka on tottunut huipputuoloihin tekemättä mitään rupeaa tekemään paskahommia paskalla palkalla? Luulen että ei.

Alkuperäinen kirjoittaja niimp:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä homma :)

Työnantajat saavat hyvää, halpaa ja nöyrää työvoimaa.

Luuletko ihan oikeasti että nämä mamut jotka on tottunut huipputuoloihin tekemättä mitään rupeaa tekemään paskahommia paskalla palkalla? Luulen että ei.

Juu tuossa esimerkki miten mamut tienaa tekemättä mitään. Joten tuskinpa rupeavat töitä tekemään kun suomen valtio kustantaa muutenkin kaiken.
http://pastebin.com/m3529332

Hyväuskoinen hölmö =)

Yhteistyössä