Astmaatikot tai siittä tietävät paikalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Vaikka puhallustestit eivät viittaa astmaan niin voiko siltikin olla astma?
Astmaatikon keuhkot ja oireet.
Mitä muita testejä voisi tehdä,jotta selviäisi onko astmaa vai ei?
 
No kait voi koska mulla puhallustestit ei enää näytä sitä että mulla olis astma mutta lääkitys silti on ja sen takia ton puhalluskokeen tulos on niin hyvä.Eikä mulla oiri astma kokoaikaa vaan vain silloin kun olen hermostunut tai kun on flunssa.Ja jos mulla on flunssa niin sitten kyllä ahdistaa ja pahasti mutta normaalielämää ei mulla astma haittaa.Voin lenkkeillä koirien kanssa paitsi oikein kovalla pakkasella kun sekin voi aiheuttaa ahdistusta mutta kun tiän mitä välttää niin ei paljon ole ahdistanut.
 
vieras
Juu siis lääkäris on käyty ja keuhkolääkäriin seuraavaks.Puhallustestit eivät viittaa astmaan,mutta keuhkokuvista lääkäri sanoi että voisi viitatakin.
Sen takia kyselen että voisin lääkärille sanoa jos joitakin kokeita voisi vielä tehdä niin että astma on kokonaan pois suljettu tai selviäisi onko vai eikö.
 

Minulla oli monta vuotta ventoline piippu, ennen kun todettiin että on astma. Tarvin astma piippua liikunnan yhteydessä ja kovilla pakkasilla, sillon veti hengitystiet ihan ahtaalle. Pitkittyneet flunsan seurauksena todettiin sitten astma, koska oli hengitys ahtaalla koko ajan. Minulta otettiin verikokeita ja tehtiin labrassa puhaluskoe, jossa puhalettiin ilman lääkeitä ja lääkeen kanssa.
Nyt on ollut huomattavasti helpompaa kun on säänöllinen lääkitys.
 

Yhteistyössä