Astma lääkityksestä

Mulle kun ei käy nykyinen astmalääke, mietin että pyytäisin sitä missä on samassa sekä avaava että se lääke. Kaveri sitten sano että ei kannata kun niistä tulee hirveitä sydämen tykytyksiä ja vapinaa??

Pitkävaikutteinen avaava voi olla kortisonin kanssa samassa. Ja voihan se aiheuttaa tykytyksiä, jos on sille herkkä, mut harvemmin kai. Mut lisäksi kyl joka tapauksessa pitää olla se tarvittaessa otettava avaava.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Pitkävaikutteinen avaava voi olla kortisonin kanssa samassa. Ja voihan se aiheuttaa tykytyksiä, jos on sille herkkä, mut harvemmin kai. Mut lisäksi kyl joka tapauksessa pitää olla se tarvittaessa otettava avaava.

Meinasin tukehtua ton yhen lääkkeen kanssa, nyt hiemasen jänskättää että mitä ne seuraavaks määrää että sopiiko sekään. Siks ajattelin tuota yhdistelmää jos ei vetäis niin tukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Minulla oli lääkkeet just näin ja siitä yhdistelmälääkkeestä sain aivan armottomat sydämentykytykset. Monesti illalla ennen nukkumaan menoa kun otin lääkkeen niin pitkään piti pyöriskellä sängyssä enneku sydän "rauhottui" :kieh:
muoks. tästä syystä minulla vaihdettiin lääkitys

...
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
avaavaa ei koskaan oo hoitavan kanssa samassa. on vaan estävä ja hoitava eikä se aiheuta mitään tykytyksiä tai vapinaa. tämä yhdistelmä Ukolla käytösä, siltä kyselin.
Kyllä esimerkiksi Symbicortissa on avaava sekä hoitava lääke samassa.

Yhteistyössä