P
"poppana"
Vieras
Törmäsin aika jännään ilmiöön tällä viikolla perhekerhossa. Kerhonohjaaja oli valmistellut askartelutuokion, selitti mitä tehdään ja näytti tietysti mallityönkin. Ja ei kun tuumasta toimeen. Parilla äidillä näytti olevan isoja vaikeuksia antaa lasten tehdä omanlaistaan tulosta. Sormi oli koko ajan kiinni paperissa ja suu kävi.
-Töpötä väriä tuohon!
-Ei, kun tuohon nyt! Siinä on jo!
-Tähän kuuluu tehdä tämmöinen. (omat kädet jo kiinni töpöttimessä)
-No onhan sun laitettava tuohonkin väriä, ei sinne, siellä on jo. (tässä kohtaa otettiin työväline lapselta ja tehtiin itse tausta tasaiseksi)
-Sitten teet tuohon tuollaisen, kuin tuossa mallissa. Ei, kun tuollaisen! (äiti maalaa lapsen työnjäljen piiloon ja tasoittaa tuloksen)
Siis hei, mikä järki? Vai onko tämä jotenkin yleinenkin tapa? Piti mun tietysti omaa pientänikin neuvoa ja opastaa, mutta ei mulle kyllä tullut edes mieleen alkaa korjailla lapsen työtä. Mitä sitten, ettei se näytä pilkulleen samalta kuin 50v kerhotädin tekemä malli?
-Töpötä väriä tuohon!
-Ei, kun tuohon nyt! Siinä on jo!
-Tähän kuuluu tehdä tämmöinen. (omat kädet jo kiinni töpöttimessä)
-No onhan sun laitettava tuohonkin väriä, ei sinne, siellä on jo. (tässä kohtaa otettiin työväline lapselta ja tehtiin itse tausta tasaiseksi)
-Sitten teet tuohon tuollaisen, kuin tuossa mallissa. Ei, kun tuollaisen! (äiti maalaa lapsen työnjäljen piiloon ja tasoittaa tuloksen)
Siis hei, mikä järki? Vai onko tämä jotenkin yleinenkin tapa? Piti mun tietysti omaa pientänikin neuvoa ja opastaa, mutta ei mulle kyllä tullut edes mieleen alkaa korjailla lapsen työtä. Mitä sitten, ettei se näytä pilkulleen samalta kuin 50v kerhotädin tekemä malli?