Askartelijat auttakaa! Kivannäköinen lapsen tekemäksi soveltuva joulukuusenkoriste hakusessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mkmkmk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus tehtiin savesta "pipareita".
Lapsienkin helppo tehä siistiä jälkeä kun käyttää piparkakkumuottia.
Joku kaunis nauha ripustukseen ja kuivana voi sitten liimata vaikka helmiä tms. päälle, ainakin meidän kuuseen kelpasivat hyvin nämä koristeet :)

Me tehtiin lasten kanssa (3v, 4v ja 11v) sellaisia riippuvia koristeita vanhan kirjan sivuista (mutta siis mikä tahansa paperi käy), mutta jos niitä tekee vain "yksittäin", niin soveltuvat kuusen oksille ripustettaviksi.

Blogistani löytyy kuvia:
Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: marraskuu 2013
(tähden malliset)

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Tuunatuttaako? Tässä 100 ja 1 tuunausvinkkiä! (no ei ihan, mutta melkein)
(ympyrän malliset, sisältää OHJEET)

Komppaan edellistä. Meille ei osteta kuusenkoristeita. Jo vuosia ollaan tehty itse piparit kuuseen ja sitten aatosta alkaen niitä saa myös syödä. Myös karamelleja kuusesta löytyy...

Joskus tehtiin savesta "pipareita".
Lapsienkin helppo tehä siistiä jälkeä kun käyttää piparkakkumuottia.
Joku kaunis nauha ripustukseen ja kuivana voi sitten liimata vaikka helmiä tms. päälle, ainakin meidän kuuseen kelpasivat hyvin nämä koristeet :)

Oikeasta savesta ne kannattaa polttaa, muuten saa helposti niistä harmaata savipurua.

Tekeminen voi olla helppoa, mutta minä en noita savikoristeita suosittele, ne on älyttömän painavia. Pistettiin viime jouluna pojan aikoinaan tekemät menemään. Jos savesta aikoo joulukoristeita tehdä, niin tonttuja, sellaisia kartiomaisia ja punainen lasite yläosaan tonttulakiksi. Ja nuokin pöytäkäyttöön, ei kuuseen.

Taikataikinasta tehtiin, piparimuotilla sekä vapaasti muotoillen. Lopuksi maalattiin koristeet vesiväreillä ja itse ruiskutin osan kultasuihkeella. Tuli nättejä. :)

Me tehtiin lasten kanssa (juurikin 2v ja 5v) huovasta "pipareita".
Ostin paksua huopaa (jota ei kyllä lapset pystynyt leikkaamaan, joten se jäi mun hommaksi). Piirrettiin piparimuotilla kuva siihen, leikkasin ja lapset koristeli kimalleliimoilla. Näistä osa pääsee myös joulukortteihin koristeeksi.

Toinen mitä mä voisin tehdä, on jostain askartelumassasta "pipareita", ei tarttis olla savea.

Itse tekin just oman 6v kanssa makaronienkeleitä :) Hyvin onnistui!
EI kyllä vältämättä helpointa puuhaa tolle pienemmälle, mutta voihan niistä tehdä helpompiakin virityksia.

Eskarissa olivat tehneet kävystä vartalon, pienestä massapalllosta pään ja huovasta hiippalakin johon sitten naru. Kiva ainakin minun mielestäni ja meillä nuo nuoremmatkin osasivat tehdä samanlaisen kotona.

Yhteistyössä