Asiaa työttömyydestä; töitä ei vain ole!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön vastavalmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön vastavalmistunut

Vieras
Olen 2012 mallin lähihoitaja. Luin just sähköpostia, olin ilmoittaunut työvuoroihin, reiluksi viikoksi. No enpä saanut pestiä sijaisuuteen. Vastasin pian, mutta itse työnanataja ei ollut lukenut aamusta viestiä. Eli tuli pahoitteluviesti, oli kerennut värvätä muut tekemään minulle ehdoitetut vuorot. Alustavasti oli puhelimessa sovittu että olen vapaa tekemään työtä kyseisenä ajankohtana.

Seuraavaksi 8 vuoron työputki, toisella antajalla. Kivaa.

Olen aktiivinen työn hakija. Tässä ei voi muuta kuin istua kotona. Harmittaa. Tässähän menee mun "tietämys" alalta ihan retuperälle kun en saa riittävää harjoitusta.

Niin mutta muista että suomessa on huutava työvoimapula lähihoitajista. Ja muistakin, siksi tänne pitää värvätä ulkomailta lisää työntekijöitä. Toisaalta EK jo sanoi että matalapalkka. ja pätkähommiapitää lisätä tuntuvasti.

[QUOTE="vieras";28134450]Niin mutta muista että suomessa on huutava työvoimapula lähihoitajista. Ja muistakin, siksi tänne pitää värvätä ulkomailta lisää työntekijöitä. Toisaalta EK jo sanoi että matalapalkka. ja pätkähommiapitää lisätä tuntuvasti.[/QUOTE]

Tuntuu että se pula on vaan jossain etelässä. Täällä keski/pohjoisosissa maata työtä ei ole niin paljon..

joo. täällä pohjoisessa ei ole sitä pulaa, tuntuu myös että kun olen alta 25v. niin mua ei nuoren iän vuoksikaan haluta. en odottele mollia, kolmeen paikkaan sitä kautta hakenut. yksityinen on työllistänyt mua eniten. kiitos siitä.

joo. täällä pohjoisessa ei ole sitä pulaa, tuntuu myös että kun olen alta 25v. niin mua ei nuoren iän vuoksikaan haluta. en odottele mollia, kolmeen paikkaan sitä kautta hakenut. yksityinen on työllistänyt mua eniten. kiitos siitä.

Valitettavasti usein työn perässä pitää muuttaa. Muuta etelämmäks niin ei ole ongelmaa, ettei työtä löydy, enemmänkin ongelma on se, että et osaa päättää minkä työn valitset niistä kaikista sinulle tarjotuista.

Olen käynyt työvoimatoimiston suosittelemana KOLME perustutkintoa, kaikki aloilta, joilla on "huutava työvoimapula"

Paskat!

Olen kymmenen vuoden aikana opiskeluiden ohessa saanut töitä yhteensä peräti 4 kuukauden ajaksi, olen hakenut satoihin työtehtääviin, olen tehnyt avoimia hakemuksia, olen käynyt kymmenissä yrityksissä kyselemässä paikan päällä töitä, kaikkeni olen yrittänyt saadakseni töitä.

Niitä vain ei ole, tai sitten tarjotaan jotain 2h/päivä ja kolmena päivänä viikossa olevia osa-aikahommia.

Yhteistyössä