"piukku"
Millainen päivärytmi teillä on noin 2-vuotiaan kanssa. Mitä teette? Olisi mukava kuulla Ja lisäkysymyksenä, että mitä taaperon leikkejä teillä on, jotka kehittävät esim. motoriikkaa tms. hyödyllistä? Eli askarteletteko, pelaatteko jotain, piirrättekö, maalaatteko, muovailetteko muovailuvahaa, urheiletteko jotain?
Meidän päivärytmi on jota kuinkin tällainen (lapset 1v 9kk ja 2kk):
06 herätään, aamupesut, aamiainen jne.
07.30-09 vapaata leikkiä ja lastenohjelmat auki - itse imetän, siivoan keittiön ja petaan sängyt
09 ulos. Siis puistoon, kaverille, kävelylle, kauppaan tms. Vauva nukkuu.
10.30 kotiin syömään, potalle jne. Vauva on herättyään tissillä.
12 nukkumaan. Tällä välin seurustelen vauvan kanssa eli itse en saa levättyä kuin harvoin.
14 taapero herää. Potalle, välipala jne. sekä imetän.
15 maissa vauva käy nukkumaan ja minä yritän leikkiä taaperon kanssa. Vauva nukkuu huonosti. Saatamme käydä ulkonakin.
16 vapaata leikkiä jne. iIsä tulee kotiin.
17 syödään ja imetän.
18 yleensä ulos tai tehdään kotiaskareita kuten imurointi, kauppareissu tms.
19 iltapala ja pesut, muut iltarutiinit satuineen
20 nukkumaan
Mulla on huono omatunto etten pysty leikkimään lapsen kanssa aktiivisesti kovinkaan hyvin Aamupäivällä vauvan pitkien unien aikana ollaan usein esim. puistossa, jossa taapero leikkii sitten omiaan tai kavereitten kanssa. Muulloin ei pidempää kahdenkeskistä aikaa oikein jää.
Miten teillä menee päivät? Ja mitä leikitte aktiivisesti taaperonne kanssa? Ja kuinka paljon päivässä?
Meidän päivärytmi on jota kuinkin tällainen (lapset 1v 9kk ja 2kk):
06 herätään, aamupesut, aamiainen jne.
07.30-09 vapaata leikkiä ja lastenohjelmat auki - itse imetän, siivoan keittiön ja petaan sängyt
09 ulos. Siis puistoon, kaverille, kävelylle, kauppaan tms. Vauva nukkuu.
10.30 kotiin syömään, potalle jne. Vauva on herättyään tissillä.
12 nukkumaan. Tällä välin seurustelen vauvan kanssa eli itse en saa levättyä kuin harvoin.
14 taapero herää. Potalle, välipala jne. sekä imetän.
15 maissa vauva käy nukkumaan ja minä yritän leikkiä taaperon kanssa. Vauva nukkuu huonosti. Saatamme käydä ulkonakin.
16 vapaata leikkiä jne. iIsä tulee kotiin.
17 syödään ja imetän.
18 yleensä ulos tai tehdään kotiaskareita kuten imurointi, kauppareissu tms.
19 iltapala ja pesut, muut iltarutiinit satuineen
20 nukkumaan
Mulla on huono omatunto etten pysty leikkimään lapsen kanssa aktiivisesti kovinkaan hyvin Aamupäivällä vauvan pitkien unien aikana ollaan usein esim. puistossa, jossa taapero leikkii sitten omiaan tai kavereitten kanssa. Muulloin ei pidempää kahdenkeskistä aikaa oikein jää.
Miten teillä menee päivät? Ja mitä leikitte aktiivisesti taaperonne kanssa? Ja kuinka paljon päivässä?