Asiaa koiran madottamisesta: Kun en tiedä milloin on viimeksi madotettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Koira on laiha ja silmien vilkkuluomet ovat turvonneet, niin epäilen, että koiralla voisi olla matoja.
En tiedä milloin koiralle on tehty loishäätö, niin uskallanko antaa sille matokuurin?
Vai pitääkö minun noukkia sen jätökset ja viedä johonkin tutkittavaksi?
Eläinlääkäri on nyt lomalla ja koiran omistaja ei anna lupaa käyttää kenenkään muun lääkärin hoidettavana!!!!! :O

Matolääkkeen saa antaa vain terveelle koiralle. Joten jos koira vaikuttaa sairaalta, älä madota vaan vie lääkäriin.

Mä en ole koskaan kuullut, että vilkkuluomilla olisi mitään tekemistä matojen kanssa, joten kyllä mä tuossa kohtaa sinne lekurille menisin.

Matolääkkeen saa antaa vain terveelle koiralle. Joten jos koira vaikuttaa sairaalta, älä madota vaan vie lääkäriin.

Mä en ole koskaan kuullut, että vilkkuluomilla olisi mitään tekemistä matojen kanssa, joten kyllä mä tuossa kohtaa sinne lekurille menisin.

kyllä jotkut sisäloiset turvottavat vilkkuluomet.
Kuten sanoin, eläinlääkäri on kesälomalla ja omistaja on niin jäärä, ettei anna viedä muille.

Vilkkuluomet tuskin turpoavat koska ovat ihan ohutta "kalvoa" mutta taitaa koiralla olla Cherry Eye. Tulehduksen poistoon tarvitaan silmätipat, käynti eläinlääkärillä on siis edessä.

Soita nyt ihmeessä toiselle eläinlääkärille ja kysy asiaa. Ja jos se toteaa että on hälyttävää niin ei muuta kun omistajan päätä kääntämään. Pitäis nyt koiran terveyttä sen jääränkin ajatella

Yhteistyössä