Asiaa hormonikierukasta, auttakaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen todella :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Minkä verran menee särkylääkettä päivässä?

En ole ottanut yhtään, mutta nyt on lähellä. On niin kipee maha :(

Niin se yleensä on, kun tätä kysyy :) Nyt alat ottaan Burana 400-600mg (jos et ole allerginen sille ) kolmesti päivässä. Burana myös vähentää vuotoa.

Niin, miten usein sä sitä sidettä vaihdat ja minkä kokosta?

En käytä siteitä vain tampooneja. Yöllä vuoto ei ole yhtä runsasta, johtuu varmaan makuuasennosta. Päivisin vaihdan aina kun käyn vessassa. (1-2h välein)
Vuoto ei ole yhtään niukentunut sitten sunnuntain

Mut miten märkä se on, tuleeko läpi, onko hyytymiä? Makuu asento ei tietenkään vaikuta siihen vuodon määrää, mikä sieltä kohdusta lähtee, ulos tulo vaan voi "viivästyä" kun on makuulla. Se yöllinen vuoto kun voi vuotaa vasta ylösnoustessa ulos emättimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä kävisin jollain toisella gynellä. Ohjeissa lukee että osittainenkin poistuminen aiheuttaa vuotoa.

Sitä mäkin mietin, mutta torstaina meni jo 200? "turhaan", joten ei ihan joka päivä viittisi ravata :( varsinkaan jos mitään ei näy

Mee kunnalliseen päivystykseen, niin maksaa 30 euroa.

Tämä on hyvä vaihtoehto

Niin varmaan täytyy :(
Eli odottelen maanantaihin

Miks odottelisit maanantaihin? Kai teillä on päivystys vappunakin?

On sairaalassa, mutta veikkaan ettei sinne oteta tämän takia :(

lääkeinfon sivulta löytyi tämä:

Ulostyöntyminen
Kohdun lihasten supistelu kuukautisten aikana voi joskus työntää hormonikierukan pois paikaltaan tai kokonaan ulos kohdusta. Mahdollisia oireita ovat kipu ja epätavallinen verenvuoto. Jos hormonikierukka joutuu pois paikaltaan, sen teho saattaa heiketä. Jos hormonikierukka on tullut ulos kohdusta, se ei enää ehkäise raskautta. Jos sinulla on oireita, jotka viittaavat hormonikierukan poistumiseen, sinun pitäisi välttää yhdyntää tai käyttää muuta ehkäisyä sekä ottaa yhteyttä lääkäriisi. Koska MIRENA vähentää kuukautisvuotoa, kuukautisvuodon lisääntyminen voi olla merkki hormonikierukan poistumisesta.

Kiitos tästä!

Mutta eikö tää nyt olisi pitänyt näkyä siinä ultrassa?

Mulla näkyi ettei ollut paikallaan, vaikka langat tuntuivat.Kun menkat jäi pois, niin heräs epäilyt ja raskaana sitä oltiin.

Oliko sulla mitään merkkejä siitä, että kierukka ei ollut paikallaan, mutta kuin sitten tuo että olitkin raskaana? Kipuja vuotoja jne?

Mä en nyt ainakaan ole raskaana, kun on otettu verikokeesta.

Mulla oli mirenasta huolimatta säännölliset menkat ja tosiaan niiden poisjäänti oli yks merkki ja sitten tuli lieviä selkäkipuja.Mitään muita oireita ei ollut.

Minkä verran menee särkylääkettä päivässä?

En ole ottanut yhtään, mutta nyt on lähellä. On niin kipee maha :(

Niin se yleensä on, kun tätä kysyy :) Nyt alat ottaan Burana 400-600mg (jos et ole allerginen sille ) kolmesti päivässä. Burana myös vähentää vuotoa.

Niin, miten usein sä sitä sidettä vaihdat ja minkä kokosta?

En käytä siteitä vain tampooneja. Yöllä vuoto ei ole yhtä runsasta, johtuu varmaan makuuasennosta. Päivisin vaihdan aina kun käyn vessassa. (1-2h välein)
Vuoto ei ole yhtään niukentunut sitten sunnuntain

Mut miten märkä se on, tuleeko läpi, onko hyytymiä? Makuu asento ei tietenkään vaikuta siihen vuodon määrää, mikä sieltä kohdusta lähtee, ulos tulo vaan voi "viivästyä" kun on makuulla. Se yöllinen vuoto kun voi vuotaa vasta ylösnoustessa ulos emättimestä.

Vaihtelee, välillä tuntuu että helpottaa, mutta sitten tuleekin taas niin että tampooni on ihan läpi. Eilen tuntui jo helpommalta, tänään olen istunut jopa vessassa kun tulee niin paljon :(

Vastasinkin tuohon hyytymiin, että on niitäkin tullut, mutta ei mitenkään ihan kauheesti.

lääkeinfon sivulta löytyi tämä:

Ulostyöntyminen
Kohdun lihasten supistelu kuukautisten aikana voi joskus työntää hormonikierukan pois paikaltaan tai kokonaan ulos kohdusta. Mahdollisia oireita ovat kipu ja epätavallinen verenvuoto. Jos hormonikierukka joutuu pois paikaltaan, sen teho saattaa heiketä. Jos hormonikierukka on tullut ulos kohdusta, se ei enää ehkäise raskautta. Jos sinulla on oireita, jotka viittaavat hormonikierukan poistumiseen, sinun pitäisi välttää yhdyntää tai käyttää muuta ehkäisyä sekä ottaa yhteyttä lääkäriisi. Koska MIRENA vähentää kuukautisvuotoa, kuukautisvuodon lisääntyminen voi olla merkki hormonikierukan poistumisesta.

Kiitos tästä!

Mutta eikö tää nyt olisi pitänyt näkyä siinä ultrassa?

Mulla näkyi ettei ollut paikallaan, vaikka langat tuntuivat.Kun menkat jäi pois, niin heräs epäilyt ja raskaana sitä oltiin.

Oliko sulla mitään merkkejä siitä, että kierukka ei ollut paikallaan, mutta kuin sitten tuo että olitkin raskaana? Kipuja vuotoja jne?

Mä en nyt ainakaan ole raskaana, kun on otettu verikokeesta.

Mulla oli mirenasta huolimatta säännölliset menkat ja tosiaan niiden poisjäänti oli yks merkki ja sitten tuli lieviä selkäkipuja.Mitään muita oireita ei ollut.

Mullakin oli tuonne tammikuulle asti menkat, sitten ihan yllättäen jäi pois ja nyt sitten taas.

Kävi mielessä, että oisko ollut raskaus, joka on mennyt kesken ja vasta nyt tulee kunnolla pois?! En tiiä :(

Minulla oli samanlainen kokemus. Hormoonikierukka oli paikallaan viikon, jonka jälkeen se poistettiin ja todettiin vain, ettei sovi minulle. Vuoto oli hirveää, kivut aivan kauheita ja niiden vuoksi soittelin lääkärille useasti ja sanoivat ettei ole normaalia.

Suosittelen käymään pian lääkärissä! Päivystys on hyvä paikka vaikka heti.

Toki otetaan päivystykseen, jos vuoto on kovin kovaa. Aina kannattaa soittaa sinne ensin.

Jos vuodat niin runsaasti, että oloa alkaa heikottaa, menet sairaalaan. Jo muutaman tunnin vuoto, jossa nyrkin kokosta hyytymää mukana, voi vaatia kaavintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Minulla oli samanlainen kokemus. Hormoonikierukka oli paikallaan viikon, jonka jälkeen se poistettiin ja todettiin vain, ettei sovi minulle. Vuoto oli hirveää, kivut aivan kauheita ja niiden vuoksi soittelin lääkärille useasti ja sanoivat ettei ole normaalia.

Suosittelen käymään pian lääkärissä! Päivystys on hyvä paikka vaikka heti.

Tuliko sulle siis heti kierukan laitoin jälkeen vai vasta myöhemmin?

Toki otetaan päivystykseen, jos vuoto on kovin kovaa. Aina kannattaa soittaa sinne ensin.

Jos vuodat niin runsaasti, että oloa alkaa heikottaa, menet sairaalaan. Jo muutaman tunnin vuoto, jossa nyrkin kokosta hyytymää mukana, voi vaatia kaavintaa.

Kiitos hoitaja vastauksista! Täytyy ilmeisesti todeta, että normaalia tämä ei
ole ja tuskin on järkevää pitää enää tätä vekotinta.

Kokoajan on ollut vähän tunne, ettei tämä sovi mulle, mutta kun
kaikki toitottaa että kyllä se taivas sieltä aukenee kun eka vuosi menee...

Yhteistyössä