asia on harvinaisen selvä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
kirjoittelinkin joku aika siten siitä että koeaikameni ja sopimus purettiin,esimies siis purki,paperissa luki vain koeajanpurku.
olen ollut yhteydessä työsuojelupiiriin ja olen edelleen asiasta.
ensinnäkin,esimiehen olisi pitänyt järjestää kuulemistilaisuus ennen purkua.esimiehen olsi pitänyt selvittää voiko mua siirtää muihin töihin(olisi voinut olla mahdollista)ennen purkua.valituksista jos sellaisia olisi tullut,olisi pitänyt kertoa mulle,ei kertonut joten en usko tämän olevan syy.
henkilö jonka tilalle tulin (siivouskohteessa)siirrettiin muihin kohteisiin koska oli tullut valituksia 3kk aikana todella paljon.tämä kyseinen henkilö oli ensimmäistä kertaa tuossa työssä eikä hänellä ollut koulutusta.tämä henkilö oli myöskin vielä koeajalla,minulla on kokemusta ja koulutus.tässä tapauksessa siis mua ei edes siirretty vaikka olisi ollut mahdollista.
eli todennäköisin syy oli purulle sairasloma,joka on laiton.
olen vielä yhteydessä suojeluun ja koitan keksiä mitä teen asian kanssa.

miten isosta firmasta on kyse? mietin vaan tässä omalle kohdalle jos sattuis, että jos kyseessä pieni firma, en edes haluaisi hirveän tappelun jälkeen sinne takaisin. Sais muiltakin työntekijöiltä pa**aa niskaan.

Mut on todellakin laitonta purkaa sairasloman takia! ja valitettavan moni tekee noin!

Yhteistyössä