Asettelu "alkoholi tai perhe"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mukamaspipsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mukamaspipsa

Aktiivinen jäsen
26.04.2007
2 311
0
36
Tietääkö kukaan perhettä, jossa perhe on voittanut alkoholin?

Olen itsekki aikanaan esittäny tämän iänikuisen vaihtoehdon, ensin muodossa minä tai viina ja myöhemmin perhe tai viina.
Ja erottuina oltu jo kauan. Viina edelleen voitolla.

En usko, että "viina-ihmiset" sitä pahuuttaan tekevät, mutta kyllä siinä puolisolla on liikaa kestämistä, oli se sit minkä syyn takia tahansa se juominen.
Ja tarkoitan todellakin ongelma-juomista, en perskännejä sillon tällön.

Mutta olis ihan kiva kuulla, josko jossain jokin muu ku alkoholi ois voittanu.
Ja muitaki mietteitä asiasta.

Mun äidillä viina vei voiton, vie vieläkin, tälläkin hetkellä... Nyt kun mietin, niin en tiedä yhtään sellaista tapausta, että viina ei olisi voittanut. Surullista.

Meillä perhe vei voiton. Tai taistelu on vieläkin käynnissä, sillä mies repsahtaa ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa. Mut se on kuulema osa parantumisprosessia... Mut mies on päättänyt et haluaa meidät mieluummin!

Alkuperäinen kirjoittaja Entisen alkon vaimo:
Meillä perhe vei voiton. Tai taistelu on vieläkin käynnissä, sillä mies repsahtaa ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa. Mut se on kuulema osa parantumisprosessia... Mut mies on päättänyt et haluaa meidät mieluummin!

Mä oon luullu että suuri osa paranemista (jos sellainen koskaan tapahtuu) on että EI repsahda ollenkaan.

Joo. Kaverini äidille perhe voitti viinan, tosin vasta siinä vaiheessa kun omat lapset oli jo isoja ja niiden lapsuus ryypätty. Lastenlasten jälkeen valitsi perheen viinan sijasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:

Mä oon luullu että suuri osa paranemista (jos sellainen koskaan tapahtuu) on että EI repsahda ollenkaan.

Kyllä siihen paranemisprosessiin kuuluu ne repsahtelut, jotkut eivät repsahda lainkaan, jotkut useampia kertoja ennen kuin sitten raitistuvat.

Mieheni on nykyään raitis alkoholisti, ollaan siis tavattu miehen raitistuttua, 8:aan vuoteen hän ei ole juonut pisaraakaan, käy kuitenkin edelleen säännöllisti AA:ssa.

Mutta ennen tätä raitistumista hänellä oli kyllä useita repsahduksia, kunnes kypsyi täysin siihen, ettei hän voi enää pisaaraakaan juoda, ja ettei alkoholi sovi hänelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:

Kyllä siihen paranemisprosessiin kuuluu ne repsahtelut, jotkut eivät repsahda lainkaan, jotkut useampia kertoja ennen kuin sitten raitistuvat.

Mieheni on nykyään raitis alkoholisti, ollaan siis tavattu miehen raitistuttua, 8:aan vuoteen hän ei ole juonut pisaraakaan, käy kuitenkin edelleen säännöllisti AA:ssa.

Mutta ennen tätä raitistumista hänellä oli kyllä useita repsahduksia, kunnes kypsyi täysin siihen, ettei hän voi enää pisaaraakaan juoda, ja ettei alkoholi sovi hänelle.

No joo, totta! En osannut sitä noin ajatellakaan!