Aseksuaalisuus

• Viestiketjun aloittaja Torso
  • Ensimmäinen viesti
Torso
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta onko kenelläkään kokemusta täydellisen haluttomuuden ja tunnottomuuden 'voittamisesta'? Itseltäni puuttuvat halut ja tarpeet täysin ja kärsin tilanteesta. Haluan muutosta, mutta mistään en ole vielä löytänyt apua :( On katsottu miehen kanssa videot ja käytetty leluja, on tarpeeksi hellyyttä ja läheisyyttä myös makuuhuoneen ulkopuolella ja suhde kaikin puolin muutenkin hyvä, läheinen ja avoin. Olen lukenut 'näin saat orgasmin aina kun haluat'- oppaita, olemme lukeneet yhdessä Kama Sutraa ja Jumalaista seksiä... mutta mikään ei herätä minua :((( Tuntuu pahalta olla tällainen... 'seksuaalitorso'.
Onko minulla kohtalotovereita, jotka ovat haluttomia ja 'tunnottomia' vasten tahtoaan? Entä teitä, jotka kenties joskus olette olleet, mutta saaneet seksuaalisuutenne käyttöönne?
Ikää on kohta 40 ja olen ollut tällainen oikeastaan aina ja kaikkien kanssa.
Ennen en ole asiasta kovinkaan paljoa kärsinyt, mutta nyt minulla on ihana mies, jolle haluan antaa itsestäni ihan kaiken.
Löytyykö lohduttavia sanoja / kokemuksia?

adora
Minä luokittelen itseni aseksuaaliseksi, mutta en koe aseksuaalisuuden olevan haluttomuutta. Ainakaan omalla kohdallani.

Toki, yhteiskunnalliseen seksinormistoon verrattuna minut voisi luokitella haluttomaksi, mutta todellsiuudessa en ole sitä, seksuaalisuuteni on vain toisenlaisessa muodossa kuin muilla.

Tämän oivaltamiseen onkin mennyt aikaa ja se oli helpotus kun löytyi.

Aseksualismista johtuen, monet miehet näyttävät kokevan minut hyvin vetävänä. Ehkä juuri siksi että olemukseni on sekoitus androgynismiä ja vapautunutta naista: en piittaa naisten rooleista tai naisten seurusteluleikeistä (siis niistä pikku loukoista joita voimme jättää miehen eteen, johon hän lankeaa) ja olen oikeasti täysin tietämätön siitä että joku voi kokea minut seksuaalisena silloinkin kun itse en koe olevani seksuaalinen.

Ne miehet, jotka koen seksuaalisesti puoleensavetävinä saavat kylä intohimoni laukkaamaan (joten en todellakaan ole frigidi) ja veren kuohahtamaan suonissa, mutta nämä miehet ovat todellakin vähemmistö enkä tiedä mikä ominaisuus heissä on "se". Se vain ulee ilmi parissa minuutissa ensi tapaamisen jälkeen...

Peräänkuulutit kohtalotovereita jotka ovat haluttomia vasten tahtoaan, en tiedä kuulunko tähän kohderyhmääsi. En koe olevani haluton vasten tahtoani, joskin olen ajatellut aikaisemmin olevani tällainen, mutta ei se kuitenkaan ollut niin.

Nyt olen vonut viitata kintaalla kaikille yhteiskunnan normistolle "normaalin" sukupuolielämän suhteen ja olen juuri niin haluton kuin haluttaa olla. Tiedän olevani kykenevä saamaan suuriakin orgasmeja, tiedän kykeneväni nauttimaan seksistä ja seksuaalisuudesta, minulla vain ei ole tarvetta tehdä sitä nyt. Ja tiedän senkin, että jos joskus elän liitossa, siitä ei tule seksiä puuttumaan aseksualismistani huolimatta.

Netissä on joitakin keskustelupalstoja aseksuaalisille, ainakin englanninkielisiä. Suomeksi voisi löytyä jotain vaikka Seta:n sivulta.

muuten.. jos en aikoinaan olisi itse saanut selvitettyä tuota aseksualismia, olisin hakeutunut terapiaan, sen olin päättänyt jo nuorena. Ehkä sellaisesta voisi olla sinulle apua, setassa tietävät varmasti niitäkin terapeutteja, jotka ovat juuri erikoistuneet seksuaalisiin asioihin.

Avica
Tunnistan itseni Adoran kirjoituksesta.
Olen itse vielä kovin nuori. Pidän seksistä teoriassa. En kaipaa käytäntöä yhtä usein kuin ihmiset ehkä normaalisti kaipaavat. Älykäs ja mielenkiintoinen seksi on kiihottavaa. Pupumainen toistensa lääppiminen ei kiinnosta.
Olen aina viihtynyt miesten seurassa. Tunnen itseni jollain kummalla tavalla ulkopuoliseksi naisseurassa, sillä ajatuksenjuoksuni ja käyttäytymiseni eroavat naisten normikäyttäytymisestä.
Läheisimmät ystäväni ovat miehiä. Tämä siitäkin huolimatta, että elän parisuhteessa. Onneksi asiasta ei ole tullut ongelmaa kumppanilleni, vaan hän hyväksyy täysin miespuoliset ystäväni. Erilaisuuteni, persoonani ja välittömyyteni ansioista miehet tuntuvat kiinnostuvan minusta helposti. Etenkin itsevarmat ja persoonalliset miehet. He eivät kai säikähdä naisettomuuttani ja sitä, että minua ei pysty viettelemään suklain ja kukkasin.
Haluan kuitenkin tähdentää, että en ole "äijämäinen" sanan tavallisessa merkityksessä. Pikemminkin tunnen olevani naisen ja miehen sekoitus, välimuoto. Viihdyn tällaisena.

androgyyni
Muuten mielenkiintoisia kirjoituksia, mutta mulle jäi epäselväksi, että millä perusteella kaksi edellistä pitävät itseään aseksuaaleina? Sehän on ihan eri asia androgynian kanssa. Esim tämä:

"Tiedän olevani kykenevä saamaan suuriakin orgasmeja, tiedän kykeneväni nauttimaan seksistä ja seksuaalisuudesta, minulla vain ei ole tarvetta tehdä sitä nyt. Ja tiedän senkin, että jos joskus elän liitossa, siitä ei tule seksiä puuttumaan aseksualismistani huolimatta."

on ihan ristiriidassa sen kanssa, että henkilö olisi aseksuaali.

Eihän se, että käsitys seksistä tai oma tapa olla nainen on erilainen kuin suurimmalla osalla ihmisiä, ole mitään aseksuaalisuutta. Ei sekään, että seksiä haluaa normaalia harvemmin tai vain harvojen ihmisten kanssa, jos sitä kuitenkin haluaa (jossain muodossa ja jossain elämänvaiheessaan), siitä kiihottuu ja siitä nauttii. Oikeasti esim. wikipedian määritelmän mukaan aseksuaali ei siis halua ketään eikä koskaan seksuaalisessa mielessä. Se on samanlainen pysyvä tila, kuin hetero- tai homoseksuaalisuus. Heteron halu kohdistuu eri sukupuolta oleviin, homon samaa, aseksuaalin ei keneenkään - jokaiselle hänen oma tilansa on se luonnollinen ja yleensä halu muuttaa sitä voi aiheutua vain ulkopuolisista paineista eikä aito muutos ole mahdollista.

Avica
Itselläni ei ollut tarkoituksena ottaa kantaa termiin aseksuaalisuus tai siihen, olenko ehkä itse aseksuaali. En edes tiedä mitä kaikkea kyseinen käsite pitää sisällään enkä ole kuullut siitä ennen kyseistä viestiä. Tarkoituksenani oli vain kommentoida Adoran viestiä, koska se toi mieleeni omia kokemuksiani. Pyydän anteeksi jos eksyin aiheesta.

Adora
Aseksuaalin määritelmä on laaja. En jaksa kirjoittaa tähän kaikkea sitä mitä aseksuaalisuuden määritelmään kuuluu, mutta eräissä lähteissä mainitut "kyknenemättömyys seksuaaliseen nautintoon" ei ole koko homma, se on vain yksi aseksuaalisuuden muoto.

vierailija
muuten.. jos en aikoinaan olisi itse saanut selvitettyä tuota aseksualismia, olisin hakeutunut terapiaan, sen olin päättänyt jo nuorena. Ehkä sellaisesta voisi olla sinulle apua, setassa tietävät varmasti niitäkin terapeutteja, jotka ovat juuri erikoistuneet seksuaalisiin asioihin.
Ne välittää vain sun rahoistasi. 😰💸

Ja häipyvät elämästäsi, kun ovat ensin "auttaneet" ja vieneet rahasi.

Tämän pitäisi olla aika ilmeistä...

Mut niin se menee.

Minä haluaisin pysyviä ystäviä, joiden kanssa jutella ihan mistä tahansa aiheesta. Tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin tuo mainittu rahastus! Varmasti järkevämpi vaihtoehto!

Ja tuo...

Sekaisin
Elämä!
Taattua
Aivopesua!

Haudatkaa tuo Seta jo ja syvälle! Sama suomeksi: ajatelkaa omilla aivoillanne.

Ja mitä minuun henkilökohtaisesti tulee, niin minä HALUAISIN olla aseksuaali! Minulle seksuaalisuudesta on ollut vain enimmäkseen pelkkää harmia!

Yhteistyössä