Arvot koholla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja 75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja 75

Vieras
Hei, haluaisin vähän lisävalaistusta tähän raskausdiabetes-asiaan. Itse odotan neljättä lasta viikolla 22. Kävin viikko sitten sokerirasituksessa, koska lähtöpainoa liikaa ja sain huikeat lukemat eli paastoarvo 9,9 sitten tunnin päästä 7,8 ja kahden tunnin jälkeen 5,4. Hieman oudot lukemat olivat ja tänään kävin sitten terkkarin kehoituksesta uusimassa tuon paastokokeen ja tulos olikin 5,4. Liekö ollut jokin kirjausvirhe tuolla ekalla kerralla. No lukema ilmeisesti kuitenkin yli sallitun rajan, joten alan tässä mittailla arvoja minäkin. Kertokaa sen verran, jotka asiasta kokemusta omaatte, että pitääkö sitä sokeria välttää kokonaan tuon muuten terveellisen ruokavalion ohella.

Meillä raskausdiabetekseen sairastuneilla on oma ketju täällä laihdutus-sivuilla (vaikka teksti rönsyileekin jo melko kovasti...) nimellä SOKERIKLUBI. Sieltä saat jonkin verran tietoa ja ainakin tukea! Tsemppiä ikävän vaivan kanssa! :hug:

Mullakin oli sokeriarvot koholla edellisessä raskaudessa.Tarkkana sai olla kaikkien hiilihydraattipitoisten ruokien kanssa.Mitään täys sokerikieltoa en ainakaan itse saanut vaikka jouduinkin olemaan päivän osastollakin arvojani mittauttamassa.Sieltä ainakin sai hyvät taulukot eri ruoka-aineista ja niiden verensokeria kohottavasta vaikutuksesta.Niissä oli paljon sellastakin,mitä ite ei ehkä niin ajatellutkaan arvoja kohottavaks.Tsemppiä sulle ja pyydä itelles niitä ohjelappusia vaikka ne varmaan kyllä automaattisesti saatkin...

Mulla oli tuollalailla arvot ekaa odotellessa. Eli ei raskausdiabetesta heidän mukaan, mutta olipa kuitenkin kun lääkäri sanoi pojan synnyttyä kun sain 5kilosen vauvan..sokerivauva. Toista odottaessa arvot oli korkeat jo viikosta 12 alkaen ja pistoshoito alko heti.Hyvän hoidon ja jatkuvan viikottaisen neuvola ja 2 kertaa kuussa äitipolilla juosten sain terveen 3,7 kiloisen toisen pojan :)

Yhteistyössä