Juu, tää on lempipuuhiani

Mä olen lapsesta saakka tykännyt "makustella" nimiä ja moneen kertaan suunnitellut lastenikin nimet ennen heidän syntymäänsä. Moneen kertaan ne ehti vaihtua

Se on aina yhtä kivaa ristiäisten jälkeen saada kuulla jonkun tutun vauvan nimi ja arvuutella sitä ennen, että mikä voisi nimeksi tulla.
Usein jos lapsi on tosi suloinen ja ihana, niin nimikin tuntuu ihanalta, vaikka se saattaisi sinänsä ilman kantajaansa olla vähemmän ihana.
Usein myös nimi kertoo perheestään jotain. Mielikuva perheestä (no ainakin äidistä) syvenee kun tietää lasten nimet.
Se on se kokonaisuus enemmänkin, lapsi+nimi+luonne+ulkonäkö+perhe muuten, joka kokonaisuudessaan on kiinnostava. Nimi yksinäänkin toki ja osana sitä kaikkea muuta
Harvemmin kyllä pidän mitään nimeä typeränä tai kamalana. Olen aika avarakatseinen nimien suhteen. Joitain nimiä pidän kyllä todella kauniina ja toisia jotenkin hankalina/lapselle tavallaan epäedullisina ja monia en itse antaisi lapsilleni, mutta paljon on kiinni siitä miten ihminen nimensä kantaa
Omilla lapsillani on selkeästi sellaiset etunimet, jotka jakaa mielipiteitä. Osa tykkää paljon ja osa taas pitää jopa hirveinä (ainakin täällä palstalla). Minun mielestäni ovat tosi kivat nimet ja sellaiset joihin ei varmaan ikinä kyllästy + sopivat lapsille hyvin, sukunimeen hyvin, ovat meidän tyyliset.