Arvon palstailijat, kertokaahan mikä auto teillä on ja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
..kuinka usein teillä tarvii tehdä joku remontti autoon?

Meidän autossa on ongelmana se, että pienelläkään pakkasella ei aukea toinen takaovi. Mun mielestä se on iso ongelma kun on toinen lapsi tulossa ja sitä on sitten kaukaloineen aika hankala asettaa autoon kun vain toinen ovi aukeaa.

Miehen mielestä tämä on pieni tyyppivika, koska kaikissa muissa merkeissä kuulemma tulee paljon isompia ongelmia ja kuulemma ihan tonnin remontteja monta kertaa vuodessa.

Haluaisinki kuulla millaisia kokemuksia muilla on autoistaan :)

Meillä on kaksi autoa, ranskalainen ja ruotsalainen. Koko ajan jotain kakkaa on ja joutuu remppaamaan. Mut hei, autot on tällaisia.

Laittakaa silikonisuihketta sinne oveen niin ei jäädy kii. Aika simppeli homma korjata.

Mä luulen että sun miehelle auto on tavallaan arka paikka, sitä puolustelee viimeiseen asti vaikka olisi mitä vikaa. :D Mä kyllä vaihtaisin jo autoa jos tulisi tuollainen ongelma taas...

Meillä on ollut Suomen oloissa Toyota Yaris, Fiat Punto, Mazda 6 ja viimeisenä A3. Fiatissa ei talvella auennut takaluukku ja siksi vaihdettiin autoa, muissa ei ole ollut tuollaisia tai muitakaan kalliita vikoja etenkään tonnin vikoja monta kertaa vuodessa.

Meillä on kaksi autoa, ranskalainen ja ruotsalainen. Koko ajan jotain kakkaa on ja joutuu remppaamaan. Mut hei, autot on tällaisia.

Laittakaa silikonisuihketta sinne oveen niin ei jäädy kii. Aika simppeli homma korjata.

Paitsi että ongelma on lukituksessa, silikonia on kyllä laitettu mutta ei auta tähän isompaan ongelmaan. Lukko ei aukea pakkasella. Ja takaovessa ei avaimenreikää että saisi sinne laitettua mitään ainettakaan.

Mä luulen että sun miehelle auto on tavallaan arka paikka, sitä puolustelee viimeiseen asti vaikka olisi mitä vikaa. :D Mä kyllä vaihtaisin jo autoa jos tulisi tuollainen ongelma taas...

Meillä on ollut Suomen oloissa Toyota Yaris, Fiat Punto, Mazda 6 ja viimeisenä A3. Fiatissa ei talvella auennut takaluukku ja siksi vaihdettiin autoa, muissa ei ole ollut tuollaisia tai muitakaan kalliita vikoja etenkään tonnin vikoja monta kertaa vuodessa.

Todellaki on arka paikka :D Ja auta armias että vaimo, nainen menee sanomaan siitä jotain :O Vaikka olen kyllä yrittänyt puhua ihan asiallisesti asiasta. Mies taitaa ottaa asian enemmän niin että arvostelen hänen valintojaan :/

• Tykkää
Reactions: Pin
[QUOTE="a.p";30587434]Todellaki on arka paikka :D Ja auta armias että vaimo, nainen menee sanomaan siitä jotain :O Vaikka olen kyllä yrittänyt puhua ihan asiallisesti asiasta. Mies taitaa ottaa asian enemmän niin että arvostelen hänen valintojaan :/[/QUOTE]

Mikä merkki se on?

Mulla oli joskus vanha peugeot ja pakkasella ovi ei pysynyt kiinni kun sen aukasi, piti ajaessa pitää kädellä ovesta kiinni ettei aukea, sitten alkoi toimia kun sisätila autossa lämpesi niin ja yksi ovenkahva irtosi pakkasella käteen, rapea ranskalainen.

[QUOTE="ranskis";30587462]Mikä merkki se on?

Mulla oli joskus vanha peugeot ja pakkasella ovi ei pysynyt kiinni kun sen aukasi, piti ajaessa pitää kädellä ovesta kiinni ettei aukea, sitten alkoi toimia kun sisätila autossa lämpesi niin ja yksi ovenkahva irtosi pakkasella käteen, rapea ranskalainen.[/QUOTE]

toyota

Meillä vm. -06 Mazda 6 farkku eikä mitään isompaa remonttia oo ollut, perushuollot yms on tietty tehty :)
Ennen oli volvo s60 ja siihenkin tosi tyytyväisiä oltiin , alko vaan lapsiperheelle käydä ahtaaksi, varsinkin tavaroitten kuljetusta ajatellen. Istuimet kyllä sopi hyvin.

[QUOTE="a.p";30587426]Paitsi että ongelma on lukituksessa, silikonia on kyllä laitettu mutta ei auta tähän isompaan ongelmaan. Lukko ei aukea pakkasella. Ja takaovessa ei avaimenreikää että saisi sinne laitettua mitään ainettakaan.[/QUOTE]

Meillä käy joskus samalla lailla ja silloin auttaa se, että avaa etuoven ja sitäkautta kurottaa takaoven sisäkahvaan. On aina auennut sisäpuolelta.

Kah, Tojota? no niissä on ainaki vanhemmissa sitä vikkaa että keskuslukko ei toimi ko jos sattuu olleen hyvällä päällä, talvella auto hörähtää käyntiin ko auringon alta mut ovien kans on ongelmaa, jos saat auki ne ei mee ennää kiinni, jos saat ne lämmittelyllä kii ne lukot ränkkää tasan siihen asti että on heinäkuun puoliväli ja auto on varmasti joka mutkasta sula.

terveisin tojotan vuosikautinen uhri :D

Mulla on vm -07 Skoda Octavia 1.6 FSI Elegance. Eipä siihen sen kummempia remppoja ole vielä tarvinnut tehdä kuin jarruremppa, meni levy jostain syystä kieroon ja vaihdettiin sitten kaikki. Avokilla Nissan 350Z, siitä oli jo ostettaessa rikki kampiakselin asentotunnistin ja edessä oikealla pallonivel välyksellinen. Tosin eipä tuo meillä ole ollut kuin alle vuoden.

Mulla on n. 15 vuoden aikana ollu honda, ford, 2 toyotaa, mazda ja ny on opel. Yhteenkään ei oo mitään isompaa remppaa tarvinnu tehdä, kalliimmat on tainnu olla pakoputken vaihdot. Kaikki autot on mulle tullessaan olleet yli 10 vuotta vanhoja että uusista autoista ei oo kokemusta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
meilla ollut aina volkkari. golf polo ja vento. kaikki ostettu 400-3000e ja ajettu taysin loppuun. polossa oli mittaris yli 400 000km ja hajos kun naapuri ajoi nokkaan :) niihin saa helposti ja halvalla varaosia. vaihdettu mm jousia ja jotain paita. mut kaikki pystyny itte tekeen. eika tosisaankaan ole vuosittain rempattavaa vaikka ovatkin olleet todella paljon kaytettyja. plus mun auto on tyokaytos joten mikaan uusi ja hieno ei kay kun penkit maalis ja roskas. eika niin harmita vaikka tulis joku naarmukin kun auton arvo on 1500e

Citroen C5 ainoa inhottava merkki minkä olen huomannut niin ajotietokone ilmoittaa herkästi antipöllöstä tai catalysaattorista. Mutta OBD-mittarin kun omistaa niin ei haittaa enään. Miehen ajotyyliä kun saatiin rauhoittumaan niin loppui jatkuva korjaamossa käynti. Mutta nämä alapallonivel ja koiran luut menivät miehen kuoppaan ajoilla ja ylinopeudella rikki..

Yhteistyössä