Arvioikaa mun vuotoja, pliis, oisin ikikiitollinen

R86
Okei, otsikko oli ehkä vähän vinkeempi kuin oli tarkoitus, mutta mietiskelen mun vuotojani. Lainasin omaa kirjotustani vauvakuumepalstalta ja haluisin tietää, onko muilla tullu ajoittain tippa verta housuun ennen menkkoja tai raskaustestejä. Mulla ei kuunaan ole ollut tollasta ja mietin, mistä siinä voi olla kysymys. Kiitos jos autatte sisarta mäessä :flower:

Tuntuu, etten malttais housuissani pysyä! Lauantaina tuli tippa verta paperiin vessassa ja olin jo varma, että menkat alkaa. Olin varautunu (ja olen), että harvoin tärppi käy ekasta kerrasta. Silti olin toiveikas, koska uskon oviksen olleen joskus kp 12-16. Kp 12 oli nippailua alavatsalla ja runsaat valkkarit seuraavat pari päivää. Kp 15-16 puolestaan tuli pienet veritipat housuun. Terkkari ja netti arveli ne ovulaatiovuodoiksi.

No mut menkat ei alkaneetkaan! La kp 25 oli jomotusta kohdussa kuin menkat ois alkamassa ja olin kunnolla kostea kuten ennen menkkoja. Kaupassa tunsin kuin jotain vuotoa tulisi. No housussa ei ollut mitään, mutta verta jäi paperiin pikkusen. Itkuhan sitä tuli kun pääsin kertomaan töistä kotiutuvalle miehelle, että menkat on alkamassa. Meni koko ilta, että kasasin itseni ja sain normaalin itseni takaisin. Sitten tajusin, ettei verta tullutkaan enempää kun se tippa siinä paprussa :eek: Nyt oon ihan ällikällä lyöty! On kp27, eikä menkat ole siis alkaneet. Kohdun jomotuskin loppui kun tuo yksi veritippa tiristyi lauantaina ulos. Pari tuntia sitten käydessäni vessassa, paperiin jäi yks pieni klöntti venyvää hiukan veristä limaa, eikä muuta "ylimäärästä" (sori jos ällöttää, ei oo muita naisia, joille avautua näistä;).
 
R86
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Ihan lupaavaltahan tuo kuulostaa :) Kuinka pitkä kierto sulla on?
Mulla on nyt kp 27 :) Tämä on eka kierto ilman pillereitä. Pillereiden kanssa oli se normi 27-29pv ja oloissani tunsin jo pari päivää aiemmin alkavat menkat. On tää niin hitsin jännittävää :D

Miten te kaikki muut kestätte/olette kestäneet tämän loppukierron jännityksen vauvaa yritettäessä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja R86:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Ihan lupaavaltahan tuo kuulostaa :) Kuinka pitkä kierto sulla on?
Mulla on nyt kp 27 :) Tämä on eka kierto ilman pillereitä. Pillereiden kanssa oli se normi 27-29pv ja oloissani tunsin jo pari päivää aiemmin alkavat menkat. On tää niin hitsin jännittävää :D

Miten te kaikki muut kestätte/olette kestäneet tämän loppukierron jännityksen vauvaa yritettäessä?
Sulla ei oo siis ollut vielä yksiäkään menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen? Saattaa olla että hormonitoiminta hakee jonkin aikaa paikkaansa, toki sekin on mahdollista että kierto on säännöllinen alusta asti. Peukutus ja tärppionnea sinne! Esikoinen lienee yrityksen alla? :)
Meillä kuumeillaan ja tilaillaan kolmatta :D Kyllä nää kierron loppuvaiheet jännittäviä ovat joka kerta!
 
R86
Kyllä, esikoinen hyvinkin:) Tiedän, että hormonitoiminta voi olla hakusessa. Lääkäri sanoi (keskustelin ennen pillereiden lopetusta) että voi mennä tammikuullekin asti ennen ku ekat luomumenkat tulee ja on ihan normaalia :eek: No nuorena nämä hommat nyt alotettiin, ettei äitiys liian myöhäsen alotuksen takia ainakaa jäis kokematta. Mulla kun ovulaatiot ennen pillereitä oli tosi epäsäännölliset:( Siksi innostuinkin kun uskon ovuloineeni tässä ekassa kierrossa eikä ole ollenkaan varmaa, että ovuloisin joka kierrossa. Lääkärit tehneet selväksi jo teinityttönä, että vauva voi aikanaan antaa odottaa tuloaan..

Millaisilla tunnelmilla siellä ollaan kolmatta tilailemassa:)? Oletteko pitkään jo yrittäneet? Onko vinkkejä, miten ajatukset sais pois vauvakuumeesta vaikka pariksi päiväksi? Mulla olisi tentti perjantaina (opiskelen kolmatta vuotta yliopistossa) ja nyt ajatuksissa on tasan vain se oma vauva, vauva, vauva....huoh :) Mutta tentti ei saa mennä tämän takia pieleen:/
 
Onpa jännittävää :D Toivotaan siis että tärppi kävisi tästä ensimmäisestä kierrosta jos//kun oot ovuloinutkin :)
Oikein hyvissä ja toiveikkaissa tunnelmissa täällä ollaan tilailemassa, leppoisalla tulee jos on tullakseen -meiningillä :) Yk 3 meneillään ja kp 21/30. Mä imetän vielä tuota kuopustyttöä ja mulla tuo imetys on osoittautunut oikein toimivaksi ehkäisyksi, joten luulen että kolmas vauveli saattaa tälläkin kertaa antaa odottaa itseään, kunnes imetys on täysin loppunut... Saas nähdä!

Ei se vauvakuume taida täysin häipyä ajatuksista millään konstilla :D Ja jos raskaus osoittautuu alkaneeksi ennen tenttiä, voi pää mennä kyllä joksikin aikaa aika lailla sekaisin... Hyvällä tavalla tietty :) Mutta jospa jokin osa aivotoiminnasta jäisi toimintakykyiseksi ja suoriutuisit tentistä kunnialla :D
 
R86
Kiitos kylkiluu sulle vastauksista:)
Voi kun pitkäaikainen unelma tästä nyytistä todella toteutuisi..:) Kaksi ja puoli vuotta sitten jo aloin näitä vauva-asioita miettimään ja viimeset kaks vuotta ollut kunnon vauvakuume. Ja odottavan aika on pitkä! Mutta aikaisemmin ei ollut tilaisuutta alkaa yrittää. Mies valmistuu ammattiin vasta ensi keväänä joten pystyisi sitten meidät elättämään vauva-ajan. Mä taas saan kandin paperit keväällä ja haluisin mieluusti pitää välivuoden. Lisäks mun tulevassa ammatissa on hengellinen työaika niin paremmin sopisi taaperoaika yhteen opiskelun kuin töiden kanssa:)

Toivon sulle pikaista raskautumista ja kaikkea hyvää koko perheellesi:)
 

Yhteistyössä