Arvatkaa huviksenne kumpiko on järkevämpää? Ostaa lapselle oikeankokoinen puku vai pienentää sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Ja siis pienentää paljon.

Jos mukula on senttejä 92, niin 122 koon puku ON iso. Ihan hirmu iso.

Ja se pitää pienentää, missään ei saa olla näkyvissä mitään ylimääräistä ja kaiken pitää istua ja mitään ei saa leikata pois....

No uusiksihan se pitää tehdä koko puku! Höh.

Joskus mä en vaan jaksais ihan kaikkee tehdä........ :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
Siis pojan puku? Johan se pelkkä takki roikkuu nilkoissa. Mihin sen helman kääntää?

Jep.
Helmasta sanoin jyrkästi että sitä nyt on vaan pakko leikata, ei auta muu.

Mutta mahtaa äiti tykätä kyttyrää kun isken laskelman kouraan :kieh:

Siis oliko joku ostanut lapselleen tuonkokoisen puvun ja palkannut sinut sitä pienentämään?

Anoppi ostanu :whistle:
No joku muu jokatapauksessa

Tääl anoppi osti ens liia pienii vaatteit. Nyt se ostaa aivan liian isoja! Joo on sanottu et oha tää pien ikäisiään isompi, mut on sit sanottu tarkka kokokin mitä vaatteita käyttää!
Mut taas on kaapissa ulkovaatteita mitkä sopis mein esikolle paremmin! Kun pitäähän sitä kasvuvaraakin olla!
Mut kyllä 130cm housut ja takki vaa on iso tuolle 5v 117cm.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Joo, meiltä kun kysytään, mitä kokoa lapset käyttävät, sanon aika kokoa pienemmän ja siltikin tulee kaksi, kolme kokoa liian isoja vaatteita :headwall:

No mielummin isoja kuin pieniä, pienet eivät mahdu päälle enää mut isot mahtuu edes joskus tulevaisuudessa :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
en mä kyllä ymmärtäny vieläkään yhtään. mutta onnea vaan pienentämiseen!

en mäkään, miten sen voi pienentää joka paikasta sopivaks ja sitten se menis kuitenki vielä pidempään kun tavallisesti? huh

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
en tajuu enää mitään. Nyt mä ymmärrän aamuäree miks sä niitä persepanoi hehkutit aamusta :/

Ensinnäkään minä en hehkuta sen puolesta, opettelisit lukemaan ja ymmärtämään.

Älä nyt, kyl sä vähän ;)

Mä vain kerroin sen ällön tosiasian että persiiseen mahtuu, ei tuu pohja vastaan vaik olis miten holmesmainen molo miehellä.

Mun mielestä se on silti ällöä.

Alkuperäinen kirjoittaja bll:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
en mä kyllä ymmärtäny vieläkään yhtään. mutta onnea vaan pienentämiseen!

en mäkään, miten sen voi pienentää joka paikasta sopivaks ja sitten se menis kuitenki vielä pidempään kun tavallisesti? huh

No sitten kun laps kasvaa niin päästetään taas saumoista, koska mitään ei ole leikattu pienentämisvaiheessa pois.

Mahtaa olla lapsen mukava liikkua puvussa jossa on ommeltuna lisäsenttejä piiloon. Ja sit se puku vasta mukavan näköinen on ku lähetään niitä pienennyksiä harsimaan et saahaan taas isompi

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
en tajuu enää mitään. Nyt mä ymmärrän aamuäree miks sä niitä persepanoi hehkutit aamusta :/

Ensinnäkään minä en hehkuta sen puolesta, opettelisit lukemaan ja ymmärtämään.

Älä nyt, kyl sä vähän ;)

Mä vain kerroin sen ällön tosiasian että persiiseen mahtuu, ei tuu pohja vastaan vaik olis miten holmesmainen molo miehellä.

Mun mielestä se on silti ällöä.

NI mut ku on paksu muna, ni ei se sinne mee, mutsä et usko.

Oisit hakenu kaupasta samanlaisen pienemmän puvun ja laittanut ison puvun talteen.
Sopiva maksu äidiltä ja kun tulee ensi vuonna suurennuttamaan, oisit kaivanu ison puvun kaapista ja laskuttanu uusiksi suurentamisesta. Sitte pikkupuku pesulan kautta myyntiin.

Yhteistyössä