Arvaa paljonko tienaamme!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kessu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kessu

Vieras
Meillä seuraavaa:
- Yksi lapsi
- 140/210 m2 arkkitehdin suunnittelema 2005 valmistunut Lammi-kivitalo suurehkon kaupungin naapurikunnassa, mutta kuitenkin vain 12 km kaupungin keskustaan.
- Ei mökkiä (molempien vanhemmilla on, joten ei tarvita omaa)
- Noin 25 hehtaarin metsäpala (ostettu sijoitukseen)
- Kaksi uutta autoa, toisen hinta 47 000 euroa ja toinen 18 000 euroa
- Saamme säästöön keskimäärin 1500 euroa kuussa
- Käymme etelässä/kaupunkilomalla noin 4-5 kertaa vuodessa, kerran vuodessa kaukomaan matka, yleensä Aasiassa

Arvaa perheemme nettotulot!

No varmaan mitä tahansa 30 000 ylöspäin. Se että omistatte sitä sun tätä ei tarkoita että olette tienaamillanne rahoilla ne ostaneet. Olettehan voineet saada vaikka ennakkoperintöä. Ja jos asuu Rovaniemen kupeessa (suomen suurin kunta pinta-alaltaan) ei tonttimaakaan ole kovin kallista :) ja kaikki muukin on halvempaa.

[QUOTE="mamma";27004277]No varmaan mitä tahansa 30 000 ylöspäin. Se että omistatte sitä sun tätä ei tarkoita että olette tienaamillanne rahoilla ne ostaneet. Olettehan voineet saada vaikka ennakkoperintöä. Ja jos asuu Rovaniemen kupeessa (suomen suurin kunta pinta-alaltaan) ei tonttimaakaan ole kovin kallista :) ja kaikki muukin on halvempaa.[/QUOTE]

:D
Tarkoitin siis vuositasolla 30 000 :D

[QUOTE="mamma";27004277]No varmaan mitä tahansa 30 000 ylöspäin. Se että omistatte sitä sun tätä ei tarkoita että olette tienaamillanne rahoilla ne ostaneet. Olettehan voineet saada vaikka ennakkoperintöä. Ja jos asuu Rovaniemen kupeessa (suomen suurin kunta pinta-alaltaan) ei tonttimaakaan ole kovin kallista :) ja kaikki muukin on halvempaa.[/QUOTE]

No lisätään reunaehtoja. Kaupungin väkiluku yli 130 tuhatta. Perintöjä tai muualta saatua varallisuutta ei ole. Kaikki on hankittu itse ja nollasta aloitettu. Itse olemme noin 4-kymppisiä.

No kerrotaan; viime vuonna näytti olevan tilille tullut noin 83 000 euroa. Mielestäni edustamme kohtuullisen keskivertoa tulotasoa, mutta yllättävän paljon sillä tuntuu saavan aikaan.

Tämän ketjun innosti kirjoittamaan se, kun vaimon kanssa keskusteltiin opiskeluaikojen tienesteistä ja ihmeteltiin miten silloin tultiin toimeen. Itse olen varsin ylpeä siitä, että kaikki mikä on saavutettu on vain ja ainoastaan omien kätten töit. Euroakaan ei ole tullut muilta ja opiskelutkin rahoitettiin lainalla. Melkoisen persaukisia tuli tuolloin oltua, ei ollut muuta saldoa kuin velkasaldoa tilillä!

Keskituloisia olette, ja...?
Eikö tuo ole ihan normaalia että itse tienaamilla rahoillaan ostaa mitä haluaa.
Its en ollut persaukinen edes opiskeluaikana, kävin töissä viikonloput ja arkipyhät.

Sellasii me ollaan 4-kymppiset :)

eli suoraan kahdelle jaettuna teidän bruttopalkkanne on n. 4500,-/kk/nenä? siis jos tuo 83000 on nettona tullut. sehän on ihan helvetin iso palkka, kyllä sillä pitää jotain saadakin aikaiseksi!

Meillä seuraavaa:
- Yksi lapsi
- 140/210 m2 arkkitehdin suunnittelema 2005 valmistunut Lammi-kivitalo suurehkon kaupungin naapurikunnassa, mutta kuitenkin vain 12 km kaupungin keskustaan.
- Käymme etelässä/kaupunkilomalla noin 4-5 kertaa vuodessa, kerran vuodessa kaukomaan matka, yleensä Aasiassa

mitä sitten! On massii jee saan vaatteita ja voin tehdä miten rahnat riittää! siinä teille kun elätte 2000 eurolla koko perhe?!!!!

[QUOTE="äiti";27004409]Eli tuo 83000€ on netto?[/QUOTE]

Jep, netto on. Tiedän, että tulomme ovat hieman keskivertoa suuremmat, mutta väitän että noiden eteen onkin sitten tehty töitä. Kuitenkin siten, että lapsi on huomioitu joka tilanteessa.

Meillä ei ollut sitä etuoikeutta, että olisimme saaneet nautti palkkatöistä opiskeluaikoina. Itse opiskelin vanhamuotoisen opintotuen aikaan, jolloin tienaaminen oli käytännössä pannassa. Vaimon yliopiston loppuvuosina oli kyllä töissä gradun ohessa ja minäkin jo ihan palkkaduunissa.

Nyt voi jo alkaa olla ylpeä omista saavutuksista. Ei ole ainakaan toimettomana tullut oleskeltu siinä toivossa, että sossu elättää tai joku tulee hakemaan kotoa töihin.

Meillä seuraavaa:
- Yksi lapsi

Tämän kun luin tuli mieleeni, että nykyään tuntuu materialistiset arvot jylläävän.
Raha ja yleensäkin eri kohteiden omistaminen on todella tärkeää..ilmeisesti.

Tämän kun luin tuli mieleeni, että nykyään tuntuu materialistiset arvot jylläävän.
Raha ja yleensäkin eri kohteiden omistaminen on todella tärkeää..ilmeisesti.

Sukanvarteenko ne rahat pitäisi työntää??? Mielestäni elämää pitää elää ja jos elämiseen kuuluu kodin osto, niin en näe siinä mitään ihmeellistä. Autot ovat tarpeen erityisesti itse joudun matkaamaan organisaatiomme toimipisteiden välillä. Matkustaminen avartaa ja lapsi on nähnyt jo useita kulttuureja ja maita, jota kautta kiinnostus mm. kielten opiskeluun on kova, vaikka vasta 7-vuotias onkin.

Sukanvarteenko ne rahat pitäisi työntää??? Mielestäni elämää pitää elää ja jos elämiseen kuuluu kodin osto, niin en näe siinä mitään ihmeellistä. Autot ovat tarpeen erityisesti itse joudun matkaamaan organisaatiomme toimipisteiden välillä. Matkustaminen avartaa ja lapsi on nähnyt jo useita kulttuureja ja maita, jota kautta kiinnostus mm. kielten opiskeluun on kova, vaikka vasta 7-vuotias onkin.

Jokainen saa tehdä rahoillaan mitä tykkää.

Mutta ihmettelen sitä, kun rahasta ja omistamisesta pitää puhua muille ihmisille. Tulee väkisinkin mieleen, että raha ja omistaminen on aika suuressa asemassa ihmisen elämässä.

Yhteistyössä