ärtynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeellistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeellistä

Vieras
Olen nyt imettänyt 10kk. Tähän asti ei ole ollu mitään muuta vaivaa kun hiustenlähtö joka on nyt aikalailla loppunut.. mutta nyt tilalle on tullu toisenlaisia "vaivoja" olen jatkuvasti tosi ärtynyt en usko että olen koskaan elämässäni ollut näin ärtynyt ja samalla hieman masentunut. painokin on tippunut kivasti tässä imetyksen aikana mutta nyt sekin on pysähtynyt ja on paino nossutkin pari kiloa ja limakalvot on hiton kuivat, ihme kyllä seksiä tekee silti vielä mieli(kun vaan sitä joskus sais) mutta tuo ärtyneisyys todella häiritsee. voiko se enää tässä vaiheessa johtua imetyksestä?
niin ja kuukautisia ei ole ollut vielä kertaakaan synnytyksen jälkeen...

Teepä tosiaan raskaustesti. Mä imetin 8,5 kk ja mulla tuli kyllä samankaltainen meininki loppua kohden, vaikken ollutkaan raskaana. Vieläkin on hieman "kuiva" olo, eikä mun 3.kaan menkat olleet vielä ihan normaalit. Jotain hormoonien sekoilua, näin tulkitsin.

Imetyksen lopettamiseen ainakin voi liittyä noita hormonimrskyjä. Itse olen perusluonteeltani hyvinkin rauhallinen ja sopuisa ihminen, mutta imetyksen lopettamiseen liittyi kyllä sellaisia raivokohtauksia että oksat pois. Olin kaikesta ärtynyt ja pienetkin asiat saivat hiiltymään. Lapsen kanssa yritin pitää ärtyneisyteni kurissa, mutta mies saikin sitten kestää senkin edestä. Tuota vaihetta kesti n. kuukauden päivät, ehkä vähän pidempäänkin. Sitten kun hormonit tasaantuivat, palauduin taas entiselleni. Jostain imetysoppaasta olen lukenut näistä imetyksen lopettamiseen liittyvistä hormonimyrskyistä, joten osasin yhdistää tilanteen siihen. Se vähän helpotti oloa kun tiesi, mistä raivoaminen johtuu.

Yhteistyössä