ärtynyt suoli raskauden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muita?

Vieras
onko täällä ketään jolla olis tullut ärtynyt suoli raskauden jälkeen?

ennen raskautta mahan kans ei ollut ongelmaa, mut nyt vatsan toiminta vaihtelee päivittäin, lähes päivittäin löysällä ja häiritsee jo sosiaalista elämää kun joutuu ramppaa vessassa , välillä jopa 5 kertaa päivässä.

veriarvot mul oli ok eikä sen enempää lekurissa asiaa sitten tutkittu. Pitäskö mennä uudestaan? Kuin usein joilla ärtynyt suoli käytte vessassa? tai miten se teillä on todettu?

mä en oikee tiiä onko kallista mennä yksityiselle tutkittavaksi kun terv. keskukseen en tosiaa aikaa saa eikä terkka mitään ku voivottele. on vaan niin kamala vaiva.

Mulle tuli toisen lapsen syntymän jälkeen.
Ihan hirveetä. Kaupatkin piti miettiä sen mukaan, missä on vessa :( Lenkille ei voinut lähteä, kun ei tiennyt iskeekö hätä matkan varrella. Jännitys pahensi vaivaa ja kierre oli valmis...

Nyt vaiva on helpottanut, 9 vuotta lapsen syntymän jälkeen! Suoli tyhjenee yleensä aamuisin pari kertaa (lähes aina löysää), mutta loppupäivän voin useimmin olla rauhassa. Ehkä vaivaa on helpottanut sekin, että kotivuosien jälkeen elämään tuli paljon enemmän säännöllisyyttä kun lähdin opiskelemaan ja siitä sitten työelämään. Suolikin (ja psyyke) saivat jonkinlaiset rytmin?
Mulla on eräitä ruokia ja herkkuja, joita voin nauttia vain silloin, kun seuraavana päivänä on vapaa. Vatsa nimittäin menee aivan sekaisin, joten en halua vaikeuttaa työpäiviäni miettimällä vessakäyntejä. Lääkärissä en koskaan ole asian vuoksi käynyt, vaikka olisi ehkä pitänyt.

Yhteistyössä