Ärsyttävin sanonta "viisaus" ever!! "Jokainen on oman onnensa seppä."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko sanoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko sanoa

Vieras
Ok, voi pitää paikkansa joidenkin harvojen kohdalla..
Sanopa tuo puolikiloisena syntyneelle keskoselle, joka taistelee hengestään keskoskaapissa, vakavasti sairaalle lapselle tai aikuiselle. Sodan, nälän yms. vääryyden ja hirveyksien keskellä eläville. Tai niille, jotka eivät saa edes mahdollisuutta elää ylipäätään.

Kyllä pistää vihaksi näiden "onnellisuuslässyttäjien" jutut, niin facessa, kuin muutoinkin. Onni on kai ihan muotisana tällä hetkellä?
Tulee väkisin mieleen, että näillä ihmisillä ei ole tietoakaan vastoinkäymisistä.

Pienehkö avautuminnen tässä kohtaa. Ajatuksia?
Parempi: "Kell onni on, se onnen kätkeköön."

Tuohan on ihan loistava sanonta, niitä harvoja joissa on ideaa!

Se että yrittää luoda itselleen parempaa elämää ei poista sitä tosiasiaa että kamalia asioita vain tapahtuu ihmisille, niin hyville kuin pahoille, niin onnettomille kuin onnellisille.

Minusta tuo sanonta kuvaa enemmänkin sitä, että kun olosuhteitaan ei voi valita, mutta suhtautumisen niihin voi. Ok, ei koske keskosena syntynyttä, kun eihän hän voi tällaista tajuta - vai voiko? Miksi jotkut vaan ovat sinnikkäämpiä jo syntymästään kuin toiset?

Eli oma suhtautuminen elämään ja siinä eteen tuleviin tapahtumiin (hyviin ja huonoihin) on se seikka, josta positiiviset ihmiset ponnistavat onnensa.

[QUOTE="vieras";28293736]Tuohan on ihan loistava sanonta, niitä harvoja joissa on ideaa!

Se että yrittää luoda itselleen parempaa elämää ei poista sitä tosiasiaa että kamalia asioita vain tapahtuu ihmisille, niin hyville kuin pahoille, niin onnettomille kuin onnellisille.[/QUOTE]

Niin ja lisään vielä. Mun mielestä suomessa jäädään liian usein märehtimään huonoja asioita, ne murhetikoon joilla on aidosti murehdittavaa, mutta mun mielestä ne ylimääräiset märehtijät saisivat olla kiitollisia että kaikki aidosti tärkeät asiat on kunnossa ja olla onnellisia.

Ja jos tunnistaa itsensä tuollaiseksi märehtijäksi niin silloin voisi ryhtyä miettimään mitä sille elämälle voisi tehdä jotta kokisi olonsa edes hiukan onnellisemmaksi.

Minusta tuo sanonta kuvaa enemmänkin sitä, että kun olosuhteitaan ei voi valita, mutta suhtautumisen niihin voi. Ok, ei koske keskosena syntynyttä, kun eihän hän voi tällaista tajuta - vai voiko? Miksi jotkut vaan ovat sinnikkäämpiä jo syntymästään kuin toiset?

Eli oma suhtautuminen elämään ja siinä eteen tuleviin tapahtumiin (hyviin ja huonoihin) on se seikka, josta positiiviset ihmiset ponnistavat onnensa.

Näin.
Vastoinkäymisiä tulee kaikille, mutta oma valinta on, miten ne ottaa. On tietysti ihmiskohtaloita, joilla kaikkea pahaa tulee vaan yksinkertaisesti liikaa, mutta harvassa ne onneksi kuitenkin ovat.

En ole itsekään koskaan erityisemmin välittänyt kyseisestä sananlaskusta. Siinä lähdetään siitä, että kaikki ihmiselle tapahtuva on omissa käsissä ja että niin onni kuin myös epäonni on ihmisen omaa ansiota.

Voihan tuon ottaa kannustuksenakin, kyllä. Mutta totuutta tuossa ei mielestäni ole, etenkään ensimmäisessä sanassa "jokainen".

Munkin mielestä tuo on typerä sanonta. Sanonta, jonka on keksinyt joku sellainen joka ei edes tiedä minkälaisia vaikeuksia ja ihan todellista kurjuutta tässä maailmassa voi joillakin ihmisillä olla.

Paljonko voi vaikuttaa omaan elämäänsä esimerkiksi tyttölapsi, joka on sattunut syntymään johonkin Pakistaniin tai Intiaan. Hänet naitetaan 12-vuotiaana ihan ilman hänen omaa mielipidettään kysymättä jollekin vanhalle ukolle, pahimmassa tapauksessa äijä saattaa olla todellinen sadisti joka hakkaa tyttöä ja ehkä
päättää jopa polttaa tämän, tai heittää happoa naamalle jos myötäjäiset eivät miellytä.

Minusta tuo on älyttömän hyvä sanonta! Kuvaa parhaiten niitä, jotka eivät jaksa opiskella eivätkä juurikaan edes etsiä töitä ja sitten ne urputtavat, kun tuet on liian pienet ja ei saa kunnon töitä jnejnejne. Noh, mitäpä ette ole tehneet asialle mitään! Turha kadehtia niitä, jotka ovat jaksaneet kouluttautua ja nyt tienaavat itse elantonsa, he ovat sen ansainneet.

[QUOTE="vieras";28293747]Niin ja lisään vielä. Mun mielestä suomessa jäädään liian usein märehtimään huonoja asioita, ne murhetikoon joilla on aidosti murehdittavaa, mutta mun mielestä ne ylimääräiset märehtijät saisivat olla kiitollisia että kaikki aidosti tärkeät asiat on kunnossa ja olla onnellisia.

Ja jos tunnistaa itsensä tuollaiseksi märehtijäksi niin silloin voisi ryhtyä miettimään mitä sille elämälle voisi tehdä jotta kokisi olonsa edes hiukan onnellisemmaksi.[/QUOTE]

Eikö sitä yleensä pyritä parempaan? Eihän tuo sanonta tue sitä mitenkään.

En ole itsekään koskaan erityisemmin välittänyt kyseisestä sananlaskusta. Siinä lähdetään siitä, että kaikki ihmiselle tapahtuva on omissa käsissä ja että niin onni kuin myös epäonni on ihmisen omaa ansiota.

Voihan tuon ottaa kannustuksenakin, kyllä. Mutta totuutta tuossa ei mielestäni ole, etenkään ensimmäisessä sanassa "jokainen".

Asian ytimessä vihdoin joku. :)

Ok, voi pitää paikkansa joidenkin harvojen kohdalla..
Sanopa tuo puolikiloisena syntyneelle keskoselle, joka taistelee hengestään keskoskaapissa, vakavasti sairaalle lapselle tai aikuiselle. Sodan, nälän yms. vääryyden ja hirveyksien keskellä eläville. Tai niille, jotka eivät saa edes mahdollisuutta elää ylipäätään.

Miksi ylipäätään menisit sanomaan moista ko. henkilöille? Tai tiedätkö jonkun joka moisia kertoo keskoselle tai sodan uhrille?

[QUOTE="vieras";28293756]Munkin mielestä tuo on typerä sanonta. Sanonta, jonka on keksinyt joku sellainen joka ei edes tiedä minkälaisia vaikeuksia ja ihan todellista kurjuutta tässä maailmassa voi joillakin ihmisillä olla.

Paljonko voi vaikuttaa omaan elämäänsä esimerkiksi tyttölapsi, joka on sattunut syntymään johonkin Pakistaniin tai Intiaan. Hänet naitetaan 12-vuotiaana ihan ilman hänen omaa mielipidettään kysymättä jollekin vanhalle ukolle, pahimmassa tapauksessa äijä saattaa olla todellinen sadisti joka hakkaa tyttöä ja ehkä
päättää jopa polttaa tämän, tai heittää happoa naamalle jos myötäjäiset eivät miellytä.[/QUOTE]

Eiköhän jokainen suhteuta onnensa muihin samankaltaisissa oloissa eläviin!

12-vuotias intialaistyttö ei välttämättä "paremmasta" tiedä, eikä koe elämäänsä niin onnettomana kuin me koemme. 12-vuotias intialaistyttö tuolla kohtalolla voi "iloita" siitä, ettei häntä sentään joukkoraiskattu, kuten 13-vuotias serkku.

En minäkään vertaa olojani vanhan rahan aatelissukuihin ja koe epäonnistuneeni elämässäni, koska minulla ei ole heidän rahojaan ja asemaansa.
Jokainen on oman onnensa seppä. Oloja, joihin syntyy ei voi valita, suhtautumisen voi. Kyllä, elämä on hiton epäreilua joillekin, mutta ei se tuskan ja kärsimyksen valtaan heittäytyminen ketään, varsinkaan itseä auta. Eikä se, että minä alkaisin kieriskellä syyllisuäyydestä oman lähtökohtalykkyni suhteen auta intialaista tyttöä yhtään.

[QUOTE="vieras";28293756]

päättää jopa polttaa tämän, tai heittää happoa naamalle jos myötäjäiset eivät miellytä.[/QUOTE]

Olosuhteet tuollaisissa maissa ovat todellakin erilaiset kuin täällä meillä. Samoin oletan noiden naisten ajattelevan eri tavalla kuin meidän länsimaisten naisten. Vaikka se onkin mielestämme naisten alistamista ja esineellistämistä ja mitä ikinä nyt mieleemme tuleekaan, niin tuo tyttölapsi saattaa olla tyytyväinen jo siihen tilanteeseen, että on päässyt naimisiin ja elanto on turvattu.

Ehkä mä olen naiiviuteen asti positiivinen ihminen, mutta ajattelen sitten mitä tilannetta tahansa, niin uskon vahvasti siihen, että oma suhtautumistapa vaikuttaa hyvin paljon siihen, miltä mikäkin elämäntilanne tai tapahtuma itsestä tuntuu. Joskus pitää vaan sopeutua, ja se voi olla paras suhtautumistapa hankalaankin tilanteeseen.

Ihan paska sanonta, turhaa lässytystä. Miettikää vain nytkin monia uutisia, repikää niistä nyt onnellisuutta ja sitä miten siihen voi muka itse vaikuttaa.Toki joihinkin pilipalijuttuihin voi, mutta toisille vaan tulee kohtuuttoman paljon enemmän vastoinkäymisiä vähän hevimmässä muodossa

Helkkarin hyvä sanonta.

Jokainen voi vaikuttaa elämäänsä. Onkin tärkeää muuttaa niitä asioita joita voi muuttaa ja hyväksyä ne joita ei voi.

Ei voi. Toi väite, että JOKAINEN, on väärin. Lähes kaikki voivat mutteivat kaikki.
Jos ihminen on vaikka syvästi kehitysvammainen tai pitkälle dementoitunut, hän ei edes välttämättä tiedosta että mitään olisi tehtävissäkään.

[QUOTE="aapee";28293775]Eikö sitä yleensä pyritä parempaan? Eihän tuo sanonta tue sitä mitenkään.[/QUOTE]

Ei pyritä.

Me varmaan puhutaan eri asioista, mä puhun niistä ihmisistä joilla on perustarpeet kunnossa mutta ihminen itse kokee olonsa onnettomaksi, epäonniseksi jne. silloin kyseessä on ihmisen itse luoma ajatuskaava.

Sitten jos kyseessä on ihminen jolla on vakava sairaus,vastoinkäyminen jne. niin koen silti että loppupeleissä voi ihminen vaikuttaa paljonkin onnellisuuteensa sillä miten sen tilanteen itse käsittelee.
Ei se sitä sairautta poista, mutta helpottaa hiukan elämistä.

[QUOTE="...";28293806]Ihan paska sanonta, turhaa lässytystä. Miettikää vain nytkin monia uutisia, repikää niistä nyt onnellisuutta ja sitä miten siihen voi muka itse vaikuttaa.Toki joihinkin pilipalijuttuihin voi, mutta toisille vaan tulee kohtuuttoman paljon enemmän vastoinkäymisiä vähän hevimmässä muodossa[/QUOTE]

Mitä sitten? Pitäisikö vain jäädä tuleen makaamaan, kun jollakin toisella on asiat huonommin?

Tulee mieleen se mies, joka syntyi ilman raajoja - Nick Vujicic taisi olla nimi. Siis ei ainuttakaan raajaa ja mitä tekee mies, antaako sen estää häntä elämästä? Ei. Hän on ollut oman onnensa seppä ja tehnyt omasta elämästään omissa rajoissaan parhaan mahdollisen.

nick-vujicic-08.jpg

[QUOTE="vieras";28293819]Ei voi. Toi väite, että JOKAINEN, on väärin. Lähes kaikki voivat mutteivat kaikki.
Jos ihminen on vaikka syvästi kehitysvammainen tai pitkälle dementoitunut, hän ei edes välttämättä tiedosta että mitään olisi tehtävissäkään.[/QUOTE]

Jos ei tilaansa tiedosta, eipä siitä tarvitse olla onneton.

[QUOTE="vieras";28293819]Ei voi. Toi väite, että JOKAINEN, on väärin. Lähes kaikki voivat mutteivat kaikki.
Jos ihminen on vaikka syvästi kehitysvammainen tai pitkälle dementoitunut, hän ei edes välttämättä tiedosta että mitään olisi tehtävissäkään.[/QUOTE]

He voivat silti olla onnellisia ihmisiä omissa olosuhteissaan ja tiedostamattomuudessaan.

Yhteistyössä