Ärsyttävää myydä huutiksessa rattaita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaikkea sitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaikkea sitä

Vieras
Pistin rattaat myyntiin huutikseen, mielestäni hyvinkin kohtuuhinnalla. Ja meni tunti pari, niin jo oli sähköpostissa kaksi viestiä, joissa toinen halusi ostaa pelkän kuomun rattaista ja toinen ehdotti hinnanalennusta, kun kuulemma ko. rattaita saa tarjouksessa joka paikasta uusina melkein samaan hintaan...

Mitä helvatan järkeä tuossa on? Kai nyt myyjä haluaa myydä paketin kokonaisena tai katsoa, meneekö kaupaksi pyydetyllä hinnalla, siis pidempään kuin tunnin?

Loppujen lopuksi kävi niin, että olisin saanut rattaista paljon korkeamman hinnan mitä pyysin, mutta myin ekan tarjouksen hinnalla. Olen tyytyväinen näin.

Mikseivät ihmiset vaan voi tarjota reilusti sitä, mihin huutoja pyydetään ja jättää myyjät rauhaan. Eipä tulisi mieleenkään laittaa yksäriä jollekulle ja ehdottaa että myisitkö halvemmalla tai osan rattaista...Ärsyttävää.

En nyt kyllä tajua mikä tuossa voi noin paljon ärsyttää...

Varmaan sitten itsekin lähettelet yksäreitä ehdotellen hinnanalennuksia...? Tai kommentoit suoraan kohteeseen, että hintapyyntö on käsittämätön, kuten jotkut ottavat asiakseen tehdä (ei onneksi omaan kohteeseeni, mutta olen nähnyt muiden kohteissa). Mitäpä sekään kenellekään kuuluu, mitä joku myyjä kohteesta pyytää.

Joo mulle on käynyt lasten talvivaatteiden kans just noin, että pyydetään johonkin alhaisempaan hintaan ja lopulta olen saanut vaikk akuinka paljon enemmän mitä olen edes alunperin pyytänyt.

Sitten on nämä, jotka pyytää että myisin vaatepaketista jonkun yhden vaatteen erikseen. Eli olisin muka ensin nähnyt ison vaivan tehdessäni sen kohteen huutikseen ja sitten ottaisin sieltä muka pois jotain. Just.

Minustakin todella ärsyttävää. Siksi laitan lähes aina "Osta heti" -hinnan ja jätän huutelut sikseen. Lähes poikkeuksetta hyvät tavarat menevät "osta heti"-hinnalla. Ehkä osaan myös hinnoitella oikein. Tuollaiset kuomunostajat ovat todella syvältä. No ilmoittaisin, että saa kuomun sillä rattaista pyydetyllä hinnalla. Ja myyjähän saa tosiaan pyytää vaikka ovh:ta enemmän. Jos ei kukaan halua ostaa, ne jää myymättä, mutta myyjä saa vielä onneksi päättää, millä hinnalla myy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minustakin todella ärsyttävää. Siksi laitan lähes aina "Osta heti" -hinnan ja jätän huutelut sikseen. Lähes poikkeuksetta hyvät tavarat menevät "osta heti"-hinnalla. Ehkä osaan myös hinnoitella oikein. Tuollaiset kuomunostajat ovat todella syvältä. No ilmoittaisin, että saa kuomun sillä rattaista pyydetyllä hinnalla. Ja myyjähän saa tosiaan pyytää vaikka ovh:ta enemmän. Jos ei kukaan halua ostaa, ne jää myymättä, mutta myyjä saa vielä onneksi päättää, millä hinnalla myy.

En vaivautunut edes vastaamaan näille viesteilijöille...Saahan niitä kuomuja ostaa kaupasta ihan uusinakin. Ja jos on sitä mieltä, että uusia rattaita saa melkein samaan hintaan kaupasta, niin miksei osta sitten sieltä...?

Itse en reagoi moisiin kyseliöihin mitenkään. Kaikenlaisia hintapoliiseja ja kyttääjiä on jumalattoman paljon huutiksessa. Rasittavaksi muuttunut koko paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten on nämä, jotka pyytää että myisin vaatepaketista jonkun yhden vaatteen erikseen. Eli olisin muka ensin nähnyt ison vaivan tehdessäni sen kohteen huutikseen ja sitten ottaisin sieltä muka pois jotain. Just.

Itsellenikin on käynyt näin. Todellakaan ei ole aikomustakaan myydä vaatteita yksitellen, jos ne on kerran kuvannut ja paketiksi laittanut.

Mä en tajua noita kommentteja että "uusia saa samaan hintaan/halvemmalla/lähes samaan hintaan kaupasta. Miksi sitten eivät mene ja osta kaupasta uusia jos kerran halvalla saa?!

Ja olisi kiva tietää missä ihmeessä tuollainen halpakauppa sijaitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Mä en tajua noita kommentteja että "uusia saa samaan hintaan/halvemmalla/lähes samaan hintaan kaupasta. Miksi sitten eivät mene ja osta kaupasta uusia jos kerran halvalla saa?!

Näinpä. Oma hintapyyntö oli puolet siitä, mitä itse maksoin, joten jos sillä hinnalla saa uudet, niin aika hyvät kaupat tekee. Kunhan kokeilevat kepillä jäätä, ilman mitään perusteita.

Viestejä tulee noilta hintapoliiseilta aina joskus. Ei niillä ole halua ostaa eikä varmaan edes tarvetta. Kunhan saavat päteä. Sitten ottaa päähän kyselijät , jotka haluavat lisää kuvia. Jos lähettää y:nä tms niin toteavat, että en ole ostamassa, mutta aattelin jos sisko tarvii. Voi ...

Peesi! Ja kun kaikkia ei kiinnosta esim. monen pienen lapsen kanssa kiertää kauppakeskuksia. Kun löydät jonkun must- jutun, itse olen ainakin valmis maksamaan siitä enemmän kuin kaupassa. Sitten tulee yksityisviestiä tyyliin. Tiedätkö mitä tuo maksaa kaupassa, olet tarjonnut euron enemmän kuin anttilassa maksava uusi tuote jne. Tuo on niin uskomatonta ja rasittavaa....

Yhteistyössä