Ärsyttävä tilanne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Repekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Repekka

Uusi jäsen
15.03.2005
17
0
1
Kaverini (paras) sai lapsen keväällä.. Asuu lapsen isän kanssa joka on väkivaltainen ja pitää päihteistä (PALJON). Olen lapsen kummi ja pyrkinyt heitä kaikessa myös tukemaan ja auttamaan. Heistä on tehty kaksi ilmoitusta lastensuojeluun. Syynä se että ovat ryyppänneet, käyttäneet muita laittomampia päihteitä ja hakanneet toisiaan. Poliisit käyneet pari kertaa oven takana yms. Kerran nämä lastensuojelun naiset tulivat yllätyskäynnille ja kertoivat niistä ilmoituksista ja olivat sanoneet että joku yksityinen ihminen on tehnyt toisen niistä, pari kuukautta meni kunnes eilen alkoivat syyttää minua siitä! Jos oikeasti olisin nähnyt että lasta kohdeltaisiin huonosti niin siinä tapauksessa kyllä. Kaverini ei tätä syytöspuhelua soittanut vaan tämä mies.. Kuten arvata saattaa niin paha on mieli sen pienen ihmisen takia. Tämän siitä saa kun parasta ystävää yrittää tukea, pelkkää p*skaa niskaan :ashamed: Ymmärtäisivät edes että omista mokista on turha syyttää muita..

No siinä meni ystävä. Ennenkaikkea kummityttö!
Opin tästä kai sitten sen että päihderiippuvaisen ja selvän ihmisen ystävyyskään ei voi toimia kolmestatoista vuodesta riippumattakaan..
Pakko purkaa tuntojaan. Jos jollain samantapaisia kokemuksia kertokaa ihmeessä.

jos nyt oikein ymmärsin niin tämä kyseinen ystäväsi on siis päihderiippuvainen ja tullut nyttemmin äidiksi...
ihan karvat nousi pystyyn sillä ensimmäiseksi tuli mieleen kuka sitä avutonta lasta hoitaa jos ja kun vanhemmat ovat tillintallin :kieh:
minkälainen sosiaalihuolto jättää lapsen tuommoiseen kotiin HEI HALOOO!!! älä nyt suutu mutta selventäisitkö olenko ihan väärässä???

Ymmärsit aivan oikein! Oon yrittänyt kaikennäköistä mutta en halunnut tämän kaverini luottamusta pettää joten minä en heistä kuitenkaan mitään ilmoituksia ole tehnyt. Ja nyt nämä sekavat ihmiset väittävät että mä olen syypää heidän omiin virheisiin :/ Olen/olin heidän lähipiiristään selvin kaveri joten kai oli helppo alkaa minua solvaamaan.

Sen verran kuitenkin mitä lasta olen nähnyt niin mielestäni ei mitään epäilyttävää ollut ainakaan päällepäin. Tiedä sitten mitä voi tapahtua kun isikin on vähän mitä on.. :( :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 16:43 Repekka kirjoitti:
Ymmärsit aivan oikein! Oon yrittänyt kaikennäköistä mutta en halunnut tämän kaverini luottamusta pettää joten minä en heistä kuitenkaan mitään ilmoituksia ole tehnyt. Ja nyt nämä sekavat ihmiset väittävät että mä olen syypää heidän omiin virheisiin :/ Olen/olin heidän lähipiiristään selvin kaveri joten kai oli helppo alkaa minua solvaamaan.

Sen verran kuitenkin mitä lasta olen nähnyt niin mielestäni ei mitään epäilyttävää ollut ainakaan päällepäin. Tiedä sitten mitä voi tapahtua kun isikin on vähän mitä on.. :( :(

Olet vain lojaali ystävä lapsen kustannuksella??!! :o
Mielestäni lapsen etu tulisi tälläisessä tapauksessa olla etusijalla, eikä mikään ystävyys, jos kerta lapsi on heitteillä :headwall:
Eihän se ole edes tosi ystävyyttä, "ystäväsihän" syyttelee sinua ja on ottamassa vain apua vastaan, mutta muuten ei välitä. :(

Olisit lukenut tarkemmin! Kuten taisin kirjoittaa että en ole nähnyt mitään raakuuksia lapseen liittyen.. Ilmoitukset ovat tulleet silloin kun lapsi ollut hoidossa ja VANHEMMAT OVAT RIIDELLEET KESKENÄÄN (aika pahasti varmaan). Ja tarkoitan tässä nyt yksittäistä päivää että on ollut mummillansa hoidossa niin silloin on heillä menneet sukset ristiin.

Ei tässä kukaan ole mitään kenenkään kustannuksella. Kukaan vaan ei tainnut ymmärtää mitä tarkoitin.. :x
Taisin valita väärän paikan jonne kirjoittaa.. Ei varmaan kannata tähän enää kommentoida..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 12:51 Repekka kirjoitti:
Olisit lukenut tarkemmin! Kuten taisin kirjoittaa että en ole nähnyt mitään raakuuksia lapseen liittyen.. Ilmoitukset ovat tulleet silloin kun lapsi ollut hoidossa ja VANHEMMAT OVAT RIIDELLEET KESKENÄÄN (aika pahasti varmaan). Ja tarkoitan tässä nyt yksittäistä päivää että on ollut mummillansa hoidossa niin silloin on heillä menneet sukset ristiin.

Ei tässä kukaan ole mitään kenenkään kustannuksella. Kukaan vaan ei tainnut ymmärtää mitä tarkoitin.. :x
Taisin valita väärän paikan jonne kirjoittaa.. Ei varmaan kannata tähän enää kommentoida..

Lue itse tarkemmin. En ole sinua raakuuksista lasta kohtaan syyttänytkään, totesin vaan että olet jättänyt lapsen hyvinvoinnin huomioimatta lojaalisuudesta ystävääsi kohtaan ja se on minusta väärin. Viattoman lapsen etu kuuluisi tulla ensimmäisenä! :(

Jaa jaa.. Enpä olisi arvannut mitä lukivammasia himokiihkoilijoita täälläkin liikkuu. Ymmärrät tai et mitä tarkoitin ihan sama. Kuten viimeisimmässä totesin lienee turhaa kommentoida enää mitään kun ei koko tekstiä edes olla ymmärretty :headwall: :headwall: :headwall:

Älyhoi älä jätä.

Ymmärrän sinua hyvin, olet yrittänyt olla tukipilarina tälle äidille. Ei ole varman ole helppoa katsoa tuollaista menoa :/
Olen itsekkin huomannut että kun yrittää vilpittömästi auttaa, saa paskaa niskaan (eri juttu ku sulla). Se on niin helppo syyttää muita omista ongelmistaan, ennen kuin ottaisi täyden vastuun itse niistä. Ystäväperheesi ei näe saati tajua mitä elämää elävät, mitään väärää siinä, valitettavasti. Ikävää kun ovat lapsia menneet hankkimaan.
Ei ole sinun syysi todellakaan heidän ongelmasi. Heitä on jo aikaisemminkin yritetty auttaa, tuloksetta ilmeisesti.
Toivottavasti sosiaaliviranomaiset puuttuvat nyt kunnolla asiaan, muutahan ei voi toivoa.
Harmi jos menetät yhteyden kummilapseesi, varmaan välität hänestä kovasti.
Vaikeahan on auttaa ihmisiä jotka ei tunnu ottavan opikseen virheistään, yleensä tuollainen riitely pahanee ajan myötä, tiedän sen.

Voimia sinulle :hug: Tiedän että menee aikaa päästä tuollaisesta yli.

Yhteistyössä