Ärsyttävä palkkatoivomusongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hallatar

Aktiivinen jäsen
27.10.2005
2 242
0
36
Argh! Työhakemus naputeltu, ei puutu enää muuta ku palkkatoivomus! Toki tiedän suurinpiirtein että missä palkkaluokissa liikutaan, mutta kuinka tarkkaan se toive pitää määritellä? Laitanko ylä- vai alakanttiin vai voiko laittaa "palkkatoive noin X ?"? Tai onko ihan typerää jos kirjoitan, että palkkatoive sitä ja sitä, josta voidaan neuvotella, ja laitan niitä euroja sitten reilusti? Siinä on sitten se ongelma, että jos on kauheen kova palkkatoive, niin työnantaja ei uskalla kutsua edes haastatteluun... Toisaalta jos hinnoittelee ittensä ja työnsä liian alas, niin ei sekään kovin fixua kuvaa työntekijästä anna.
Äh, että on vaikeaa!
:headwall:

Miksi et laittaisi että TES:n mukainen palkka. Tuskin sitä kuitenkaan enempää saa ja vähempään ei tietenkään tarvi tyytyä. Tai jätä kohta tyhjäksi ja sitten haastattelussa kysele että mitenkä siitä palkasta olis vara neuvotella...

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Miksi et laittaisi että TES:n mukainen palkka. Tuskin sitä kuitenkaan enempää saa ja vähempään ei tietenkään tarvi tyytyä. Tai jätä kohta tyhjäksi ja sitten haastattelussa kysele että mitenkä siitä palkasta olis vara neuvotella...

Höpö höpö. Riippuu tehtävistä. Joku asiantuntija ei tosiaan lähde alan TESsin minimipalkalla töihin. Jotkut kunnan lähihoitajat ovat eri asia.

Mä olen laittanut aina sellaisen kohtuullisen palkan, jota alalla maksetaan. Joskus haastattelussa sanottu, että heillä palkka hieman korkeampi, toisilla hieman matalampi. Ei se palkkatoive ole vaikuttanut siihen tehtäväkohtaiseen palkkaani kertaakaan, ovat kai lähinnä katsoneet onko minulla realistinen käsitys alan palkoista.

Eräässä työpaikkahaastattelussa sanoivat, että palkkatoiveeni oli lähes sentilleen se, mitä he maksavatkin ja kertoivat samalla, että eräs työnhakija oli silmää räpäyttämättä pyytänyt samaa palkkaa kuin ylemmän keskijohdon pomoille firmassa maksetaan, vaikka kesätöitä vastavalmistuneena haki.

Kun mä hain töitä tiesin tietenkin mitä työtehtäviä oli jne, joten laitoin aika kovan hinnan siihen enkä antanut ymmärtää että siitä neuvoteltaisiin. Se kun yleensä on tiedossa noin muutenkin. Liian alhaista tai ei mitää toivomusta = huono juttu. En lähtisi edes haastattelemaan ihmistä joka ei tiedä työnsa arvoa. Karua, mutta totta. Itseluottamusta kehiin, mimmit!!!

Jätä palkkatoivomus pois, jos sitä ei ole erityisesti pyydetty. Jossain työnhakuohjeissa oli neuvo, että palkkatoivomuksen esittämistä pitäisi välttää mahdollisimman pitkään. Työnhakutilanteesta riippuu, onko neuvo pätevä vai ei.

Oiskin joku taulukko josta palkan voi katsoa, mutta kun kaikissa työtehtävissä ei semmoisia ole... Huoh. No mä laitan nyt niinku Lilii, eli jonku pyöreän summan ja että siitä voidaan keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jätä palkkatoivomus pois, jos sitä ei ole erityisesti pyydetty. Jossain työnhakuohjeissa oli neuvo, että palkkatoivomuksen esittämistä pitäisi välttää mahdollisimman pitkään. Työnhakutilanteesta riippuu, onko neuvo pätevä vai ei.

Ilmoituksessa nimenomaan haluttiin palkkatoive hakemukseen mukaan. Enhän toki muuten sitä tässä tuskailisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:

Ilmoituksessa nimenomaan haluttiin palkkatoive hakemukseen mukaan. Enhän toki muuten sitä tässä tuskailisi.

Kerro vähän millainen paikka? Muistaakseni me oltiin vähän "samalla alalla" (sekalaista kulttuuriasiaa). Järjestö-, valtio vai yksityinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Kerro vähän millainen paikka? Muistaakseni me oltiin vähän "samalla alalla" (sekalaista kulttuuriasiaa). Järjestö-, valtio vai yksityinen?

Museoala, EU-hankkeen projektisihteeri. Museoalalla on muuten ihan paskat palkat, mutta EU-hankkeissa on vähän eri asia... Oon ollut aikaisemminkin, mutta en projektisihteerinä tai -vetäjänä vaan -assarina, joten nyt haaveilen vähän paremmasta palkasta... :p

Museoala, EU-hankkeen projektisihteeri. Museoalalla on muuten ihan paskat palkat, mutta EU-hankkeissa on vähän eri asia... Oon ollut aikaisemminkin, mutta en projektisihteerinä tai -vetäjänä vaan -assarina, joten nyt haaveilen vähän paremmasta palkasta... :p

Meniskö jonnekin lähemmäs kolmosella alkavaa lukua? Vai mitä ajattelit laittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Meniskö jonnekin lähemmäs kolmosella alkavaa lukua? Vai mitä ajattelit laittaa?

En usko. Jos nimikkeenä ois esim. projektisuunnittelija tai hankevetäjä, niin sillon vois nousta yli 2500, mutta nyt kun puhutaan sihteeristä niin jää alle. Ainaki mun mielestä...

No niin, taas ihan tutulta kuulostaa, samaa alaa :). Onko siis jokun pikkumuseon vai isomman oma EU-hanke? Sanoisin max 2500 e. Riippuu taustatahosta. VOi olla myös 2000 tasan... Ihan hyvin.

Laittaisin "Palkkatoivomukseni on 2000-2300 euroa, riippuen työtehtävista ja vastuista".

Mulle jäi ilmoituksesta semmoinen kuva, että työ ois enempi käytännön järjestelyjä, tiedotusta ja sen sellaista, ja että varsinaisen hallinnoinnin hoitaa joku muu (museonjohtaja kenties?), joten se laskee tuon "mun" työn palkkaa. Aikaisemmin syksyllä hain EU-hankevetäjän paikkaa, ja siinä palkka olikin jo n. 2600 kun vastuulla oli kaikki hallinnolliset jututkin.
Itse olin ajatellut 2200, ja siitä vois sitten vielä neuvotella.

Mies sanoi haastattelussa palkkatoivomuksekseen 17 e/ h. Oli kuulemma yläkanttiin. Ei se kuitenkaan haitannut. Työnantaja tarjosi miehelle työtä hieman pienemmällä palkalla.

Yhteistyössä