Ärsyttääkö jos teitä kutsutaan väärällä nimellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Mun appiukko kutsuu mua satunnaisesti väärällä nimellä, eikä millä tahansa vaan miehen ex-tyttöystävän nimellä. Aina toi särähtää korvaan mutta koitan olla suuttumatta. Ärsyittäiskö teitä?

Niin ja taustaksi: ollaan oltu miehenki kanssa viisi vuotta kimpassa ja tuntenut appiukon myös lähes viisi vuotta...

No mun vanhemmat (äiti oikeastaan) kutsuu välillä mun miestä mun exän nimellä ja joskus oon itekki lipsauttanut sen. Tosin äiti kutsuu samoin myös esim. veljen tyttökaveria ja sekoittaa usein mun, veljeni ja mun tyttöni nimet :D Oon ilmeisesti tullut siinä äitiini koska nimimuisti on todella huono ja muutenkin saatan korvata oikean sanan jollakin sitä muistuttavalla sanalla...

En tiedä... On äijäkin kutsunut minua exän nimellä, kerran ihan alkuaikoina. En suuttunut siitäkään. Sisareni esitteli itsensä eräissä juhlissa, ajatuksiinsa vajonneena, minun nimelläni, se oli huvittavaa, sillä seisoimme vierekkäin ja minä olin juuri esittäytynyt samalla nimellä. :D

En itsekään muista nimiä tai kasvoja, saatika osaa yhdistää niitä, siksi onkin helppo ymmärtää, että varsinkin iäkkäämmän ihmisen on vaikea oppia "nopeasti" (alle 10 vuodessa :saint: :D ) uusi nimi.

jos susta tuntuu, että se tekee sen tahallaan, niin alapa kutsumaan häntä eri nimillä.. ;p
Tai sit et kuule, kun sua puhutellaa väärällä nimellä. "Ai sori, en mä tajunnu, että puhut mulle"

Mulla on kaksosanen nimi ja monesti jengi kysyy saako sanoo vaan toisella niemllä, johon mä vastaan, että sopii kyllä, mutta en vaan aina välttis tajua, että puhut mulle..

mun etunimi sanotaan monesti väärin, joskus huomautan mut usein en jaksa. virallisissa yhteyksissä tavaan monesti ihan suomalaisen sukunimenkin kun ei ne osaa kirjoittaa :laugh:

Yhteistyössä