ärsyttää vieläkin,lääkäristä kyse!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Oon raskaana ja tänään viikkoja tasan 33. Ensimmäinen raskaus.
Eilen mulla tuli hulahteli pikkuhousuihin pitkin päivää rusehtavaa vuotoa ja ajattelin, että jos se tuosta nyt runsastuu tai tulee kipuja niin otan yhteyttä äitipolille. Luultavasti ihan harmitonta vuotoa limakalvoilta.. illalla sitä tuli kerralla kuitenkin niin paljon että ihan oikeasti huolestuin. No soittelin sitten synnärille että pitäiskö olla huolissaan ja ystävällinen kätilö puhelimen toisessa päässä kehotti tulemaan näytille. Sanoi että ensimmäisenä nyt tietysti tulee mieleen että vuoto tulis kohdunsuulta ja olis hyvä tarkistaa. Lähdettiin miehen kanssa käymään ja voi helevetti mä sanon mitä kohtelua sain lääkäriltä... Vissiin elämäänsä ja työhönsä kyllästynyt kun teki todella selväksi mulle että olen ihan ääliö kun menen tälläsestä vuodosta huolestumaan! Ja vielä lähdin näytille sinne tuhlaamaan hänen arvokasta aikaansa. No joo, vuoto siis tosiaankin oli vain harmitonta eikä kohdunsuulla ollut mitään tapahtunut. MUTTA mistä helkkarista mä sen olisin voinut tietää mistä se vuoto johtuu!!!Tottakai mä haluan selvittää asian, kotiakko mun olis pitänyt jäädä asiaa vaan miettimään ja stressata turhasta? Ja vieläpä kun soitin sinne eka ja he pyysivät näytille. Sanoin lääkärille että on jäänyt jonkinlainen kammo tommosta rusehtavaa vuotoa kohtaan kun kaksi keskenmenoa on alkanut samanlaisella vuodolla. Tuhahti siihen vaan että joo mutta ne on ollu alkuraskauden juttuja.
Otan nyt varmasti turhan raskaasti taas tämänkin asian mutta kun ärsyttää, miksei noi lääkärit voi ymmärtää että jos on ekaa kertaa (näin pitkällä) raskaana niin vähän kaikki huolettaa ja kaikki on uutta. Miksei voi puhua ja selvittää asioita niinkuin normaali ihminen vaan pitää olla tommonen. Tosi huono maku jäi, toivottavasti ei tarvii tuon lekurin kanssa asioida enää...

Totta kai oli oikein, että menit näytille. Sulle vain osui ikävän asenteen omaava lääkäri. Verenvuodon syyhän voi olla moninainen - mulla on ollut raskuksissa niin hematoomaa, raskaushormonin provosoimaa kasvainta (jota piti sitten seurata ja tutkia vielä raskauden jälkeenkin) että supistusten aiheuttamaa pientä tuhruvuotoa (tuli kuulemma istukan reunasta supistusten aikana). Eihän sitä voi tietää mistä on kyse jollei käy näytillä. Jos tulee lisää vuotoa tai runsaampaa niin menet vain uudestaan sinne, sun ja vauvan hyvinvointi on tärkein ja lääkärin asenteesta viis. Ehkä ensi kerralla on mukavampi lääkäri.

Saitpas kurjan kohtelun. Mutta kyllähän tuossa vaiheessa kun sikiö on jo niin iso että keskoshoidolla se selviää hengissä, niin parempi nopsaan selvittää onko vaaratonta vai ei. Itse olen välillä kova suusta ja olisin varmaan lääkärille todennut, että kätilö ihan puhelimen päässä käski näytille, joten mene kuulle sille ne valitukset antamaan. Kerran itse toimit kuten sinulle puhelimessa käskettiin.

Olen todennut että äitipolilla lähes kaikki lääkärit on mulkeroita, en ole koskaan ymmärtänyt mikä mennetti niitä sielä riepoo? Vaihtaisivat toisiin töihin jos ei kiinnosta...
Ikävän kohtelun olet kyllä saanut, mutta jos tuosta jotain voi ottaa opiksi niin tiedätpä ensikerralla kovettaa itsesi ennen äitipolille menoa.

Olen todennut että äitipolilla lähes kaikki lääkärit on mulkeroita, en ole koskaan ymmärtänyt mikä mennetti niitä sielä riepoo? Vaihtaisivat toisiin töihin jos ei kiinnosta...
Ikävän kohtelun olet kyllä saanut, mutta jos tuosta jotain voi ottaa opiksi niin tiedätpä ensikerralla kovettaa itsesi ennen äitipolille menoa.

Tämä.

Kaveriani oli riskiraskauden + harvinaisen sairauden vuoksi ohjeistettu että jos on kipuja tietyllä alueella, niin HETI polille tarkistuttamaan tilanne. Olin hänen mukanaan kerran ja vaikka en itse lääkärin huoneeseen mennytkään, täytyy sanoa että mulkerompaa tapausta en ole vielä kohdannut...uskomaton juippi! Sellainen ylimielinen, vähättelevä (vittumainen virne naamalla koko ajan) ja puhui kaverilleni vielä odotustilassa kuin tämä olisi ollut vähintään vajaa. Kaverini pysyi jämptinä ja sanoi melkein sanasta sanaan hänelle annetut ohjeet, jolloin lääkäri hymähti ja sanoi "no jospa ensi kerralla kuitenkin jäisit kotiin, ei sulla mitään hätää ole". Sitten kääntyi ja lähti menemään. :O Naistenklinikalla tämä.

Yhteistyössä