Ärsyttää!(turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Siis mä olen AINA inhonnut kaikenlaisia lempinimiä, puhumattakaan sanoista, jotka lyhennetään ties mihin kummalliseen muotoon. Mua ÄRSYTTÄÄ se. Missään nimessä en halua, että lapsistani käytetään mitään lempinimiä, ja heillä onkin aika lyhyet nimet, mutta eikös päiväkodissa keksitty vääntää esikoisen nimi johonkin ihme muotoon. :headwall: Luojan KIITOS sinne ryhmään tuli lapsi, jonka oikea nimi oli sama kuin mitä omasta lapsestani lempinimenäni käytettiin. Tyyliin oman lapseni nimi Elina, väännettii Elluksi, ja nyt sinne tuli lapsi jonka ristimänimi on Ellu.

No mutta tää arkiärsytyksen aihe. :headwall: Esikoinen vääntää VÄRIEN nimieä mitä kummallisimpiin muotoihin, sininen on SINKKU, punainen PUNKKU, keltainen KELTSU. jne. :headwall::headwall: Se on Ä R S Y T T Ä V Ä Ä. :mad:

Teilläkään ei varmaan tehdä makruloodaa broiskun jauhelihasta? Ei meilläkään, vaikka henki menisi. Välillä meinaa lähteä koko tietokone palstoineen päivineen ikkunasta, kun täälläkin noita lyhenneväännöksiä näkee päivittäin.

[QUOTE="jojo";23476856]Teilläkään ei varmaan tehdä makruloodaa broiskun jauhelihasta? Ei meilläkään, vaikka henki menisi. Välillä meinaa lähteä koko tietokone palstoineen päivineen ikkunasta, kun täälläkin noita lyhenneväännöksiä näkee päivittäin.[/QUOTE]

No ei hemmetti tehdä. |O Mä en ole koskaan puhunut broiskusta. :headwall: Se on ihan sairaan ärsyttävää kun oma lapsi alkaa käyttää tollasia lyhenteitä. :headwall: Mä en oikein tiedä, että käyttääkö siellä päiväkodissa hoitajat noita lyhenteitä vai lapset vaan. Sen ainakin tiedän ihan varmasti, että hoitajat keksii noita lempinimiä, niillä on itselläänkin ties mitä kummallisia nimilyhenteitä, tyyliin Irkku ja Mirkku ja Markku ja Terkku. :headwall:

Jotkut lyhenteet ärsyttää. Esim. Rottweileristä käytetään yleisesti lyhennettä ROTIKKA, mikä on ihan siedettävä, mutta jos se väännetään muotoon ROTTIS, niin kylläpä ärsyttää.
Lihapiirakka on lihis, voi hitto, mikä hiton lihis??? Lihotuskuuri??? Lihis!

No ei hemmet...

Sen ainakin tiedän ihan varmasti, että hoitajat keksii noita lempinimiä, niillä on itselläänkin ties mitä kummallisia nimilyhenteitä, tyyliin Irkku ja Mirkku ja Markku ja Terkku. :headwall:

Minulle ensimmäisenä kaikesta tuollaisesta mieleen tuleva asia on teennäisyys ja teeskentely - mukaviihtyisyyden teennäsen ilmapiirin väkinäinen itserakentelu. Tavoitellaan sanontaa "Rakkaalla lapsella on monta nimeä..."... Ellei muuten, niin väkisin ja väkinäisesti: Siis meillähän on niin haska, hieno ja rakastava ilmapiiri täällä, että kaikilla - ihan kaikilkla on kaikenlaisia lempiminiä - parhaimillaan moniakin - kastos kun rakkailla lapsilla niitä kutusumanimiä riittää....jos mienaan ei mitenkään muuten nitä mukavan ilmapiirin ja hyvän hengne ja meiningin tunnusmerkkejä näy, eikä synny, niin niitähän sitten väännetään vaikka väkisin...

halleluujaa

Yhteistyössä