Ärsyttää tämä työttömyys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Malla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Malla"

Vieras
Olen juuri valmistunut ammattikorkekoulusta. Harmittaa, koska mietin olenko opiskellut aivan turhaan, alan työtä ei vain löydy. Aivan työtön en ole, minulla on muun alan osa-aikainen työ, mutta sillä ei elä (liian vähän tunteja). Työnhaussa en ole edes kranttu, vaan kaikki työ kelpaa. Mielellään tietysti alan työ, mutta nyt ei ole varaa valita.

Suurin virheeni on kai se, että lähdin opiskelemaan vasta aikuisena ja cv:ni on typösen tyhjä, jumiuduin lasten kanssa kotiin useammaksi vuodeksi. Silloin ajatus tuntui hyvältä, mutta näin jälkeenpäin ajatellen se oli huono ratkaisu. Silloin vain tuijotti sitä, että päivähoitomaksujen jälkeen palkasta ei jäisi juuri mitään käteen tai saman verran kuin kotona ollessa. Kyllä kadun sitä, että en ajatellut nenääni pidemmälle.

Onko palstalla muita jotka kamppailevat työttömyyden kanssa? Miten esim. mies suhtautuu työttömyyteen? itse kun silloin tällöin kuulen, että minun pitäisi kuulemma löytää töitä ja kantaa korteni kekoon perheen elättämisessä. Toivottavasti saisin kelasta edes vähän työttömyyskorvausta, rahahuolet sitten hieman helpottaisivat.

Minä ja olen ollut valmistumiseni jälkeen töissä 2kk ja nyt menen taas 2kk. (valmistuin 2010 kesällä. Tiesin jo kyllä valmistumistani ennen että alani työtilanne ei ole "hyvä" työ on kausiluontoista ja työpaikoista on kova kilpailu.

Olenki hakeutunut uudelleen opiskelemaan, mutta en ole vielä päässyt. Nyt taas yritän ja paikkakunnan vaihtoakin suunnittelemme, jos työllisyys tilanne hieman parantuisi.

Ja todella vituttaa tää työttömänä olo, harjoitteluihin kyllä ottettais, mutta työllistymisestä sen jälkee ei ole siltikään takeita, juurikin työn kausiluontoisuuden vuoksi.

Mulla kans tuli valmistumisen jälkeen tehtyä noita lapsia ja työkokemusta on kertynyt aivan onnettoman vähän. Vähäisellä työkokemuksella ei vaan tunnu saavan töitä, vaikka koulutus on hyvä.
Myös se vaikuttaa, että olen lasten kanssa yksin. Yhdessäkin työhaastattelussa sanottiin ihan suoraan, että minua ei valita koska minulle melko varmasti tulee poissaoloja lasten sairasteluiden vuoksi =(